Toon posts:

Probleem met meerdere netwerkkaarten in 1 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FTP Server met Win2000. In deze machine zitten 3 netwerkkaarten. Als alle drie de kaarten een connectie hebben met de switch is de snelheid waardeloos :(

Op het moment dat slechts 1 van de 3 een connectie heeft met switch werkt die netwerkkaart perfect....Alle drie de kaarten werken perfect als ze maar niet naast elkaar gebruikt worden....

Ik heb al geprobeerd alle kaarten een ander IRQ te geven, dit lukt niet. Windows geeft alle netwerkkaarten IRQ 9.

Thanks!

Extra info:
1 PCI 3COM kaart
2 PCI Realtech kaartjes

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:44

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Kun je even wat meer info geven wat voor kaarten het zijn, b.v. merk type nummer isa / pci ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Zoiets heb ik al eerder gezien. Volgens mij kunnen realtek kaarten er niet echt goed mee overweg als ze het irq moeten delen.

Maar is het geen overkill als je drie netwerkkaarten plaatst en ze vervolgens alledrie op dezelfde switch zet?

Verwijderd

Komt me bekent voor dit probleem... Windows 2000 had bij mij ook problemen met het verdelen van de IRQ adressen. Oplossing: t klinkt misschien weer ouderwets maar bij mij werkt het perfect zolang ik win98se draai.

Verwijderd

[b]
Extra info:
1 PCI 3COM kaart
2 PCI Realtech kaartjes
Het probleem zit het in de Realtec kaarten die hebben maar 3 MAC adressen dus de kans dat je dezelfde hebt is heel groot en dan werkt het niet of ZEER langzaam.

Gebruik gewoon nog 2 3Com kaarten en het probleem is verholpen.(3COM heeft ongeveer 100.000 MAC adressen).

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Kan het wel werken als je 1 3Com kaartje en een Realtech kaartje in 1 comp zet???

Als een god in Nijmegen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ach .. topics is pas meer dan een jar oud :z

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.