[Laptop] DX10-laptop, rond de 1200 Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Omdat mijn pc te langzaam wordt, en omdat ik toch voornamelijk op mijn laptop werk, ben ik van plan mijn oude desktop en laptop de deur uit te doen en een goede laptop te kopen.
Het is de bedoeling dat deze een beetje voorbereid is op de toekomst, dus wil ik graag een Directx 10-kaartje erin hebben.

Ik wil voornamelijk de standaarddingen met de laptop gaan doen (internet/office/mp3/films), maar ook wat spelletjes (CSS, GTA-VC, toekomstige DX10-spellen zou ik wel graag kunnen spelen, maar dit hoeft niet op de hoogste kwaliteit).

Ik heb benchmarks van de 8600GS en de 8600GT opgezocht, waaruit bleek dat de 8600GT toch wel merkbaar sneller was dan de GS. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar de 8600GT, maar maakt het hierbij nog veel uit of ik de 256MB of de 512MB-versie neem?
Als processor wil ik graag een Core2Duo, omdat dat de snelste processoren voor die prijs zijn op het moment. Het liefst een T7300 of hoger, omdat deze over 4MB cache beschikt.
De grootte van de harde schijf is wat minder belangrijk, omdat ik mijn data vooral op een externe schijf zal zetten. Wel zou ik graag als interne schijf een 7200 toeren versie willen, omdat dit merkbaar sneller is. Dit is niet noodzakelijk, omdat het later nog altijd veranderd kan worden.
Het geheugen hoeft ook maar 1GB te zijn, omdat dit later ook nog altijd makkelijk te upgraden is.
Het scherm wil ik zo klein mogelijk, 15.4" is nog net te doen, maar liever een 14.1" scherm.

Ik wil graag hooguit rond de 1200 euro hiervoor uitgeven.
Een paar modellen die ik heb gevonden:

IFL90-HR126
http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr126-vbi-1470.html

Intel Core 2 Duo T7100 (1.8Ghz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
120GB S-ATA Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
1GB Intel Turbo Memory Module (Robson) (Optional)
8* DVD+/-RW Dual Layer
nVidia GeForce 8600M GT 512MB
15.4" WXGA+ Glare Type TFT 1440 x 900

+ 999 Euro
+ Kunnen nog snellere onderdelen in geplaatst worden bij bestelling
- Redelijk lage resolutie voor dat formaat scherm (werk nu op 1280*1024 op 12")

Acer Aspire AS5920G-302G16N
pricewatch: Acer Aspire AS5920G-302G16N

Processor Intel Core 2 Duo T7300
L2 cache 4 MB
Opslagcapaciteit 160 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Resolutie 1280 x 800 Pixels
Intern geheugen 2048 MB
Grafische adapter NVIDIA GeForce 8600M GT

+ Deze specs voor 1136 euro.
+ Snelle processor, grote harde schijf, 2GB intern
- Acer levert producten van slechte kwaliteit en heeft een slechte service?
- Lage resolutie

Zijn er nog meer laptops die ik misschien over het hoofd zie? Ik zit ook nog te twijfelen of ik die Acer wel zou nemen, aangezien ik verschillende verhalen hoor over de slechte service.

Ik heb deze modellen gevonden via de pricewatch, via google (laptop + directx 10) en via CSL op GoT.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Persoonlijk ben ik naar precies hetzelfde aan het kijken, maar dan op een hoger budget. BTO, Zepto en Dell leveren ook wat jij zou willen, je zult wel wat moeten downsizen in andere componenten als je er een 8600M GT in wilt.

Zelf ga ik voor een Inspiron 1720 met 1920x1200 scherm voor ~1500 euro (vanwege de hardware RAID schijven, dan heb ik in principe een desktop-snelheid en -featured laptop, perfecte DTR).

Jij kunt misschien het beste naar de FL90 kijken, die wordt verkocht door BTO, Informatique, Alternate en Asus onder allerlei verschillende namen (15W25 is een veel voorkomende term, maar ook In-Note en FL-serie).

Ik ben absoluut geen fan van acer - ze bezuinigen op 'niet-specs'-dingen zoals bouwkwaliteit en daar hecht ik best veel aan. Ook is het scherm echt buitensporig slecht in vergelijking met de rest van je specs.

