Toon posts:

Wel IP maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, Bij mijn ouders thuis hebben ze 1 pc staan deze zit rechtstreeks (met kabel) op het kabel modem van multikabel.

Ze krijgen wel een IP/DNS/gateway ed. maar kunnen vervolgens niet op het internet.

Was niet de eerste keer dat dit gebeurde, de vorige keer heb ik maar complete herinstallatie gedaan omdat ik het niet meer wist.
Is vervolgens weer een tijd goed gegaan, maar problemen zijn dus weer terug.
Ze draaiden altijd met een sygate personal firewall (omdat die niet zoveel vraagt en het toch redelijk doet).
Maar het unistallen van de firewall heeft ook geen effect. Zitten nu tijdelijk even met windows firewall.

Ook heb ik alle instellingen van het netwerk (wat er niet is) en proxy (is er ook niet) nagekeken om te kijken of me broertjes stiekem iets hadden ingesteld.
Maar ik weet het echt niet meer. Heb al gegoogled, en gegot, maar dan kom ik dit probleem wel vaker tegen maar dit zijn allemaal draadloze verbindingen, dus dat is weer een heel ander straatje.

Heb zelfs de pc al eens meegenomen naar mijn huis, maar daar deed hij het gewoon perfect achter me routertje.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij kabel moet vaak MAC-adres of computernaam worden geregistreerd. Heb je er geen setup CD bij gekregen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Werd geen cd bijgeleverd. Modem associeerd wel met MAC idd, maar ze hebben maar 1 pc dus dit moet geen probleem zijn.

Is nu ook al 3 keer monteur bij geweest en die blijft maar volhouden dat het aan de pc ligt, terwijl die het bij mij thuis wel gewoon doet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 12:54 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

Probeer deze eens:
http://restek.wwu.edu/files/winsockxpfix.exe

Heeft bij mij al vaker dit soort 'onverklaarbare' problemen weten te fixen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet dat tooltje dan precies? In ieder geval bedankt zal er eens naar kijken.

Is een tooltje om de WinSock en TCP te repairen.

Lijkt me handig ga gelijk naar me ouders toe om te proberen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 12:58 ]

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 10:00

redyak

Try and Fail

Wat voor Modem is het?
Misschien raar maar is je kabel goed? (ik had vroeger een rottekabel, waarbij het laptopje met de 10mbit kaart prima werkte, ik de nieuwe PC erop deed hij niets (100mbit) ik weer getest met de oude laptop alles goed enz. Totdat ik er achter kwam dat er een kabelbreuk in zat. Nieuwe kabel alle goed zowel 10 als 100 mbit.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Welk ip krijgt de pc van je ouders?
Als dit een 169.x.x.x adres is, dan is dat een apipa adres.
Dat adres wijst windows zichzelf toe als hij geen antwoord krijgt van de dhcp server.

Kan je voor de volledigheid alle info die relevant is hier neer zetten??
ip, gateway, dns, subnet enz.. enz..

Als je wel een goed adres hebt.. kan je dan wel websites bereiken op ip adres?
http://66.249.93.99 is google.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:55:
Wat doet dat tooltje dan precies? In ieder geval bedankt zal er eens naar kijken
Het programma hier boven maakt te winsock en de IP laag in windows, heel kort gezegt. De monteur heeft die de verbinding gecontrolleerd op zijn eigen laptop, dit eis ik meestal voordat er gezegt word dat het aan je eigen spullen ligt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Ga straks even langs me ouders om alle gegevens op te schrijven, en om dat tooltje even te proberen.
Het Ip adres is iets in de orde van 84.x.x.x , maar zal dat straks even precies opschrijven. Wel geeft hij soms aan dat er beperkte verbindingen mogelijk zijn en dan staat er op de twee computertjes (onderin beeld) een geel waarschuwingsbordje.

Ging er eigenlijk van uit dat de kabel goed was is door de instalateur zelf aangelegd. Zou verwachten dat die het wel goed heeft gedaan. Zal eens kijken met een andere kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net even bij me ouders geweest en dat tooltje geprobeerd, maar dat hielp niet jammerlijk.

Kreeg toen ook geen IP adres meer. Wel de melding dat hij beperkte of geen netwerk mogelijkheden had.
Toen met de windows wizard opnieuw netwerk ingesteld. Als enige computer in het netwerk die direct op het internet aangesloten staat.

