Toon posts:

Pc Ugrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn Pc upgraden zodat ik games op de hoogste settings kan zetten en dan ook nog een goede FPS krijg. Gamen is het belangrijkste gebruiksdoel van mijn Pc. Mijn budget is ongeveer 400 euro, maar ik weet niet of ik alles wil uitgeven.

Mijn huidige specs zijn:

Amd Athlon X2 4200+
Asus M2N-E moederboard,
1GB corsair geheugen (ddr2-800)
Ati Radeon X300 128mb.
Seagate 160 GB hardeschijf (7200 RPM)
300 Watt voeding van Bestec.

-Videokaart
De videokaart is de grootste bottleneck denk ik. Ik twijfel tussen de 2600XT met ddr4 geheugen of de 8800 GTS 320mb. In verschillende reviews zie ik dat de 2600xt er niet zo goed uitkomt, maar er zit wel een groot prijsverschil tussen die twee kaarten. Tussen de 320 mb en de 640mb versie van de 8800 GTS hoef ik denk ik niet te twijfelen, want mijn beeldscherm kan maar tot 1240*1024.

-Geheugen
Ik draai nu Vista Ultimate 32 bit, dus ik twijfel nog of ik er nog 1 gb bij doe, maar dan moet het wel met dezelfde snelheid om Dual Channel te gebruiken.(toch?) Ook is 2 GB werkgeheugen wel goed met gamen.

-Voeding
Ik denk niet dat 300 Watt genoeg is met een nieuwe video kaart, maar ik weet niet precies wat nodig is of welk merk goed is.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Rick.

Verwijderd

voeding 300 watt is meschien wat weinig als je de 8800gts er in doet

Verwijderd

De 8800GTS 320. Deze geeft erg veel bang voor je buck. Veel veel sneller dan de HD2600XT. Welke het al af legt tegen een 8600GTS. Welke het aflegt tegen een X1950XT.

Ik denk dat je met 2GB wel meer prestatie krijgt in een aantal games. BF2 bijvoorbeeld op aller hoogst heeft 1.2-1.5 GB nodig.

Goeie voeding zijn seasonics en de corsair, welke ook gemaakt word door seasonic :P.

Verwijderd

Om alles op hoog te spelen heb je zeker 2 GB Nodig, Anders laged het omdat je geheugen vol is.

Verwijderd

budget?

De processor die je hebt en het moederboord zijn prima. Je kan je geheugen wel upgraden, hier zou ik dan meteen 4 GB van maken ook al gebruik je er maar 3,x , want anders kan je over een jaar weer upgraden. Je videokaart is inderdaad de grote boosdoener hier, deze kan je upgraden naar een 8800gts 320 MB inderdaad of als je meer geld wilt besteden een 2900XT. Bij deze videokaarten zul je hoogstwaarschijnlijk een betere voeding moeten nemen varierend van 70 tot 100 euro ongeveer. Als je dit te duur vindt kan je voor een x1950pro gaan, die zal je voeding waarschijnlijk wel trekken.

Een goede upgrade zal zoiets zijn:

4 GB geheugen: ~170-180 euro
8800gts 320GB: ~275 euro
Seasonic S 430W ~ 70 euro

dit zal ongeveer 520 euro kosten, maar dan kan je er wel weer even mee vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 4 gb nu nog een overkill is, dus ik hou het maar bij 2 gb. Is de 8800 GTS in de toekomst ook nog te gebruiken, want ik ben niet van plan om over een paar maanden weer een nieuwe te kopen. Bedankt voor de snelle reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 17:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:05:
Ik denk dat 4 gb nu nog een overkill is, dus ik hou het maar bij 2 gb. Is de 8800 GTS in de toekomst ook nog te gebruiken, want ik ben niet van plan om over een paar maanden weer een nieuwe te kopen. Bedankt voor de snelle reacties.
Ik gebruik nu nog mijn R9600XT, is dat een antwoord op je vraag :P

Je kunt wel bezig blijven als je altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben.

Maar die kaart is over een paar maand ook nog top.

Verwijderd

of hij in de toekomst nog te gerbuiken is kan ik niet met zekerheid zeggen, want dat kan je namelijk nooit. Het is niet alsof er een nieuwe videokaart binnen 2 weken uitkomt en deze is erg gunstig kwa prijs/kwaliteit dus op die redenen is mijn keuze gebaseerd. Je kan natuurlijk voor een 2900XT of een 8800GTX gaan, die zullen het wat langer volhouden maar die zijn ook gewoon duurder. 4 GB is het echt waard, nu niet, maar over een jaar waarschijnlijk al wel. geheugen verouderd vaak het eerst is mijn ervaring. Maarja, ik kan je niet tegenhouden om nu te bezuinigen op geheugen om vervolgens over een jaar toch 4/8 GB te kopen.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou gewoon voor een extra latje DDR-800 geheugen gaan, een 8800GTS/320 erin zetten en dan een goede voeding nemen (ben zelf een fan van de Coolermaster iGreen 400W, welke het makkelijk zal gaan trekken).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:05:
4gig overkill weet ik nog eens niet bij vista ultimate. was laatst ook een artikel over dat vista pas perfect draait met 4 gig

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:21:
[...]

4gig overkill weet ik nog eens niet bij vista ultimate. was laatst ook een artikel over dat vista pas perfect draait met 4 gig
Het enige wat Vista doet is het allemaal (net als Linux en OS X) helemaal vullen tot cache geheugen. Dit wordt dan op het moment dat je een applicatie opent geheel op de applicatie gestord waardoor het sneller zou moeten zijn. Logisch gevolg is dat des te meer geheugen je hebt, des te sneller het draait.

2GB is gewoon genoeg, als je bekijkt dat een standaard Ultimate installatie idle zo'n 550Mb ramgeheugen verbruikt, en je dus genoeg speling hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga voor 1 gb erbij en de 8800 GTS, is deze voeding ook goed: Cooler Master Extreme Power 430 Watt? Die is goedkoper en minder lange wachttijd. Ik ga het denk ik bij www.sallandautomatisering.nl kopen. Heel erg bedankt voor de reacties

Rick

Verwijderd

Corsair Voeding HX520 520 Watt ActivePFC € 93,95
Levertijd is groen. Maybe wel een beetje aan de dure kant, maar het is een erg stille koeling en ook nog es er stabiel.(gemaakt door seasonic.).

Opzich is Cooler Master wel een goed merk, maar ze staan niet bekend om stil te zijn.

Kijk anders naar deze: Be Quiet! Voeding Straight Power 450 Watt € 68,07
Iets duurder maar ook een stuk stiller.

Verwijderd

Topicstarter
De Cooler Master Extreme Power 430 Watt heeft nu een levertijd van 10 tot 20 werkdagen, en de rest 1 tot 5, dus ga ik denkik maar voor de Be Quiet 450 Watt. Is er nog verschil met de Zalman ZM460B-APS 460 Watt. aangezien ze even duur zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 18:24 ]

Pagina: 1