Edit: je weet dat er maar heel weinig echte laptopfabrikanten zijn en dat de meeste bedrijven gewoon hun bedrijfs-stickertje op een standaardnotebook plakken? Zo ook hier: je koopt bij asus, alternate, bto, informatique eigenlijk gewoon allemaal een Compal. Bij alienware, dell, eurocom, etc. zul je waarschijnlijk een Clevo aangesmeerd krijgen. Quanta is ook een populaire. Als je echt duur wilt zijn krijg je bij Apple, Toshiba en Sony waarschijnlijk een... Toshiba, want dat is ook een grote barebone-fabrikant.

[ Voor 23% gewijzigd door mux op 03-07-2007 14:32 ]

• j86
De Inspirion is inderdaad ook wel een goede keuze, op het grote scherm en de wat hogere prijs na. De FL90 heb ik zelf ook in de SP staan, en ik lees hier verder ook vrijwel alleen maar goede reacties op (bedankt voor het benoemen van de andere namen van deze laptop, dat zoekt wat makkelijker).

De specs van de Acer zijn inderdaad wel goed te noemen voor die prijs, maar als bijvoorbeeld de behuizing al van een slechte kwaliteit is, valt hij al af, omdat ik de laptop vrijwel altijd bij me wil hebben.

Ben nu een beetje verder aan het kijken voor de FL90, is het aan te raden om hier minstens een T7300 in te laten zetten, ivm de 4MB cache? De meerprijs ligt rond de 100 Euro.

[ Voor 45% gewijzigd door j86 op 03-07-2007 14:57 ]

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou zelf voor een Zepto 6625WD gaan. Deze zijn qua prijs-kwaliteit gewoon super goed, en als je even zoekt op het forum zie je dat er echt heel veel positieve ervaringen zijn met Zepto.

Korte review van specs:

Znote 6625WD Power
15,4" WSXGA+ (1680x1050)-6625WD
8600M GT (512MB)
Intel C2Duo T7100 1,80Ghz 800Mhz 2MB
1GB DDR2 PC6400 - 800MHZ
80GB 5400omdr. SATA Hitachi
Samsung DVDRW-DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
US (United States) 6xx5WD
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Deze heb je al voor 1.281,63 € (incl. BTW)

Edit: Er is ook een T7300 te nemen voor +-54,00 euro extra

[ Voor 6% gewijzigd door hexagram op 03-07-2007 15:07 ]

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 23:40
Maar wil je echt een PC hebben met een 8600GT kaart en dan maar 1GB geheugen? Het lijkt mij dat dat een verkeerde bezuiniging is.

Ik zou toch eens naar die Acer kijken, ik heb hem vandaag in het echt gezien en hij ziet er heel degelijk uit.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/3830/bestelaptopch5.th.jpg

Dit lijkt me de beste deal onder de 1200 euro, het kan goedkoper door een 1280 scherm te nemen maar je liet weten dat je dat niet wilde. Let wel, hier zit geen besturingssysteem bij.

Ik koop ook een laptop bij informatique, goede prijzen met goede upgrade mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 15:09 ]

• mux

mux

99% efficient!

LordLynx schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:08:
Maar wil je echt een PC hebben met een 8600GT kaart en dan maar 1GB geheugen? Het lijkt mij dat dat een verkeerde bezuiniging is.

Ik zou toch eens naar die Acer kijken, ik heb hem vandaag in het echt gezien en hij ziet er heel degelijk uit.
Op zo'n zuinig budget zul je inderdaad de acer wel mee moeten nemen in de afweging maar ik ben hier heel serieus - acer levert *mindere* kwaliteit. Als TS aangeeft dat hij hem intensief gaat gebruike zou ik liever wat bezuinigen op de hardware en een stevige laptop met goede garantie nemen. Ik heb genoeg acers langs zien komen met allemaal dezelfde (niet hardware- maar kwaliteits-) defecten: kapotte scharnieren (nummer 1 probleem), losse voedingsconnectoren, inten slechte solderingen/solderingen die los gaan door warmte, flimsy schermen, slechte afwerking en onvoldoende koeling. Vergelijk bijvoorbeeld een dell xps met een acer met 7900gs: de dell koeling slaat bijna nooit aan en in gaming wordt het zwaar overstemd door elk geluid uit je boxen, bij de acer staat idle zelfs de fan constant aan en oververhit in principe de processor.

