Toon posts:

Geen geluid op onboard geluidskaart :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

mijn systeem is als volgt:

Asus X-Series P4S800 MX SE met een 3ghz P4 processor, 1 Ghz geheugen, 80 GB schijfruimte, Een Geforce (MSI Starforce) TI 4200 128 MB videokaart met 8x AGP.

Het gaat om de mammaplank waarvan ik de geluidskaart niet aan de praat krijg, ook na installeren van de behoeftige drivers van mijn chipset blijft deze in enige werking staken. De computer kan met de sound effect manager wel vaststellen dat er een plug in de poorten zit voor luidsprekers, maar wil geen signaal afgeven naast een lichtelijk gebrom wat ik op mijn vorige mammaplank ook al had. Maar daarbij zonder geluidsproblemen.

Hebben jullie tips of advies?

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:33 ]

Verwijderd

is alles goed aangesloten breuk in kabel mischien?

download eens drivers van de website van de fabrikant

staat de geluidskaart mischien in de bios uit?

drivers goed geinstalleerd in windows geen hardware conflict?

volume regeling hard genoeg staan?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is goed, heb er al twee getest die bij een ander het wel doen.

Zoveel weet ik nog wel van computers dat een onboard kaart wel aan moet staan in de Bios, das dus goed, ik eheb de drivers van de fabrikant geinstalleerd omdat ik bij deze plank geen CDrom heb gekregen. Alles is goed aangesloten omdat ik het al 10 nagekeken heb en heb de jumpers op het bord ook nagekeken.

Andere tips?

Is het misschine mogelijk dat ik verkeerde soundcard drivers heb gekregen of dat ik codecs moet installeren voor mijn geluidskaart?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen hardware conflict in mijn PC, alle drivers zijn geinstalleerd volgens mijn systeem en ik heb ook nooit problemen met de plank zelf gehad, alleen het geluid wat niet werkt is mijn error.