Toon posts:

Nieuw systeem start niet als ik er een PCI kaart in zet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn systeem:

Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775
Foxconn G9657MA-8EKRS2H
Team Elite, 2048MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x
XFX GeForce 8600 GT XXX Edition, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Arctic Freezer 7 pro
Huntkey LW-6400H, 400 Watt, Retail
Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

De computer werkt, zolang ik de videokaart er niet in zet maar die van het moederbord gebruik. Als ik er een PCI kaart in zet start de computer niet meer op en krijg ik geen beeld. Ik heb de videokaart laten testen, deze werkt. Ik krijg bij starten ook geen piep, de koeler gaat wel draaien.

Vervolgens heb ik twee kaarten van mijn oude computer 1 voor 1 in de nieuwe gezet (netwerk- en geluidskaart). Hetzelfde resultaat, geen beeld en geen piep. Het maakt dus niet uit of ik een kaart in de PCI x16 of de gewone PCI stop (tenzij de oude (6 jaar) kaarten niet compatibel zijn?). Overigens gaat het lampje op de oude netwerkkaart wel branden.

Nu dacht ik dat het misschien de voeding was. Maar in het boekje van mijn moederbord staat dat in de 8-pin ATX+12V ook een 4 pin kan, al wordt het niet aangeraden. Mijn voeding heeft alleen een 4 pin, die zit er dus in.

Zal het daar toch aan liggen? Wat kan het anders zijn?

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 21:57
misschien eerst de onboard video via de bios uitschakelen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je het moederbord zelf erin gezet/laten erin zetten? Best kans dat er kortsluiting gemaakt wordt aan de achterkant zodra je er iets in plugt (druk op bord plaatst). Wilde gok, maar probeer eens de boel buiten de kast aan de gang te krijgen.

Moederbord zelf kan natuurlijk ook een fout bevatten, garantie?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al buiten de kast geprobeerd. Had geen resultaat. (ben er al een poosje mee bezig)

De onboard video in de bios uitschakelen had ik nog niet gedaan. Nu wel. Ik krijg dan 1 lange en 2 korte piepjes (signaal voor defecte videokaart of dip schakelaar) en geen beeld. Ik moest de bios resetten en de videokaart eruit halen om weer beeld te krijgen, en weer naar deze website te kunnen surfen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was je andere vragen vergeten te beantwoorden:
- Ik heb het er allemaal zelf ingezet, met rubber handschoenen.
- Garantie heb ik wel, maar ik heb het bij Azerty gekocht en dat is niet in de buurt. Ik wil zeker weten dat het moederbord stuk is voordat ik het terug stuur. Ik ben 'm dan minstens een week kwijt en het kost ook nog het een en ander.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet wat het kan zijn?

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Waarom heb je trouwens een moederbord gekozen met een onboard videokaart?
Ik heb gisteren ook een setje besteld rondom een Core2Duo besteld. Maar dan met een Intel DP35DP moederbord.

Om eerlijk te zijn wil ik niet zoveel te maken hebben met Foxconn. Het komt op mij over als een merk met een kwaliteit zoals ECS enz....
Ook bij je voeding heb ik de nodige twijfels. Hoeveel vermogen levert dat ding continue, en is dit wel toerijkend voor een energy slurpende nvidia :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een van de weinige mobo's met firewire die goedkoop is. Tevens kwam hij goed uit de test bij hardware.info. De onboard videokaart zit er gewoon bij, daar heb ik niet voor gekozen.

Op mijn zoekfunctie voor een voeding voor een mid-range systeem komt deze voeding naar voren. De specs ervan:
http://www.hardware.info/...Supply_400_Watt_LW6400H3/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:14 ]

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Misschien heb je de mogelijkheid om met een andere pci-e kaart te testen? Vooral een kaartje wat zelf niet zo heel veel vermogen nodig heeft is een goede test...dan sluit je eventuele PCU issues ook meteen uit.
Als dat niet werkt dan verdenk ik je mobo van gaarheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere pci-e kaart. :(

Ik ga zo wel even kijken of ik in het winkeltje hier in de buurt mijn mobo kan laten testen.

Bedankt voor jullie (je) hulp zover.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost.

Ik denk omdat ik de driver van de chipset upgedate heb, toen kwam er ook iets over PCI te staan en dacht ik "even weer proberen" en toen werkte het ineens allemaal.

Geweldig!
Pagina: 1