Acer bouwt wel goede high-enders, kijk bijvoorbeeld naar de betaalbare 20" die ze hebben gemaakt - een echt juweeltje. Ook zijn ze erg goed met beeldschermen (hoewel ze ze vaak niet voldoende beschermd in laptops dauwen, is de beeldkwaliteit uitstekend).

Je kunt uiteraard besluiten wél een acer te kopen maar neem dan dit advies echt in acht: wees er ONTZETTEND zuinig op. Hij hóéft niet stuk te gaan, want als hij stukgaat is het waarschijnlijk alsnog je eigen fout. Die voedingsconnectoren gaan stuk omdat mensen de voeding er 1000x in steken zonder er netjes op te letten, de scharnieren gaan stuk omdat ze veel te hard hun scherm dicht doen, etc. Als je alles heel rustig en met beleid doet, een apart toetsenbord gebruikt (bij voorkeur) om te typen, GEEN drinken over je laptop gooit (in tegenstelling tot toshiba, sony, FL90 zit er in acers GEEN vloeistofscherm dus je laptop zal ongetwijfeld stuk zijn als er vloeistoffen op vallen) dan moet je acer prima een jaartje of 7 mee kunnen gaan. Maar dan moet je zelf de discipline opbrengen om er heel zuinig op te zijn, 'hogere' modellen van andere fabrikanten zijn meestal wat meer gebouwd om 'af en toe' mishandeld te worden: lange gaming-sessies, koffie over het toetsenbord, per ongeluk een kort stukje vallen, etc. Dat is uiteraard nog niets in vergelijking met echt 'ruggedized' laptops, maar daar praten we nu niet over.

Ik ben het overigens heel erg eens met die BTO 15W25/InNote 154 keuze van een paar posts hierboven: ik denk dat dat echt een goede keuze is, ondanks het weinige geheugen. Een paar tientjes kost het wel meer, maar dan heb je echt een droommachine. Dat scherm is een be-auty!

• j86
Het geheugen maakt me niet zo vreselijk veel uit, omdat ik dat toch goedkoop kan upgraden via mijn werk.

De laptop op deze afbeelding:
http://img520.imageshack.us/my.php?image=bestelaptopch5.jpg
Ziet er erg interessant uit! Daar ga ik even verder voor kijken.

Ik heb ook besloten zeker geen Acer te nemen, ik ben altijd uiterst voorzichtig met mijn huidige laptop (Armada m300), maar ik heb geen zin in gebreken als hierboven genoemd worden.

EDIT:
Grote kans dat ik ga kiezen uit deze laptops, ik heb ze even zo geconfigureerd zoals ik ze wil hebben:

http://img520.imageshack.us/my.php?image=bestelaptopch5.jpg
(tip van barttange13)
Ik denk dat deze het meest aantrekkelijk voor me is, door de 512MB video en de hoge resolutie.

http://aycu33.webshots.co...000204901698300457_rs.jpg
Deze is dan wat goedkoper, maar hij heeft maar 256MB video en een wat lagere resolutie. Ik denk dat ik voor die meerprijs van 60 Euro toch kies voor de XT-variant hierboven.

http://aycu34.webshots.co...002895859362413137_rs.jpg
Een van de goedkoopste FL90s, jammer van de lage resolutie en een prijs van 1226 Euro.

[ Voor 43% gewijzigd door j86 op 03-07-2007 16:18 ]

• mux

mux

99% efficient!

Er moet gezegd worden dat de Armada serie werkelijk onverwoestbaar is - afgezien van een probleem dat ik had met de aan-knop (eigen schuld, printje verwoest) en de scharnieren (goedkope stalen troep die niet tegen vermoeiing kon) heeft ie 5 jaar zonder problemen gerund, en zijn toen pas scharnieren/aanknop stuk gegaan. Als de vorige eigenaar en ik er voorzichtig(er) mee waren geweest was hij nog steeds in nieuwstaat.

Hang je keuze niet alleen op aan mijn acer-negativiteit hoor, zoek wat meer rond voor je het zeker weet. Het blijft een mening. Ik vind dat ik gelijk heb ;-) maar dan nog :9

• j86
Mijn M300 is één keer gevallen, tijdens het fietsen knapte de schouderband van mijn rugtas, welke recht op de grond terechtkwam. Gelukkig is de behuizing redelijk sterk (magnesium oid), het brak wel af door de klap (een hoekje van 1-2 cm is versplinterd), maar alles werkt nog perfect (zelfs het scherm heeft niets geleden, ook al zit er maar een halve centimeter behuizing omheen).

