Toon posts:

[Vista] Display met artifacts door driver? *

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds gister vista,
Nu deed hij het goed maar toen ik mijn video kaart ging installeren kreeg ik opstart scherm en als je BV moet bevestigen dat er wat gaat installeren enzo dan wordt het beeld vet raar
Kijk naar de screens:
Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p74/Joeniie/DSC00079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p74/Joeniie/DSC00078.jpg
Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Je titel is alles behalve duidelijk.
[VISTA] Beeld doet vreemd tijdens opstarten zou een logischere keuze geweest zijn.

Treed dit probleem enkel op in Vista? We hebben wat meer specs nodig, type monitor, videokaart, geheugen enz enz.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ik had het niet bij xp
Videokaart: Nvidia GeForce 6200 512 MB
Scherm: Belinea 1705 S1 / Art. No. 111754
Ram: 1 GB
Hardeschijf: 120 GB

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Heb je toevallig de XP drivers geinstalleerd in plaats van de VISTA drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Gamepie56 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:04:
Heb je toevallig de XP drivers geinstalleerd in plaats van de VISTA drivers?
Uhm...
welke drivers? die van me videokaart?
Als het goed is is dat gewoon vista....

• FSVZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 19:03
Ziet eruit als een refesh probleem.
Probeer een (of beide) opties eens:
1) Druk eens op de auto-adjust functie van je monitor.
2) Probeer de refresh waarde hoger of lager te zetten. (die van een lcd monitor is meestal 60 hz)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:10:
[...]

Uhm...
welke drivers? die van me videokaart?
Als het goed is is dat gewoon vista....
Probeer eens de laatste drivers voor je grafische kaart te installeren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 23:24
Dit lijkt mij inderdaad ook een driver probleem...
Probeer eens in veilige modus op te starten en de drivers te verwijderen. Als het meezit kan dat via "Configuratiescherm > Een programma verwijderen".
Mocht dat niet werken kun je systeemherstel eens proberen...

En download daarna als alles klaar is en je weer in windows kunt komen de drivers hier: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.24.html (32 Bit)
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.24.html (64 Bit)
FSVZ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:10:
2) Probeer de refresh waarde hoger of lager te zetten. (die van een lcd monitor is meestal 60 hz)
Ik weet wel zeker van niet! Bij verkeerd ingestelde refresh rate krijg je niet zulk beeld... Het zal er misschien wat trillend uitzien, maar het ziet er niet uit als op bovenstaande fotos. Dus hoe je hier bij komt zou ik niet weten 8)7 Het is leuk dat je de topicstarter probeert te helpen, maar bedenkt eerst zelf goed wat de oorzaak zou kunnen zijn. No Offence verder... ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Saeverix op 03-07-2007 15:24 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
FSVZ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:10:
Het doet allebij niks...

Verwijderd

Topicstarter
Huh heel vreemd mme driver van me videokaart was weg en in ene is het allemaal wreer normaal :|?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:35:
Huh heel vreemd mme driver van me videokaart was weg en in ene is het allemaal wreer normaal :|?
Misschien had Vista in de tussentijd de laatste driver gedownload en geïnstalleerd? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:36:
[...]
Misschien had Vista in de tussentijd de laatste driver gedownload en geïnstalleerd? ;)
Zou je denken :o?
Dus dan ken ik me games ook gewoon spele?

• Saeverix
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:35:
Hoe bedoel je die was weg? Was vast niet ineens weg. Heb je de driver zoals ik zei verwijderd via Configuratiescherm?
Als dat zo is moet je de goede drivers downloaden via de link uit mijn vorige post en installeren. Dan moet het goed werken...

Je zou nu op dit moment vast wel spellen kunnen spelen via de standaard Windows driver, maar dan maak je geen optimaal gebruik van alle functies van je videokaart... Daar zijn juist de drivers voor.

Nog even een vraag: Waar had je de drivers die je geinstalleerd had vandaan? CD? Internet? (Welke site?)

[ Voor 31% gewijzigd door Saeverix op 03-07-2007 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:27:
[...]

Hoe bedoel je die was weg? Was vast niet ineens weg. Heb je de driver zoals ik zei verwijderd via Configuratiescherm?
Als dat zo is moet je de goede drivers downloaden via de link uit mijn vorige post en installeren. Dan moet het goed werken...

Je zou nu op dit moment vast wel spellen kunnen spelen via de standaard Windows driver, maar dan maak je geen optimaal gebruik van alle functies van je videokaart... Daar zijn juist de drivers voor.

Nog even een vraag: Waar had je de drivers die je geinstalleerd had vandaan? CD? Internet? (Welke site?)
Van het internet...
Maar laat maar allemaal toen ik hem verwijderde kwam windows updater zelf met de stuurprogamma opzetten :o
En nu doet hij het top!

