[ervaringen] Flex-PC :: Paradigit Computers

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Na 3 jaar intensief gebruik van mijn notebook ben ik aan vervanging toe.... Door mijn veelvuldig gebruik achter de notebook ga ik toch weer terug naar de "oude en vertrouwde" personal computer.

Aangezien ik net als veel andere studenten het niet zo ruim heb met mijn budget wil ik toch graag over een degelijk systeem beschikken. ;)

Op de website van de Paradigit biedt men de keuzevrijheid in hard- en software. Zo zit je dan niet direct vast aan het merk Acer.

Maar hoe is eigenlijk de kwaliteit van dit soort systemen?

Paradigit biedt de keuze uit 3 soorten (Flex) systemen:

Flex PC Instap (vanaf €399,-)
Afbeeldingslocatie: http://paradigit.nl/download.php?type=config&id=1977&asset=0
De combinatie van de uitbreidingsmogelijkheden en betaalbaarheid maakt de Flex PC interessant.

AMD Athlon™ 64 X2 3800+
512 MB geheugen
80 GB harddisk
Stel hier je systeem samen.

Flex PC AMD Athlon X2 (vanaf €499,-)
Afbeeldingslocatie: http://paradigit.nl/download.php?type=config&id=1886&asset=0
De Flex AMD serie is uitgerust met een AMD Athlon™ 64 X2 processor voor topprestaties. Onze Flex PC's zijn uitgerust met het FreeDos besturingssysteem.

AMD Athlon™ 64 X2 3800+
512 MB geheugen
250 GB harddisk
GeForce 6200 tot 256 MB

Flex PC Intel Core 2 Duo (vanaf €739,-)
Afbeeldingslocatie: http://paradigit.nl/download.php?type=config&id=1888&asset=0
De Flex Intel® Core 2 Duo is uitgerust met een Intel® processor voor betrouwbaarheid en snelheid.

Intel® Core™ 2 Duo E6300
1 GB geheugen
250 GB harddisk
GeForce 7100GS tot 512 MB

Iemand ervaring met dit soort systemen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoekt en gij zult vinden?

Er zit gewoon standaard hardware in, en omdat zij het in elkaar zetten betaal je vaak wat extra. De pricewatch vertelt je wel of de prijs redelijk is. Zie verder Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Ik vind 512 RAM toch wat te weinig. Ok het is een goedkope pc, maar gamen kan je vergeten.

http://specs.tweak.to/16567

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

skelleniels schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:23:
Ik vind 512 RAM toch wat te weinig. Ok het is een goedkope pc, maar gamen kan je vergeten.
Gamen moet je ook niet willen op een goedkope pc.. Op een pc van 400 euro doe je kantoorwerk.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

het is niet echt goedkoop..
incl monitor was een ander verhaal geweest :P

je kan proberen wat gelijkwaardigs samen te stellen bij een webshop. je zult waarschijnlijk wel goedkoper uitkomen + met betere onderdelen. (zie bijv de topic met computer voor 500 euro)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

offtopic:
Fijn dat Paradigit de Intel als betrouwbaar aanprijst en dat van de AMD blijkbaar niet vind.

LinkedIn WoT Cash Converter

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

offtopic:
Verrek... Paradigit verkoopt nog "eigen merk" PC's !!! Ik d8 dat paradigit tegenwoordig alles aan het pushen is naar ACER en ook als er iets aan de hand is zo snel mogelijk naar de ACER service verwijst.

Ach ja.. wat ik altijd vertel over paradigit.. Ik vermoed dat er elke 2/3 jaar een nieuwe manager komt. Die lost de de vorige manager af. Nieuwe manager doet onderzoek... resultaat HET KAN GOEDKOPER EN WE KUNNEN MEER WINST MAKEN!!! .. dus hoppa, weer dozen schuiven, pruds onderdelen en cheap ass merk computers ---> dus ellende, wel meer omzet en meer winst

Na 2/3 jaar dan komt er een nieuwe manager.. weer onderzoek ... resultaat.. we staan bekend als prudsers. Hoppa we gaan weer wat meer kwaliteit verkopen.. -> duurder, minder omzet, minder winst.. maar in die 2/3 jaar hebben ze wel goed spul.. en dan gaat het iets minder na 2/3 jaar, nieuwe mangaer.... RESTART CYCLE.

Don't get me wrong. Ik heb in mijn hele leven 3 computers en een veelvoud aan onderdelen bij paradigit gekocht. HELL, arian (huidige eigenaar, directeur, CEO, WEET IK HET) heeft persoonlijk nog mijn 1e serieuze computer (een 486 DX50!!!) in elkaar gezet op zijn studenten kamer maar daar zou ik graag eens mee willen bomen.

Kort gezegd.. weet wat je koopt en hebt anders pakken ze je (en dat is BTW niet alleen bij paradigit)

Ik vind dat als er geen merk en type van de diverse onderdelen bij staat, dat je het dan niet serieus kan nemen. Welke merk/type mobo,HD, geheigen enzo.. Ach ja, ik heb gemerkt dat Paradigt er de laatste tijd maar een beetje in propt wat ze net hebben liggen lijkt het wel. Ik heb diverse klanten gehad waarbij ik dingen van paradigit tegenkwam waarvan ik d8.. mijn god, dat paradigit dit durft te doen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

MRic3 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:21:
[ot]Verrek... Paradigit verkoopt nog "eigen merk" PC's !!! Ik d8 dat paradigit tegenwoordig alles aan het pushen is naar ACER en ook als er iets aan de hand is zo snel mogelijk naar de ACER service verwijst.