Verwijderd

joswillems86 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:23:
Mijn M300 is één keer gevallen, tijdens het fietsen knapte de schouderband van mijn rugtas, welke recht op de grond terechtkwam. Gelukkig is de behuizing redelijk sterk (magnesium oid), het brak wel af door de klap (een hoekje van 1-2 cm is versplinterd), maar alles werkt nog perfect (zelfs het scherm heeft niets geleden, ook al zit er maar een halve centimeter behuizing omheen).
Magnesium is juist vrij slap toch?

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Magnesium is juist vrij slap toch?
tis ook gewoon plastic. Magnesium is ook maar een goedkope marketingterm; het is veel te reactief (chemisch) om zomaar te gebruiken; ze bedoelen daarmee een aluminium-magnesiumlegering (de 6000-serie als ik me niet vergis). Dat is lichter per stijfheid, of stijver per gewicht (hoe je het ook wilt) dann normaar alu of plastic.

Verwijderd

Ik hoor veel mensen hier klagen over acer, maar ik heb met mijn acer laptop, ook gekocht om op te kunnen gamen, maar toch ook mobiel te zijn, nog maar 1 keer een probleem gehad. Toen werd ie keurig opgehaald door UPS en kreeg ik hem na een week weer terug. Moest een nieuw mobo in omdat daar iets van was afgebroken. (weet niet waardoor dat is gekomen, laptop is noooit gevallen)
Kortom ik heb geen problemen met acer, kvind hem zeer degelijk. Tuurlijk, een ibm is misschien wel steviger, maar je kiest nou eenmaal voor een lager geprijsde laptop.

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
me 3 dells :P nooit problemen mee gehad en ook nooit meer anders. kijk maar eens bij de dell inspiron 1520 met dx 10 graka ;)

• mux

mux

99% efficient!

Ja, ik ga ook voor de inspiron 1720 omdat hij wel ontzettend veel waar voor z'n geld geeft - ik hoop alleen dat ik er met de telefoon nog een jaartje garantie bij kan snoepen voor hetzelfde geld want dell+garantie===duuurrr. Dan is hij op zich even duur als een FL90, en dat zijn toch ook wel knappe apparaatjes met een heel goed scherm.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Acer bouwt wel goede high-enders, kijk bijvoorbeeld naar de betaalbare 20" die ze hebben gemaakt - een echt juweeltje. Ook zijn ze erg goed met beeldschermen (hoewel ze ze vaak niet voldoende beschermd in laptops dauwen, is de beeldkwaliteit uitstekend).
k neem aan dat je het dan over die 9813 WKMi hebt van 7 kilo?

Hoewel deze wat zwaar is kan die namelijk wel voldoen aan de wensen die ik heb bij mijn zoektocht naar een desktopvervangende laptop (Vista, 2GB, minimaal 17 inch scherm + een resolutie van 1650x1050 of meer). Echter vanwege de niet heel degelijke naam die Acer heeft had ik al min of meer afscheid genomen van dit idee en mijn aandacht al wat verlegd naar de Asus Z84.

Verwijderd

joswillems86 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:42:
http://aycu34.webshots.co...002895859362413137_rs.jpg
Een van de goedkoopste FL90s, jammer van de lage resolutie en een prijs van 1226 Euro.
Lage resolutie? Is toch net zoals die XT90.

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1823

• mux

mux

99% efficient!

D-e-n schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:45:
[...]

k neem aan dat je het dan over die 9813 WKMi hebt van 7 kilo?

Hoewel deze wat zwaar is kan die namelijk wel voldoen aan de wensen die ik heb bij mijn zoektocht naar een desktopvervangende laptop (Vista, 2GB, minimaal 17 inch scherm + een resolutie van 1650x1050 of meer). Echter vanwege de niet heel degelijke naam die Acer heeft had ik al min of meer afscheid genomen van dit idee en mijn aandacht al wat verlegd naar de Asus Z84.
Acer heeft inderdaad een 20" op de markt van 7 kg die het erg, erg goed doet. Doordat het zo'n massief blok wij-hebben-geen-verstand-van-industrieel-ontwerp is, is er goed nagedacht over van alles. Het enige nadeel dat wordt gezegd is dat hij een te flexibel toetsenbord heeft. Groot, groot voordeel is dat er een desktopscherm op zit van 20" dat weliswaar ventilatiegaatjes nodig heeft, maar dan alsnog superieur beeld geeft. De videokaart is wat bescheiden (7600gt) maar zon ding zal je ook niet voor gaming gebruiken, maar meer voor desktop replacement doeleinden. Zuinig is hij niet, volgens mij ging hij minder dan een uur mee op z'n batterij.

