Ik heb onder vista precies hetzelfde probleem. Het maakt niet uit welke drivers ik installeer... alle drivers voor vista (32 bits) geprobeerd van guru3d, maar enkel met de drivers die via windows update kunt vinden (en waarbij je dus nix aan 3d instellingen aan kunt passen) werken zonder problemen. De artefacten treden alleen op bij bepaalde popups, zoals van de UAC, of bij gebruik van {ctrl] [alt] [de], bij het aanmeldingsscherm... zeg maar alles wat niet het standaardbureaublad is, maar waardoor het bureaublad van kleur/intensiteit veranderd/naar de achtergrond gedrukt wordt. Ik vermoed zelf dat het iets met directx te maken heeft, dat de artefacten optreden zodra er iets aan de beeldinstellingen (resolutie/kleurdiepte etc) door het systeem veranderd wordt (heb het ook tijdens het opstarten van dx-spellen, terwijl onder openGL er nix afwijkends gebeurd).
Ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar vindt het verdomd irritant...
Ik gebruik een 7900GT (agp kaart) en nu met de 160.04 drivers, maar denk dat ik maar weer terug ga naar de standaard windows drivers...
[
Voor 18% gewijzigd door
belstrekkie op 03-07-2007 21:36
]