[XP] Wijzigen plaats My Documents tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24
Al enige tijd heb ik een unattended installatie voor Windows XP werkend. Een van de dingen die ik niet geautomatiseerd krijg is de plaats van "My Documents" die ik op een andere schijf wil hebben dan de C-drive.

Voor alsnog verplaatste ik de map gewoon na de installatie, zoals in het forum ook vele malen beschreven staat. Nu wil ik ook dit tijdens de installatie laten regelen, zodat "My documents" automatisch op de D: drive komt.

Ik heb al enkele stukken op internet terug kunnen vinden, waarin naar de unattended.txt of winnt.sif file wordt verwezen, maar daar kan ik er niets over terug vinden. ook NLite bied niet wat ik wil, deze kan alleen de plaats van complete tree van "Documens and setting" wijzigen en niet alleen "My documents".

Als ik afga op de meldingen die verwijzen naar de unattended.txt en/of winnt.sif file, dan moet dit wel mogelijk zijn.

Wie heeft dit voor elkaar gekregen en zou mij verder kunnen helpen?

Search via www.google.com words: Unattended install; "My documents" winnt.sif; change modify "My documents" unattend; nlite "My Documents".

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20
Als last resort kan je ook uitwijken naar een macro in AutoIT3.

Heb je dit al gezien?:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
En dan:
Name: AppData
Type: REG_EXPAND_SZ
Data: %USERPROFILE%\Application Data

Name: Desktop
Data: %USERPROFILE%\Desktop

Name: Personal
Data: %USERPROFILE%\My Documents

Name: My Pictures
Data: %USERPROFILE%\My Documents\My Pictures

Name: Start Menu
Data: %USERPROFILE%\Start Menu
Probeer dat eens zou ik zeggen.

Als je dus "Personal" wijzigt naar bijv D:\Mijn Documenten dan werkt dat. Heb namelijk ook folder redirection in m'n XP ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Sypher op 03-07-2007 14:27 ]

• vanheemst
Ik zoek eigenlijk iets van general usable is. Ik bedoel daarmee dat ik voor alle user tegelijkertijd wil doen ongeacht de naam van de gebruiker.

Het aanpassen van de registry kan je alleen per user doen en scripting idem.

Iemand een ander idee om dit op te lossen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

vanheemst schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:36:
Ik zoek eigenlijk iets van general usable is. Ik bedoel daarmee dat ik voor alle user tegelijkertijd wil doen ongeacht de naam van de gebruiker.

Het aanpassen van de registry kan je alleen per user doen en scripting idem.

Iemand een ander idee om dit op te lossen?
Regpatch maken, en dan die slipstreamen met je Windows XP via nLite ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:38
Misschien door de key aan te passen in de ntuser.dat van de Default User (is dat dezelfde als HKEY_USERS\.DEFAULT in regedit?).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad, dat is dezelfde.
Als je die aanpassing doet op het juiste moment in je installatieroutine (@ t-13) dan worden registry settings globaal doorgevoerd omdat er dan nog geen echte user is ingelogd.

Info hierover (die t-13 of pre-GUI mode) kun je wel op googlen denk ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vanheemst
Met alle aangeboden stukjes ben ik toch verder gekomen dan ik in eerste instantie had verwacht.
Ontbreekt blijkbaar nog een essentieel stukje, want alle users schrijven nu in dezelfde directory.

Moet nu nog het ontbrekende stukje "UNIQUE" vinden. Nu is het de vraag of ik %USERPROFILE% aan stukken kan knippen en alleen de user kan isoleren. Misschien is er ook gewoon een %USER% oid,maar daar heb ik nog niet naar gezocht.

Mocht iemand een idee hebben om het geheel ook nog een uniek te maken voor de users, dan hoor ik dat graag. Ondertussen ga ik zelf ook even opzoek naar het nog ontbrekende stukje.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door de variablele %username% te gebruiken krijg je het gewenste resultaat. Type maar eens in de commandpromt 'echo %username%' en je krijgt je gebruikersnaam te zien.

