Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb vandaag samen met mijn neef en zijn vrouw een geocaching tocht gedaan. Ik vond dit best wel leuk en ik heb dan ook wat software gedownload om dit ook met mijn PocketPC te kunnen doen.

Momenteel gebruik ik GPS Tuner en dit schijnt zeer goed te werken maar toch was de afwijking een stuk groter dan met een speciale wandelGPS die mijn neef gebruikte. Bij een punt in de buurt kreeg ik als "af te leggen afstand" continu ongeveer 16m terwijl het kompas toch van richting veranderde elke keer ik voorbij het punt liep.

Nu weet ik wel dat elke GPS ontvanger een bepaalde afwijking heeft maar ik vroeg me toch af of de andere tweakers geen goede software kennen voor aan geocaching te doen. :)

Alvast bedankt voor de input!

Verwijderd

Het is niet echt specifiek gericht op geocaching, maar ik dacht dat iGo 2006 (zie een topic ergens op GoT) wel overweg kon met coördinaten. Zelf heb ik de nauwkeurigheid nooit getest, maar ik was alleszins tevreden over de gewone navigatie :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb goede ervaringen met gps-dash, is even wennen in het begin, foral he ingeven van de coordinaten, maar als het eenmaal werkt doet ie zijn werk goed en presies. Ik heb op deze manier al meerdere Geocach plekken gevonden in me omgeving.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Het ligt niet aan gpstuner maar aan je gebruikte gpsmodule. gpstuner doet voor de rest niet veel meer dan de coordinaten op het scherm laten zien, de positie wordt berekend door de ontvanger zelf. Sommige gps-ontvangers hebben een ingebouwde demping van kleine beweging, om fouten te verminderen. Handig in de auto, onhandig als je wandelt. En sommige ontvangers zijn gewoon klote.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb gemerkt dat de nauwkeurigheid omhoog gaat als ik 3D afstandsberekening uitschakel. Hoe het komt weet ik niet goed maar de afwijking bij hetzelfde punt is dan eerder 3 à 4m in plaats van ongeveer 16m.

GPS-Dash heb ik ook geïnstalleerd staan maar ik wist niet dat je hier mee naar coördinaten kon navigeren dus dat moet ik eens proberen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Oeps, ik wist niet dat er zo'n subforum bestond :) Bedankt Rukapul!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
Admiral Freebee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:05:
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb gemerkt dat de nauwkeurigheid omhoog gaat als ik 3D afstandsberekening uitschakel. Hoe het komt weet ik niet goed maar de afwijking bij hetzelfde punt is dan eerder 3 à 4m in plaats van ongeveer 16m.

GPS-Dash heb ik ook geïnstalleerd staan maar ik wist niet dat je hier mee naar coördinaten kon navigeren dus dat moet ik eens proberen.
3d meting is waarschijnlijk ook in de hoogte, gps is hier barslecht in. De onnouwkeurigheid van de hoogte is iets van 3 maal de onnouwkeurigheid in het platte vlak! Dat is dus de oplossing :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het klopt dat de hoogtemeting zeer onnauwkeurig is. Deze verspringt zeer snel en schijnt slechts zelden te kloppen. De hoogte wordt na het uitzetten van de 3D meting nog altijd weergegeven maar ik vermoed dat het programma rekening houdt met de hoogte bij het berekenen van de afstand tot het doel als de 3D meting aanstaat. En als die hoogte verkeerd wordt weergegeven kan die afstand wat sterker afwijken.
Pagina: 1