Zojuist heb ik te horen gekregen dat het moederbord van mijn studio-pc is overleden. Volgens de pc-winkel is het noodzakelijk een nieuw moederbord, processor en geheugen te kopen. Het is voor mij prioriteit om mijn projecten en de gehele installatie van Cubase (+ instrumenten) die op de harde schijf staan te behouden (idd, vergeten te back-uppen). Volgens de pc-winkel is het mogelijk om met een nieuw moederbord met eenzelfde chipset en een "repaire" in Windows Xp de pc geheel te herstellen in oude staat.
Mijn vragen zijn:
1: Is het ook mogelijk om met een geheel nieuw mobo/processor/geheugen de oude harde schijf aan te spreken en gebruik te maken van de programmas/data die daar op staan?
2: Welke onderdelen kunnen jullie mij in deze situatie aanbevelen die in de webshop van de pc-winkel te krijgen zijn?
In principe is budget geen probleem maar ik hoef geen top-notch ding te hebben. Alle overige onderdelen van de pc zijn nog goed (voeding, M-audio Delta 1010 geluidskaart, beeldkaart, dvd-writer enz) waardoor ik veel geld kan uitsparen door enkel een nieuw moederbord + geheugen + processor aan te schaffen.
Alvast bedankt voor de tips!
Mijn vragen zijn:
1: Is het ook mogelijk om met een geheel nieuw mobo/processor/geheugen de oude harde schijf aan te spreken en gebruik te maken van de programmas/data die daar op staan?
2: Welke onderdelen kunnen jullie mij in deze situatie aanbevelen die in de webshop van de pc-winkel te krijgen zijn?
In principe is budget geen probleem maar ik hoef geen top-notch ding te hebben. Alle overige onderdelen van de pc zijn nog goed (voeding, M-audio Delta 1010 geluidskaart, beeldkaart, dvd-writer enz) waardoor ik veel geld kan uitsparen door enkel een nieuw moederbord + geheugen + processor aan te schaffen.
Alvast bedankt voor de tips!