Toon posts:

IM Pidgin vs. MSN (vragen)

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Als vervanger voor MSN-messenger kwam ik Pidgin tegen.
Ik heb wel een paar vragen die ik niet via de Pidgin-Faq, nog de GOT-search kon terrugvinden..

1. Elk IM client heeft zijn eigen arsenaal aan "smilies/emoticons". De smilies binnen Pidgin zien er anders uit dan de smilies binnen MSN.
Als ik via Pidgin een afkorting voor een emoticon invoer bv. ":)"
Ziet de ontvangster met MSN-Messenger dan "Mijn Pidgin-smiley" of de smilies van zijn/haar eigen Messenger-client?

2. Hoe betrouwbaar werkt de "has you: Yes, blocked: No" notificatie in Pidgin?
Ik neem aan dat verschillende non-MS clients niet volledige toegang hebben tot het netwerk en
daarmee de functies die dit betrouwbaar kunnen weergeven, of wel?

Naja, ik kreeg al een waarschuwing van iemand dat ik op Tweakers ws. zou worden afgekraakt als ik noob-vragen stel. Ik heb iig tijd gestoken in mijn OP }:O

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:21:
1. Elk IM client heeft zijn eigen arsenaal aan "smilies/emoticons". De smilies binnen Pidgin zien er anders uit dan de smilies binnen MSN.
Ziet de ontvangster met MSN-Messenger dan "Mijn Pidgin-smiley" of de smilies van zijn/haar eigen Messenger-client?
De ontvanger ziet de emoticon die wordt gebruikt door het programa wat de ontvanger gebruikt. Dus als de ontvanger msn gebruikt, dan ziet de ontvanger een msn emoticon. Maar als de ontvanger pidgin gebruikt ziet de ontvanger pidgin emoticons.
Ik neem aan dat verschillende non-MS clients niet volledige toegang hebben tot het netwerk en
Euh, volgens mij was dit wel goed te vertrouwen. Dit was dacht ik ook de manie om te kijken of iemand je geblokt had, maar dit weet ik dus niet meer zeker.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:34
Hallo. Als vervanger voor MSN-messenger kwam ik Pidgin tegen.
Ik heb wel een paar vragen die ik niet via de Pidgin-Faq, nog de GOT-search kon terrugvinden..

De gebruiker ziet gewoon de smilies van zijn eigen programma.
Voor zover ik weet is dit wel betrouwbaar. In hoeverre third-party apps toegang hebben tot het MSN-netwerk weet ik niet, maar bij Miranda IM kon ik het ook zien.
Naja, ik kreeg al een waarschuwing van iemand dat ik op Tweakers ws. zou worden afgekraakt als ik noob-vragen stel. Ik heb iig tijd gestoken in mijn OP }:O
Je zou je met een ander MSN adres kunnen aanmelden op MSN en dan zelf experimenteren met Pidgin en MSN. Zo ben ik er destijds zelf achter gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jozz op 03-07-2007 15:34 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Jozz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:32:
Voor zover ik weet is dit wel betrouwbaar. In hoeverre third-party apps toegang hebben tot het MSN-netwerk weet ik niet, maar bij Miranda IM kon ik het ook zien.
Ze hebben netzoveel toegang tot het msn-netwerk, als msn messenger, zoek maar eens met google naar msn protocol :).
Maar ik heb effe gezocht, dat has hou is vrij betrouwbaaar. Dat heeft te maken met bepaalde manier van hoe de client met de servers omgaat enzo... Maar dan nog, het is dus gewoon een beetje kijken of het werkt...
Owja, als iemand jou geblockt heeft, dan komt die gewoon niet online, dus dat blocked werkt niet echt.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, alleen nu nog even in het juiste forum zetten voortaan ;)
MSN is nog steeds geen besturingssysteem voor zover ik weet :P

Move naar Client Software Algemeen dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Nog een kleine toevoeging op dit topic, ik heb het zojuist getest met een collega. Het Blocked: Yes/No in gaim betekend of jij die ander geblocked heeft. Niet of die ander jou geblocked heeft.

Hail to the king baby!

Pagina: 1