Toon posts:

netwerk vinden bij laptop met ingeb. netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mn moeder heeft de laptop dell d820 latitude met ingeb. netwerkkaart, maar weet niet hoe je verbinding maakt met ons draadloze netwerk in huis. Weet iemand misschien hoe dit moet via IE 7 windows XP SP2?

N.B. Ik kon niet vinden in de FAQ hoe dit moest.

Bij voorbaat dank!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat heeft niks met IE7 te maken, je moet gewoon draadloze netwerken zoeken, die van jou dubbelklikken, evt. je WPA wachtwoord invullen en klaar is Da Ni-LXL.

Erg basic als je het mij vraagt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
En/of mac adres toevoegen als je accesspoint/router daarop filtert
En als ie ook nog zijn SSID uit heeft staan, wil even aanzetten helpen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
het zit dus zo:

mn moeder heeft een laptop met xp sp2. Echter: ze heeft de achtergrond naar wat het lijkt van windows 2000. Ook bij het vinden van verbindingen geeft de laptop een error. De gebruiker (mn moeder) zou niet gemachtigd zijn om deze opties te wijzigingen. Dit moet echter wel gebeuren om een verbinding met het netwerk te creeeren. Ook weet ik niet waar ik de optie kan vinden om alle verbindingen te vinden/zoeken.

Wie weet hoe dit verder moet?

bij voorbaat dank

Edit: je kan de lanverbinding die staat uitgeschakeld ook niet inschakelen (geen machtiging)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:31 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 01:33
Even inloggen als administrator..

Verwijderd

Topicstarter
ja alleen dat staat niet bij de opties bij inloggen

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 01:33
2 keer ctrl+alt+del doen bij je inlogscherm.. dan kun je als administrator inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Gamepie56 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:45:
2 keer ctrl+alt+del doen bij je inlogscherm.. dan kun je als administrator inloggen.
bij afmelden en dan opnieuw inloggen lukt dit niet. Ik ben nu aan het kijken of het bij opnieuw opstarten wel lukt.

Edit: bij opnieuw opstarten lukt het ook niet. Het staat niet onder de inlog-opties als aanmelden-bij :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:59 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:58:
[...]

bij afmelden en dan opnieuw inloggen lukt dit niet. Ik ben nu aan het kijken of het bij opnieuw opstarten wel lukt.

Edit: bij opnieuw opstarten lukt het ook niet. Het staat niet onder de inlog-opties als aanmelden-bij :?
En als je gewoon handmatig Administrator (zonder ww) invoert? Admin account moet bestaan namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:31:
[...]

En als je gewoon handmatig Administrator (zonder ww) invoert? Admin account moet bestaan namelijk.
als ik alleen administrator intyp zonder ww krijg je een error, dus dat lukt ook niet.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Er is altijd een administrator account op een Windows XP bak. Die "classic style" van Windows 2000 zet je aan/uit via Desktop properties en dan Appearance.

Als je geen inlogscherm krijgt met opstarten (dwz je start meteen door naar je desktop) dan kan je altijd afmelden en dan 2 keer op CTRL+ALT+DEL drukken. Er verschijnt dan een inlogscherm waar je als administrator kan inloggen (ervan uitgaande dat je het admin wachtwoord hebt). Ik weet overigens niet zeker of afmelden misschien met een policy is uit te zetten als de laptop in een domein thuishoort...

Verwijderd

Topicstarter
lammert schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:40:
Er is altijd een administrator account op een Windows XP bak. Die "classic style" van Windows 2000 zet je aan/uit via Desktop properties en dan Appearance.

Als je geen inlogscherm krijgt met opstarten (dwz je start meteen door naar je desktop) dan kan je altijd afmelden en dan 2 keer op CTRL+ALT+DEL drukken. Er verschijnt dan een inlogscherm waar je als administrator kan inloggen (ervan uitgaande dat je het admin wachtwoord hebt). Ik weet overigens niet zeker of afmelden misschien met een policy is uit te zetten als de laptop in een domein thuishoort...
ik krijg wel een inlogscherm, alleen administrator staat niet bij de inlogopties

• lammert
Als je het wachtwoord niet hebt zal je het moeten kraken. Maar aangezien dit waarschijnlijk om een laptop gaat van je moeders werk en ik meeleef met de sysadmin daar zal ik daar maar niet op doorgaan, sorry ;)

• lammert
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:42:
[...]

ik krijg wel een inlogscherm, alleen administrator staat niet bij de inlogopties
Zie jij een plaatje met daarachter een username? Of zie je twee lege velden waar je een username en ww kan invullen (evt nog een derde veld voor domein/lokaal).

Als je een plaatje ziet met daarachter een username: druk 2x op CTRL+ALT+DEL en dan kan je vervolgens in de twee (of 3) velden administrator en het ww invullen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een topic per vraag is genoeg ;)

Maar hoe dan ook:
F_J_K schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:48:
Vraag het aan de eigenaar / beheerder van de laptop, GoT is niet bedoeld voor het omzeilen van beveiligingen...
Ik ben dus vang dat je het anders moet oplossen, namelijk door het netjes te doen ipv. omwegen verzinnen. Als de beheerder het niet wil, is het niet de bedoeling dat wij helpen met omzeilen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.