Toon posts:

Tagan TG-480 U15 fan vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind mijn Tagan TG-480 U15 niet stil genoeg en wil graag de 120mm fan vervangen.

Ik zit zelf aan Noctua, Nexus, Scythe of Papst te denken. Deze zijn volgens silentpcreview.com als beste getest. Prijs maakt mij niet zoveel uit, ik wil het gewoon zo stil mogelijk hebben.

Welke presteert het beste voor in een voeding? Iemand hier ervaring mee?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
als je er een mooie stille fan inzet, kan je hem denk ik het beste een temperatuur gestuurde fan nemen, scheelt weer een hoop lawaai

Verwijderd

Een Nexus fan op 800 rpm (dmv fancontroller) houdt mijn U15 430W al een aantal maanden koel; het zou voor jou dus ook geen probleem moeten zijn.
Noctua zou ik niet doen; zelfs de 1200 rpm versie liet de voeding loeiheet worden!

Verwijderd

Topicstarter
Koel is die zowieso wel nu, zelfs onder het gamen!

Maar is die Nexus ook stiller dan de originele fan?

Verwijderd

Ja, waar dacht je dat ik het voor gedaan heb? ;) Veel stiller!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een temperatuur gestuurde fan van Nexus?

Wordt zoiets niet gewoon door de voeding geregeld?

Verwijderd

Ik heb de fan op een handmatige fancontroller aangesloten; hij draait dus altijd ~800 rpm.
De originele fan wordt inderdaad door de voeding geregeld (adhv de load van de voeding), maar nu dus niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Deze?

http://tweakers.net/pricewatch/78649/Nexus-Real-Silent-D12SL-12-(120mm-228dB-3-4p).html

Als ik die gewoon zonder fancontroller aansluit moet die toch stil genoeg zijn?

Verwijderd

Die heb ik inderdaad; zonder fancontroller kan uiteraard ook; hij is dan wel enigszins hoorbaar, maar nog altijd een stuk minder dan de originele fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nog een Zalman Fanmate maar goed past dat in de voeding?

Of eventueel gewoon aan de buitenkant hangen ;)

Verwijderd

In de voeding zou ik niet doen; dat verstoort de airflow nogal. Aan de buitenkant van de voeding levert (bij mij) geen problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dit aansluiten? welke kleur op welke kleur?
Pagina: 1