Toon posts:

hd toevoegen online raid5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ml350 g4, hierin zit een raid5 opstelling. met 4 disk, nu kunnen er nog 2 bij.
kan ik die 2 er online bij plaatsen en wordt dan vervolgens de raid opstelling vanzelf aangepast?

bedankt.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
nee dit gaat niet hij moet offline zijn en vaak moet het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd worden en het raid set moet aangepast worden

[ Voor 15% gewijzigd door the squaler1 op 03-07-2007 15:39 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bij de term "ml350 g4" schiet mij niks te binnen, maar er gelden wel een aantal algemene dingen bij het uitbreiden van een bestaande array.

Ten eerste dient de controller het uitbreiden van de array te ondersteunen, meestal word de term "expansion" hiervoor gebruikt. Check je manual of je hier iets over vindt. Dit kan naar gelang de raid controller die gebruikt is online ja of te nee. Heb zelf een Promise EX8350 die het online kan, echter merk je wel wat dat de performance minder is (logisch).

Ten tweede, zodra de controller z'n werk heeft gedaan kun je de ruimte niet gebruiken omdat de array wel groter is, maar de partitie is nog zo groot is als de oude array. Je kunt met een aantal tools de partitie vergroten, Vista kan dit tegenwoordig ook met standaard NTFS partities. Je kunt ook de extra ruimte gebruiken met een losse partitie.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
vermeld misschien eens wat voor raid controller erin zit?
en welk type schijven?

grote kans dat je controller de raid expansie ondersteund maar je zal het wel zelf moeten starten (via ACU)

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758