Allemaal hartelijk bedankt voor de goede hulp ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer inderdaad wel even op je topictitels te letten, want "probleem" is zo nietszeggend als maar kan ;)

Ik heb er iets anders van gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 03-07-2007 17:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

alt-92 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:36:
Probeer inderdaad wel even op je topictitels te letten, want "probleem" is zo nietszeggend als maar kan ;)

Ik heb er iets anders van gemaakt.
Niet dat het veel geholpen heeft aan de oplossing, nog steeds geen idee wat ie nu precies allemaal gedaan heeft (hopelijk snapt ie het zelf wel (NFI)).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Saeverix
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Van het internet...
Maar laat maar allemaal toen ik hem verwijderde kwam windows updater zelf met de stuurprogamma opzetten :o
En nu doet hij het top!

Allemaal hartelijk bedankt voor de goede hulp ;)
Zoals ik al zei: Standaard Drivers van Windows zijn vaak beperkt met extra functies etc. Zodat je minder gebruik kunt maken van je kaart. Waarom denk je dat NVIDIA aparte drivers voor Vista op hun website heeft staan.

Dat is hetzelfde met de Standaard Printer Drivers uit Vista. Erg beperkt. Je kunt er mee printer, maar verder niets. De drivers van de website van de printer zijn uitgebreider: Je kunt vanalles instellen voor de printer (Grootte, Kwaliteit, Soort papier, etc...)

Maarja, als jij zo tevreden bent... Houden zo.

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

Ik heb onder vista precies hetzelfde probleem. Het maakt niet uit welke drivers ik installeer... alle drivers voor vista (32 bits) geprobeerd van guru3d, maar enkel met de drivers die via windows update kunt vinden (en waarbij je dus nix aan 3d instellingen aan kunt passen) werken zonder problemen. De artefacten treden alleen op bij bepaalde popups, zoals van de UAC, of bij gebruik van {ctrl] [alt] [de], bij het aanmeldingsscherm... zeg maar alles wat niet het standaardbureaublad is, maar waardoor het bureaublad van kleur/intensiteit veranderd/naar de achtergrond gedrukt wordt. Ik vermoed zelf dat het iets met directx te maken heeft, dat de artefacten optreden zodra er iets aan de beeldinstellingen (resolutie/kleurdiepte etc) door het systeem veranderd wordt (heb het ook tijdens het opstarten van dx-spellen, terwijl onder openGL er nix afwijkends gebeurd).

Ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar vindt het verdomd irritant...
Ik gebruik een 7900GT (agp kaart) en nu met de 160.04 drivers, maar denk dat ik maar weer terug ga naar de standaard windows drivers...

[ Voor 18% gewijzigd door belstrekkie op 03-07-2007 21:36 ]

• belstrekkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02-2024

belstrekkie

Bas_Versluis

Sypher schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:45:
Je titel is alles behalve duidelijk.
[VISTA] Beeld doet vreemd tijdens opstarten zou een logischere keuze geweest zijn.

Treed dit probleem enkel op in Vista? We hebben wat meer specs nodig, type monitor, videokaart, geheugen enz enz.
De topic titel is dus zeer accuraat... je ziet het o.a. bij het opstarten, maar dat is niet eens zo boeiend... je ziet het bij bijna alle handelingen in vista... en het ligt écht aan de drivers!

[ Voor 3% gewijzigd door belstrekkie op 03-07-2007 21:39 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
belstrekkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:37:
[...]

De topic titel is dus zeer accuraat... je ziet het o.a. bij het opstarten, maar dat is niet eens zo boeiend... je ziet het bij bijna alle handelingen in vista... en het ligt écht aan de drivers!
Dat was voor de titelchange. Dat had je kunnen zien aan het sterretje achter de titel én aan de reactie van alt-92..

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 11:10

Kalkie

NLMP

Ik heb soortgelijke problemen met een 7900GT onder Vista. Alleen met de standaard drivers geen problemen, met de Nvidia drivers random artefacts en een soort piramidevorm met corrupte data. Desktop Window Manager Session Service stoppen en starten wil nog wel eens helpen. Als DWM gestopt is (dus geen Aero), dan heb ik het probleem totaal niet!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Verwijderd

Het probleem ligt inderdaad aan de drivers, wanneer je de standaard WDDM drivers van Vista gebruikt is alles goed. Alleen mis je inderdaad die extra instellinge...maar...volgens mij kun je die alsnog doen met /Rivatuner.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met nvidia drivers en dus werk ik met de sstandaard drivers.
(GF7600GT)

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik zit hier dus met het zelfde probleem..

Nu kan ik wel de standaard windows drivers gaan gebruiken maar daar worden je performance echt niet beter op... je fps is dan gewoon echt super brak..
Ik heb echt hier op GoT bijna alle topics afgezocht die ook maar iets met het probleem te maken hebben maar nog geen oplossing gevonden..

Ik hoop echt dat er iemand is die mij en misschien de andere nog kan helpen met dit probleem zodat ik wel de normale Nvidia (of tweaked) drivers kan gebruiken...
Pagina: 1