Promise ATA100 controller problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Hi,

Iemand al de Promise ATA100 controller geprobeerd, ik heb hem gisteren binnen gekregen en geprobeerd om mijn IBM 30Giga schijf er op aan te sluiten, eerst met Windows 98 nog geinstalleerd tot het herpartitioneren, formateren toe.
Als ik probeer Windows te installeren krijg ik de meest vreemde foutmeldingen,

Kernel: inadequate DPMI server
Packed file is corrupt
Error laoding keyboard.drv

En als ik op een lege schijf iets wil kopieeren dan gaat dat supertraag met als resultaat dat mijn FAT gelijk naar de klote is.

Heb ik de nieuwe DTLA ATA100 schijf van IBM en kan ik hem niet eens optimaal gebruiken door die K*T kaart.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen.

btw. ik heb hem geprikt op de BF6 mobo

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Ik heb een ATA100 controller on-board (A7V mobo) toen er nog geen drivers geïnstalleerd waren in Windows deed dat ding ook vaag, maar nadat ik de driver erop had gezet werkte alles perfekt.
Je zou misschien die schijf eerst aan een normale controller kunnen hangen, windows installeren inclusief de goede driver en dan de HD weer op de ATA100 controller zetten.
Deed ik ook en dat ging perfekt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• R2
Lukte dat maar, ik kan mn schijf niet eens normaal benaderen, het is me 1 keer gelukt om te booten (windows geinstalleerd op de ATA33 controller) toen de drivers geinstalleerd en dat was einde oefening, dus ook niet met die drivers dus.
Daarna alleen maar foutmeldingen, totdat ik de schijf weer aan de ATA33 heb gehangen, werkt nu dus weer perfect.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb zelf geen Promise ATA100, maar een Promise ATA66 Fasttrak.
Die kabels die waren bijgeleverd hadden één blauwe en twee zwarte connectoren. Volgens het boekje moest de blauwe connector op het Promise kaartje om problemen te voorkomen. Als je die kabel bekijkt is dit ook de normale aansluitvolgorde, maar om de kabel zo kort mogelijk te houden naar m'n HD had ik 'm eerst omgedraaid. Dat gaf bij mij geen problemen, maar ik kan me voorstellen dat dat op de ATA100 veel gevoeliger is.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Hoi,

Ben ook van plan zo'n controller te gaan aanschaffen..... een vraagje, uit jullie reply's krijg ik het gevoel dat je elke keer je hd terug moet zetten (ata33), als je je w98 opnieuw ga installeren....

• FatalError
Ik heb m'n Windows nog eens opnieuw geïnstalleerd, met de HD wél aan de Promise controller, en dat ging best. Ik had wel gelijk na de installatie van windows de goede drivers geïnstalleerd, om alsnog problemen te krijgen heb ik geen zin in ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• R2
Ik heb ook de harde schijf aan de ATA100 controller gehangen, gepartitioneerd, geformateerd en toen geprobeerd om windows te installeren, na de controle van de schijf kreeg ik die rare meldingen die ik eerder beschreven heb.
Ik kwam dus niet eens aan installeren van windows toe :( laat staan het installeren van de juiste drivers.
Ik heb toen geprobeerd om data te kopieeren naar de schijf van een andere schijf (ATA33) en hiermee werd de complete schijf verkloot, FAT kapot, blablabla.

Ik denk dat die ATA100 controller nog een beetje buggie is, wees gewaarschuwd.

tekno_heathen: er wordt dus geadviseerd om inderdaad aan een schone installatie te beginnen, ZEKER als je de schijf geherpartitioneerd hebt met proggies als Partition Magic

• FatalError
Nu ik alles geïnstalleerd heb werkt alles perfect bij mij.

Pagina: 1