Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb net bij mij een HVR1300 ingebouwd. Netjes geinstalleerd, en ook de software van de cd die benodigd is geinstalleerd, zoals WinTV2000 enz.
Dit werkt allemaal ok en alles is netjes gedetecteerd. Alleen is het probleem dat de zenders die gevonden zijn door WinTV2000 echt ZEER slecht zijn kwa quality. Veel ruis, het geluid is wel perfect.
Nu heb ik ook natuurlijk de forums afgelezen en veel tips gezien, zoals kabels halen van een goed merk, misschien als je meerdere apparaten er aan heb zitten op een grote lengte een goede versterker er tussen bouwen, en ga zo maar door. Ik heb alleen 1 tv nog aan de zelfde kabel hangen met een splitter die ik bij de handy man heb gehaald. Met 2 splinter nieuwe kabels dit alles aangesloten, en het zit iets van hmmzzz niet eens 2, 5 meter van het access point dus dat kan ook niet echt nuttig zijn.
Nou heb ik ook op de hauppauge forums lopen zoeken en daar kwam ik een erg interesant topic tegen. en DAAR gaat mijn vraag over.
Lees heel even deze topic maar en dan komt mijn vraag onder de link.
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=1612
Mijn vraag is als volgt, er word in dit topic aangegeven dat je ZELF de tv zenders moet invoeren met de juiste MHZ enz enz, dit wil ik dus doen precies volgens wat daar in dat topic staat, DUS dan doe ik het volgende:
1. Klik in WinTV2000 op menu en kies Suites.
2. Vervolgens in dit scherm op Add en Tuner :
en dan gaan we door maar eigenlijk gaat het bij punt nr 1 al fout. Als ik winTV2000 heb gestart, dan zie ik in dat menu absoluut GEEN suites staan, en helemaal niet de schermen die er na komen. Ik heb elke optie geprobeerd in WinTV2000 maar ik kan gewoon niet dit gene vinden wat ik moet vinden.
En bij de schemen die hier op lijken, die ook er uit zien als of ik kan opgeven dat ik de zenders kan invoeren en of configureren, nou jah daar kan ik dit ook niet doen.
Dus is eigenlijk mijn vraag wie kan mij helpen dit dus te doen.
Even voor de duidelijkheid, als ik autodetect doet krijg ik WEL alle zenders, maar heel slecht komen die zenders dan door.
Hier zijn mijn sys specs nog even voor als deze nodig zijn.
CAse = Thermaltake Armor 8000A
PSU = Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme (Bios ver 1102)
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler = ZALMAN 9700 LED
RAM = 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO (running 44412)
Graphics card =EVGA 8800GTS 640MB
Soundcard = Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD3200ks 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Internet connection = ADSL 8 mbit down, 1024kbs up
OS = WINXP with SP2 (fresh install) and all recent patches and updates from windows update
DirectX version = 9c
Chat programs = MSN messenger ( Ver 7.5 )
Anti Virus program = Kasperski Anti Virus 6 (Ver 6.0.2.621)
Vid card drivers = Detonator 93.71 WHQL
Soundcard drivers = latest version
Internet explorer version = 6.0.2900.2180 with SP2
Mail program used = Outlook Express
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb net bij mij een HVR1300 ingebouwd. Netjes geinstalleerd, en ook de software van de cd die benodigd is geinstalleerd, zoals WinTV2000 enz.
Dit werkt allemaal ok en alles is netjes gedetecteerd. Alleen is het probleem dat de zenders die gevonden zijn door WinTV2000 echt ZEER slecht zijn kwa quality. Veel ruis, het geluid is wel perfect.
Nu heb ik ook natuurlijk de forums afgelezen en veel tips gezien, zoals kabels halen van een goed merk, misschien als je meerdere apparaten er aan heb zitten op een grote lengte een goede versterker er tussen bouwen, en ga zo maar door. Ik heb alleen 1 tv nog aan de zelfde kabel hangen met een splitter die ik bij de handy man heb gehaald. Met 2 splinter nieuwe kabels dit alles aangesloten, en het zit iets van hmmzzz niet eens 2, 5 meter van het access point dus dat kan ook niet echt nuttig zijn.
Nou heb ik ook op de hauppauge forums lopen zoeken en daar kwam ik een erg interesant topic tegen. en DAAR gaat mijn vraag over.
Lees heel even deze topic maar en dan komt mijn vraag onder de link.
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=1612
Mijn vraag is als volgt, er word in dit topic aangegeven dat je ZELF de tv zenders moet invoeren met de juiste MHZ enz enz, dit wil ik dus doen precies volgens wat daar in dat topic staat, DUS dan doe ik het volgende:
1. Klik in WinTV2000 op menu en kies Suites.
2. Vervolgens in dit scherm op Add en Tuner :
en dan gaan we door maar eigenlijk gaat het bij punt nr 1 al fout. Als ik winTV2000 heb gestart, dan zie ik in dat menu absoluut GEEN suites staan, en helemaal niet de schermen die er na komen. Ik heb elke optie geprobeerd in WinTV2000 maar ik kan gewoon niet dit gene vinden wat ik moet vinden.
En bij de schemen die hier op lijken, die ook er uit zien als of ik kan opgeven dat ik de zenders kan invoeren en of configureren, nou jah daar kan ik dit ook niet doen.
Dus is eigenlijk mijn vraag wie kan mij helpen dit dus te doen.
Even voor de duidelijkheid, als ik autodetect doet krijg ik WEL alle zenders, maar heel slecht komen die zenders dan door.
Hier zijn mijn sys specs nog even voor als deze nodig zijn.
CAse = Thermaltake Armor 8000A
PSU = Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme (Bios ver 1102)
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler = ZALMAN 9700 LED
RAM = 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO (running 44412)
Graphics card =EVGA 8800GTS 640MB
Soundcard = Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD3200ks 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Internet connection = ADSL 8 mbit down, 1024kbs up
OS = WINXP with SP2 (fresh install) and all recent patches and updates from windows update
DirectX version = 9c
Chat programs = MSN messenger ( Ver 7.5 )
Anti Virus program = Kasperski Anti Virus 6 (Ver 6.0.2.621)
Vid card drivers = Detonator 93.71 WHQL
Soundcard drivers = latest version
Internet explorer version = 6.0.2900.2180 with SP2
Mail program used = Outlook Express