Ach ja.. wat ik altijd vertel over paradigit.. Ik vermoed dat er elke 2/3 jaar een nieuwe manager komt. Die lost de de vorige manager af. Nieuwe manager doet onderzoek... resultaat HET KAN GOEDKOPER EN WE KUNNEN MEER WINST MAKEN!!! .. dus hoppa, weer dozen schuiven, pruds onderdelen en cheap ass merk computers ---> dus ellende, wel meer omzet en meer winst

Na 2/3 jaar dan komt er een nieuwe manager.. weer onderzoek ... resultaat.. we staan bekend als prudsers. Hoppa we gaan weer wat meer kwaliteit verkopen.. -> duurder, minder omzet, minder winst.. maar in die 2/3 jaar hebben ze wel goed spul.. en dan gaat het iets minder na 2/3 jaar, nieuwe mangaer.... RESTART CYCLE.

Don't get me wrong. Ik heb in mijn hele leven 3 computers en een veelvoud aan onderdelen bij paradigit gekocht. HELL, arian (huidige eigenaar, directeur, CEO, WEET IK HET) heeft persoonlijk nog mijn 1e serieuze computer (een 486 DX50!!!) in elkaar gezet op zijn studenten kamer maar daar zou ik graag eens mee willen bomen.
Hij heeft mij nog aangenomen :)
Kort gezegd.. weet wat je koopt en hebt anders pakken ze je (en dat is BTW niet alleen bij paradigit)
[/ot]

Ik vind dat als er geen merk en type van de diverse onderdelen bij staat, dat je het dan niet serieus kan nemen.
Zeer eensch is.
Welke merk/type mobo,HD, geheigen enzo.. Ach ja, ik heb gemerkt dat Paradigt er de laatste tijd maar een beetje in propt wat ze net hebben liggen lijkt het wel. Ik heb diverse klanten gehad waarbij ik dingen van paradigit tegenkwam waarvan ik d8.. mijn god, dat paradigit dit durft te doen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 20:40

InSanex

serenity now!

Uhm, bij Paradigit staan de gebruikte onderdelen gewoon vermeld op de website, dus ik weet niet waar die redenatie vandaan komt.
Anders pakken ze je
Klinkt alsof er een groep oplichters aan het werk is, wat bedoel je ermee ? dat je tien euro teveel zou betalen?

De doelgroep van Paradigit is niet de kleine groep consumenten die hier tweakers rondloopt, maar je buurman die weinig van pc's afweet en gewoon terug wil komen bij een winkel om de hoek die hem of haar met problemen helpt, en die 50 euro die je verdient met zelf schroeven weinig kan schelen :)

Ik ben danwel niet helemaal onpartijdig :-) maar kan je vertellen dat er echt niet om de 2/3 jaar een andere manager komt, wel is Paradigit verschoven van die-hard computerzaak naar de vervloekte dozenschuivers, dat is niet te ontkennen, maarja, voor de zelfschroevers hebben ze dan ook computerland opgekocht, en de tweakers zijn nou eenmaal niet de doelgroep meer!

Het weer in Halfweg

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

InSanex schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:06:
Uhm, bij Paradigit staan de gebruikte onderdelen gewoon vermeld op de website, dus ik weet niet waar die redenatie vandaan komt.
Puur uit meerdere ervaringen met PC's die gerepareerd waren bij paradigit.
Klinkt alsof er een groep oplichters aan het werk is, wat bedoel je ermee ? dat je tien euro teveel zou betalen?
Ik bedoel letterlijk wat daar staat "weet wat je koopt en hebt anders pakken ze je"
Ook weer uit meerdere persoonlijke ervaringen.. en zoals ik zei.. dat is zo bij elk bedrijf.
De doelgroep van Paradigit is niet de kleine groep consumenten die hier tweakers rondloopt, maar je buurman die weinig van pc's afweet en gewoon terug wil komen bij een winkel om de hoek die hem of haar met problemen helpt, en die 50 euro die je verdient met zelf schroeven weinig kan schelen :)
Klopt helemaal.... maar informeer je klanten dan op zijn minst wel eerlijk.
Ik ben danwel niet helemaal onpartijdig :-) maar kan je vertellen dat er echt niet om de 2/3 jaar een andere manager komt, wel is Paradigit verschoven van die-hard computerzaak naar de vervloekte dozenschuivers, dat is niet te ontkennen, maarja, voor de zelfschroevers hebben ze dan ook computerland opgekocht, en de tweakers zijn nou eenmaal niet de doelgroep meer!
Paradigit is nooit een echte die-hard computerzaak geweest. En geloof mij, ik heb para meegemaakt vanaf de studentkamer van arian en noor. Ze hadden ten tijden van de winkel kruisstraat / kronehoefstraat een leuk aanbod en dat ging er op lijken.. maar het grote plan was (en is) altijd VEEL dozen schuiven geweest.

Don't get me wrong.. para is een fantastische winkel die idd de tweakers niet als doelgroep hebben ( al hebben ze soms leuke onderdelen er tussen zitten). Ik stuur er zelf regelmatig mensen naar toe ondanks een aantal 'negatieve' ervaringen die ik heb meegemaakt maar ik geef ze wel altijd een waarschuwing mee dat ze het para verhaal ff terug koppelen naar mij ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1