windows 95 installeren op laptop zonder cd-rom speler

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
ik heb hier op vraag & aanbod een laptop van iemand gekocht, een hele oude toshiba satellite (hier)
hier zit geen cd speler in, dus nou vroeg ik mij af hoe kan je hier windows 95 op installeren?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
die toshiba's hadden toen wel externe cd spelers. Misschien kan je die van iemand overnemen/lenen?

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31

simplemouse

*.*.*.*

de eerste versies van 95 stonden nog op floppy's

stuk of 80 d8 ik

suc6

ja zo kan je het dus misschien doen
anders ff laptop HDD er uit halen in je PC hangen 95 cd er naar toe copyen en dan booten van af een floppy en c:\wincd\setup.exe starten (als je de CD in wincd map hebt snaan he :P)

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
Kurios schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:44:
die toshiba's hadden toen wel externe cd spelers. Misschien kan je die van iemand overnemen/lenen?
ik kan er zelf wel een maken (van een ide->usb adapter en een oude cd speler)
maar moetdat dan op een speciale poort of gewoon usb?
de eerste versies van 95 stonden nog op floppy's

stuk of 80 d8 ik

suc6

ja zo kan je het dus misschien doen
anders ff laptop HDD er uit halen in je PC hangen 95 cd er naar toe copyen en dan booten van af een floppy en c:\wincd\setup.exe starten (als je de CD in wincd map hebt snaan he :P)
dan ga ik dit even proberen

[ Voor 34% gewijzigd door oddish2211 op 03-07-2007 14:48 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 22:55

Jiffy

God, you're ugly!

De harddisk van de laptop met behulp van een verloopje in een 'normale' computer zetten, vervolgens kun je via die computer de installatiebestanden van Windows 95 overzetten naar de laptop harddisk. Harddisk weer terugzetten in de laptop, laptop booten van floppy, Windows 95 setup starten vanaf harddisk, tadaah!

Mits je zo'n verloopje hebt/kunt bemachtigen, werkt dat (voor mij) uitstekend.

edit:

* Jiffy is trááág... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jiffy op 03-07-2007 14:49 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31

simplemouse

*.*.*.*

Jiffy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:48:
De harddisk van de laptop met behulp van een verloopje in een 'normale' computer zetten, vervolgens kun je via die computer de installatiebestanden van Windows 95 overzetten naar de laptop harddisk. Harddisk weer terugzetten in de laptop, laptop booten van floppy, Windows 95 setup starten vanaf harddisk, tadaah!

Mits je zo'n verloopje hebt/kunt bemachtigen, werkt dat (voor mij) uitstekend.

edit:

* Jiffy is trááág... ;)

dat zei ik toch net ???

/me ik dus ook

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-02 09:21
Ik heb het ooit gedaan door de win95 install files via een parallelle kabel van m'n PC naar de laptop (met DOS floppy geboot) te kopieren. Daarvoor gebruikte ik de DOS programmaatjes interlnk en intersvr (zie bijv. http://www.geocities.com/.../Heights/5704/inter1.html). Werkte prima. Daarna kun je gewoon de win95 setup starten.
Pagina: 1