Maar je vindt nérgens een meer-dan-17 inch laptop voor die prijs, het is een *koopje* met goede bouwkwaliteit (de scharnieren zijn 2,2 cm in doorsnede :+)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ssj3gohan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:23:
De videokaart is wat bescheiden (7600gt) maar zon ding zal je ook niet voor gaming gebruiken,
maar meer voor desktop replacement doeleinden.
Dat is gamen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mux

mux

99% efficient!

Op dit forum is de heersende mening dat een 'echte' gamer op z'n minst een 7900gs koopt, en geen 'middenmoter' zoals de 7600 of 8600M GS/GT. Nou vind ik zelf dat de middenmoters meer dan perfect geschikt zijn voor gamen, dus ik vind jouw laptop en ook degene die ik ga kopen een perfecte gamebak, maar officieel en volgens de heersende tweakersmening vallen die laptops niet onder 'gaming' maar onder 'desktop replacement'.

En: als je het lef hebt moet je zeker zo'n 20" bak kopen en voorin de collegezaal neerzetten om 'aantekeningen' op te maken. LOL! Dat zal nog eens leuke reacties tot gevolg hebben!

• D-e-n
De videokaart is wat bescheiden (7600gt) maar zon ding zal je ook niet voor gaming gebruiken, maar meer voor desktop replacement doeleinden.
Voor alle volledigheid : ik zal er wel Autocad op gaan gebruiken dus dat is waarschijnlijk niet zo intensief als gamen maar qua geheugen kan je dan wel wat ruimte gebruiken. Maar er zit wel 256MB in dacht ik

• mux

mux

99% efficient!

D-e-n schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:14:
[...]

Voor alle volledigheid : ik zal er wel Autocad op gaan gebruiken dus dat is waarschijnlijk niet zo intensief als gamen maar qua geheugen kan je dan wel wat ruimte gebruiken. Maar er zit wel 256MB in dacht ik
Ik gebruik AutoCAD en Catia op een FX5200 128 MB DDR. Daar loopt het vrijwel vloeiend op, dus op een 7600 heb je daar echt overkill aan.

• CLB
  • Niet online

CLB

Jij zei dat je zo'n 20inch bak moet gebruiken voor desktop replacement en niet voor gaming!
En ik vind desktop replacement juist wel gaming, dus zodoende zei ik 'dat is gaming' ;)

Ik vind de 20" Dell XPS M2010 btw veel geiler!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• D-e-n
Ik vind de 20" Dell XPS M2010 btw veel geiler!
Ik ook maar mijn portemonnee denkt daar anders over ;)

• mux

mux

99% efficient!

auw! auw! pijn aan mn ogen! de prijs! get it off!!

De m2010 is gewoon onbetaalbaar. Zelfs een Rockdirect.com 20" is betaalbaarder (en heeft veel betere specs daarbij!). Ik zou daar dan eerder naar kijken. Dan kun je nog twee 7950gtx'en in SLI krijgen!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa 't oog wil ook wat :) Ik hoef ook geen IBM-laptop ofzo! Wel ultradegelijk maar f*cking lelijk ;)

Verwijderd

De Inspirion 1720 is goed spul voor weinig geld,
Zelf voor 1150 deze bestelt.

17 wxga+ 1440-900
8600M GT
Intel Core 2 duo T7100 1,80Ghz 800Mhz 2MB
2GB DDR2
160GB RPM
wirelss N mini card
9 Cell Standaard Batterij
rode cover met camera
blue tooth

En de garantie dat wanneer de flash cache module verkrijgbaar is (over 6 maanden)ik 15%korting erop krijg.

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:09:
[afbeelding]

Dit lijkt me de beste deal onder de 1200 euro, het kan goedkoper door een 1280 scherm te nemen maar je liet weten dat je dat niet wilde. Let wel, hier zit geen besturingssysteem bij.

Ik koop ook een laptop bij informatique, goede prijzen met goede upgrade mogelijkheden.
:?

