pc start niet op (op een dag na)

Pagina: 1
Acties:

• Zumpelvelder
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 15:49
Beste mensen,

Mijn pc (medion md8383xl) start niet meer op sinds 2 weken geleden, op vrijdag hing hij heel vaak en vaak al tijdens het opstarten en soms hing hij al voor het bios scherm dus tijdens "intel inside" logo. Toen hij wel wat verder doorstartte kwam ik perongeluk met mijn voet licht tegen de kast en hij hing zich weer op, ff later tikte ik eens licht tegen de kast en jawel, hij hing weer. Ik dacht dus: simpel: een van de verbindingen zit niet goed vast.

Zaterdag nog eens geprobeerd en heeft hij de hele dag aangestaan (met winamp muziek afgespeeld, msn, meer niet). Vanaf zondag doet hij echter helemaal niks meer (geen beeld, alleen de fans draaien, HD hoor je ook draaien maar geen lees/schrijf activiteit).

Eerst geprobeerd de kabels uit te trekken en opnieuw in te steken (intern), maar dit hielp niet, daarna geprobeerd zonder hd op te starten omdat ik vond dat de sata kabel wat los zaten misschien voor fouten zorgde. In het begin gaf hij dan "boot error" maar na een tijdje kwam helemaal geen beeld meer. Daarna alles uitgetrokken en nog niks, alleen het mb aan de voeding gehangen zonder cpu/ram/vga enz. en hij gaf geen pieptonen.

Toen dacht ik: voeding kapot? maar nee, een andere (zeker weten werkende) voeding erin gehad maar maakt geen verschil. De video kaart werkt ook zoals het hoord want die heb ik in een pc van een vriend uitgetest. De HD werkt ook.

Weten jullie nog dingen die ik uit kan proberen?

Bij voorbaat dank,

Jeroen Maar.

specs:

MB: Microstar MS-7091 ver. 10
CPU: P4 Prescott 3.4 gHz (HT)
VGA: Nvidia 6610XL
RAM: DDR 400 (2x256mb dual channel)
350 watt voeding, 250GB HD, Win XP Home, DVD lezer, DVD writer, TV-tuner kaart met 56k modem.

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 22:16

kokx

WIN

Probeer je cpu eens in een andere PC te draaien, want volgensmij heb je die nog niet volledig getest.

Verwijderd

"alleen het mb aan de voeding gehangen zonder cpu/ram/vga enz. en hij gaf geen pieptonen."

Hier geef je het antwoord toch al?

• Zumpelvelder
@ kokx
Ik kan de cpu niet in een andere pc testen omdat ik niemand ken die een zelfde heeft en dat wil doen.

@ Pyrrhus
Ik weet niet zeker of het moederbord dan pieptonen zou moeten geven.

Verwijderd

Ik denk zelf dat de voeding af kan zijn of dat het geheugen corrupt is, het probleem is mij bij een oudere PC al een keer overkomen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Zumpelvelder
die trouble shooter heb ik de dag erna al doorgelezen en geprobeerd maarja ik denk toch dat het het moederbord is maar dan vraag ik me af waarom hij blijft hangen na een tikje, of was dat gewoon 2 keer precies toeval?
Pagina: 1