Commandline FTW

• vanheemst
Het wil niet echt lukken om "My documents" naar een andere schijf te zetten tijdens de installatie!

Als ik de "User Shell Folders" laat aanpassen tijdens de installatie, dan wordt er gewoon een directory met de naam %username% aangemaakt.

Als ik "Shell Folders" aanpas tijdens de installatie, dan trek ie er zich niets van aan. Er wordt gewoon %USERPROFILE" gebruikt, althans zo lijkt het. Alles komt gewoon weer in C:\Documents and Settings\vanheemst\My Documents.

Momenteel gebruik ik het volgende:

cmdlines.txt:

[COMMANDS]
"regedit /S mydocTOe.reg"

mydocTOe.reg:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"AppData"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Application Data"
"Cookies"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Cookies"
"Desktop"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Desktop"
"Favorites"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Favorites"
"NetHood"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\NetHood"
"Personal"="E:\\Documents and Settings\\%username%\\My Documents"
"PrintHood"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\PrintHood"
"Recent"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Recent"
"SendTo"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\SendTo"
"Start Menu"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Start Menu"
"Templates"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Templates"
"Programs"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Start Menu\\Programs"
"Startup"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Start Menu\\Programs\\Startup"
"Local Settings"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Local Settings"
"Local AppData"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Local Settings\\Application Data"
"Cache"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Local Settings\\Temporary Internet Files"
"History"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Local Settings\\History"
"My Pictures"="E:\\Documents and Settings\\%username%\\My Documents\\My Pictures"
"Fonts"="C:\\WINDOWS\\Fonts"
"My Music"="E:\\Documents and Settings\\%username%\\My Documents\\My Music"
"CD Burning"="C:\\Documents and Settings\\%username%\\Local Settings\\Application Data\\Microsoft\\CD Burning"
"My Video"="E:\\Documents and Settings\\%username%\\My Documents\\My Video"

Dit geeft dus een directory met de naam E:\Documents and Settings\%username%\My Documents

Het vreemde is als ik "Shell Folders" gebruik in de reg-key, dan werkt het wel als ik dit handmatig opstart als ik ingelogt ben. Er worden dan geen directories aangemaakt, maar dat is wel op te lossen.

Oja ipv \\ heb ik ook een enkele \ geprobeerd.

Iemand nog een idee?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou alles dmv een .vbs script kunnen laten uitvoeren, inclusief het maken van de mappen op de andere plek. Je hoeft trouwens niet alle sleutels die er staan te noemen, alleen degene die afwijken van %userprofile%, dus je My Documents, My Pictures enz. Je kan dit direct laten uitvoeren door de sleutels aan te passen die mbaltus eerder noemde (HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders). Voer dan je registerbestand toe tijdens install, werkt dat niet, voer het dan handmatig uit na de installatie en check door een nieuwe gebruiker aan te maken. Werkt het goed, dan weet je dat je een first run item moet maken dat na je install draait, en dan ook maar 1x. Dit zou het moeten doen, in theorie ;).

Commandline FTW

• vanheemst
Ik zal het je nog vreemder vertellen. Als ik ze niet allemaal neerzet, dan gebeurd er helemaal niets. Ja ok.. Ik kan %userprofile% gebruiken, maar dan wordt er ook nog eens een %userprofile% directory aangemaakt in de c:\windows directory. Kortweg hij wil niet luisteren naar hetgeen ik wil. Euhh Computers luisteren meestal naar hetgeen wat je zegt, dus ik doe wat fout.

Denk dat er maar 2 dingen opzitten.. Een andere methode bedenken of het reg scriptje maar 1 maal uit laten voeren per gebruiker.

Toch allemaal bedankt.. Ik laat het wel weten als het eenmaal werkt.
Pagina: 1