[P5N-E] Opstartvolgorde PCI/PCI-e vga

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Beste mensen, gisteren heb ik een Asus P5N-E moederbord met Core 2 Duo e6300 besteld.
Het is de bedoeling dat dit mijn server gaat worden en er komt daarom géén PCI-e videokaart in om een PCI-e slot te bewaren voor een eventuele raidcontroller.

Nu heb ik hier een oudere ATI Mach64 PCI kaart liggen, die zou ik in het moederbord willen prikken.
Volgens de manual van het moederbord moet dit geen probleem zijn, er zit een functie in dat je kan kiezen tussen een PCI of PCI-e videokaart.

Zou het moederbord automatisch deze PCI-kaart detecteren en daarop het beeld weergeven? Of zou ik toch een PCI-e kaart nodig hebben om die instelling handmatig op PCI te zetten?

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik denk dat de bios zelf dedecteerd wat voor Grafische kaart er ingeprikt is !
Je zou het gewoon even moeten proberen. Anders leen dan van iemand ff snel een PCI-E kaartje, stel het in, en gebruik dan je gewone PCI kaartje. Anders koop gewoon een X1300 ofzo, die krengen kosten maar 20 of 30 oi ;)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ja, tuurlijk werkt dat. Het zal enkel iets langer duren voor je beeld krijgt. Iets in de orde van 2 seconden.

[ Voor 4% gewijzigd door mieJas op 03-07-2007 18:17 ]

Yes, but no.

• Pingelmonster
  • Niet online
Hij pakte dus automatisch de PCI-videokaart :).
De RAID-snelheden van dat bord zijn trouwens echt geweldig! Samen met 2x Seagate 7200.10 320GB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3885/3260.jpg

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

He zo'n proggie zocht ik nog eens :)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Eey Pingelmonster, maak eens een test met HD Tune als je tijd/zin hebt!

• Pingelmonster
  • Niet online
Shaggy_NL schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:37:
Eey Pingelmonster, maak eens een test met HD Tune als je tijd/zin hebt!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3885/3274.jpg

Aangezien ATTO veel vaker gebruikt wordt voor het benchmarken van schijven ga ervanuit dat die het betrouwbaarst zijn. Aangezien de resultaten van HDTune toch wat minder zijn dan die van ATTO trek ik de resultaten van HDTune daarom toch in twijfel...

EDIT: Als de resultaten van HDTune voortkomen uit de schrijfsnelheden dan kan het kloppen.

[ Voor 42% gewijzigd door Pingelmonster op 07-07-2007 01:28 ]

Pagina: 1