Als ik op informatique.nl naar die 154-XT90 ga krijg ik dit in beeld:

[img=http://img530.imageshack.us/img530/5858/watraarisditsb6.th.jpg]

Een andere resolutie, en andere prijzen!

@ TS : ik zou misschien toch die dell inspirion 1520 overwegen, goede specs voor een leuk prijsje. Net als die IFL90 uiteraard, maar ik weet nog van niemand die een IFL90 besteld heeft bij een winkel (anders dan bto), die laptop ook daadwerkelijk heeft ontvangen. dus ik heb geen idee hoe hier de ervaringen mee zijn, en wat de preciese levertijden zijn. Dell daarentegen kun je toch wel vertrouwen lijkt mij.

EDIT
Laat maar ik zag het al in een ander topic, het is dus achteraf veranderd...jammer :( aangezien 1280 te laag is , en 1680 te hoog is :p

[ Voor 6% gewijzigd door MethodP op 13-07-2007 19:52 ]

• j86
Helaas heeft de Dell inspiron 1520 een 8600GT met 256MB DDRII-geheugen, terwijl ik er liever eentje heb met 512 DDR3.
Ik denk dat ik dan het beste een inNote 154-GTX90 kan nemen (idd die met de hogere resolutie) voor 1296 euro (T7300, 2GB, 120GB 7200).

• CLB
  • Niet online

CLB

Alleen de Asus G1s en de G2s hebben DDR3 geheugen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 17-07-2007 17:59 ]

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
het verschil tussen de DDR2 256 mb en de DDR2 512 mb is bijna niets :P het is maar net hoe je het gebruikt. Alleen als je perse DDR3 wilt..

[ Voor 13% gewijzigd door bartju op 17-07-2007 18:29 ]

• j86
CLB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:59:
Alleen de Asus G1s en de G2s hebben DDR3 geheugen ;)
Hmm, zou dat veel schelen?
Ik weet alleen dat DDRII op videokaarten meestal op van die budgetkaartjes werd gebruikt.

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
ik zou zelf voor een Zepto of de nieuwe dell inspiron 1520 gaan. Zepto heeft behalve een 15.4 ook een model met 14.1 scherm beide met hoge resoluties! En 14inch met zo`n goede videokaart lijkt me ideaal!

ZEPTO
tot 2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz
tot 4096MB (2x2048) DDR2 800/PC6400 SODIMM
14,1" WXGA+ 1440x900 of 15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia Geforce Go 8600M GT 512MB
tot 160GB Hybrid 2,5" 5400rpm HD / 100 GB 7200rpm HD / 32GB SSD - HD
DVD-RW Dual Layer brander (Slot-in)
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit of Zepto Wpro 300Mbit BGN
Ingebouwde 2.0 BlueTooth-module
6 Cell Batterij / 12 Cell Batterij

Zepto Znote 6224W / 6625WD - Deel 3

DELL
Maximale Specificaties
- intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
- Legitieme Windows Vista Ultimate - Nederlands
- 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
- 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
- 160 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
- nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

je kunt ze op hun sites samenstellen naar goedkopere configs zodat je binnen je budget blijft.
ik heb zelf de voorganger van de inspiron 5200 de 6400 nu een jaartje en hij bevalt nog perfect! alleen ben ik wel jaloers dat ze nu wel de optie hebben voor echt een goede videokaart....... heb een ati x1400, maar goed ik game toch niet bijzonder veel...

• j86
Die Zepto lijkt me ook erg interessant (door het kleinere formaat en de vele goede ervaringen die ik heb gelezen over deze laptop), alleen is hij een stuk duurder als ik vergelijkbare specs wil.

Voor de Inspiron eigenlijk hetzelfde verhaal, of scheelt de prijs in dollars veel met de prijs in euro's? Als ik zo rondkijk is de FL90 bij Informatique het goedkoopst.

EDIT:
Deze lijkt me nog aantrekkelijker:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1814
Wat goedkoper, dan wel met een scherm met een wat lage resolutie maar wel een aantrekkelijke prijs en specs.
Eventueel deze nog:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1813

Ik blijf twijfelen of een 8600GT met 256MB DDRII wel genoeg is, en dat ik niet verder moet kijken voor een laptop met 512MB DDRIII.

[ Voor 36% gewijzigd door j86 op 18-07-2007 16:09 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

vanwege de nieuwe policy gaat dit topic ook dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.