Toen kreeg ik wel weer een IP adres. Toen kreeg ik dit in cmd

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: debeste
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telephony.multikabel.net

Ethernet-adapter Internet verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telephony.multikabel.net
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 84.104.xx.xx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 84.104.xx.xx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.31.254.162
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.73.255.52
213.132.189.250
213.73.255.53
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 3 juli 2007 17:17:43
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 14 augustus 2007 17:17:43

De xx heb ik er even ingezet.

Heb ook even geprobeerd te pingen naar het ip van google. Dat ging gewoon goed met gemiddeld 9 ms 4 pakketen ontvangen. Maar in de browser geeft dit ip helemaal niks alleen een time out.
Weet het echt niet meer. |:( |:( |:(
Vrijdag komt de monteur van multikabel, maar die zal vast weer roepen dat het in de computer zit.

Iemand nog een idee, alles is welkom, heb niet zoveel zin om de hele computer weer opnieuw te installeren namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 20:02 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wat zie je als je pingt/tracet naar 62.69.179.208 ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Je ipconfig data ziet er okee uit, en met pingen heb je aangetoond dat je verbinding op zich functioneel is. Kan je ook pingen op www.google.nl (in plaats van het IP dus) om de DNS te testen? Gooi in IE eens je tijdelijke internetbestanden en cookies leeg, en zet beveiliging op standaard. Zet een vinkje bij Internet Opties > Verbindingen > LAN Instellingen > Automatisch detecteren (bovenste).
Mocht dat allemaal niet baten, kijk dan eens of je bijvoorbeeld Outlook (Express) wel aan de praat krijgt om een probleem met IE uit te sluiten (of installeer FireFox).

Overigens: LOL @ de domain master van QuuickNet/Multikabel waar je IP in valt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
inetnum:      84.104.0.0 - 84.104.255.255
netname:      QUICKNET-CABLE-0405
descr:        Multikabel QuickNet
country:      NL
[...]
remarks:        --------------------------------------------------------
remarks:        I am only Network/RIPE Administrators at Multikabel N.V.
remarks:        and the IP's you see are in use by customers, so:
remarks:
remarks:        - "I" did *not* hack your computer
remarks:        - "I" did *not* sent you spam or any virus
remarks:        - "I" will *not* read or reply to your abuse complaints
remarks:
remarks:        If a customer has sent you one of the above items. send
remarks:        an abuse notification ONLY to: [abuse adres]
remarks:        --------------------------------------------------------
[...]

Zo scherp als een voetbal!

• jeroen84
  • Laatst online: 13-09 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:57:
Heb ook even geprobeerd te pingen naar het ip van google. Dat ging gewoon goed met gemiddeld 9 ms 4 pakketen ontvangen. Maar in de browser geeft dit ip helemaal niks alleen een time out.
Vrijdag komt de monteur van multikabel, maar die zal vast weer roepen dat het in de computer zit.
Als je wel kan pingen naar google(probeer ook een ping www.google.nl), dan heeft de computer zéker gewoon een internet verbinding.

Als verschillende programma's dan niet werken ligt het in 99% van de gevallen aan een programma zoals een Firewall/Internet Security/Spyware programma.

Probeer eens de pc in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden op te starten en kijk of je dan wel internet hebt. :)

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:57:
De xx heb ik er even ingezet.

Iemand nog een idee, alles is welkom, heb niet zoveel zin om de hele computer weer opnieuw te installeren namelijk.
Je ip, gateway e.d. zien er prima uit.
pingen naar het ip van google gaat dus goed, maar in je browser werkt het niet.
Het zou dus ook je browser kunnen zijn die moeilijk doet.
Werken andere programma's die op het internet gaan wel? (emule/kazaa/etc..)
Je zou mozilla eens kunnen downloaden op de pc waar je nu zit, en die op je pc proberen.
Zo kan je in elkgeval software uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zie je als je pingt/tracet naar 62.69.179.208 ?
Weet niet hoe je moet tracen.

@ reptile:
Kan ik nu even niet proberen om te pingen naar www.google.nl.
Heb vanaf het begin altijd FF geïnstalleerd, omdat die wat beter werkt dan IE
Had al de instellingen al gecontroleerd van IE omdat veel progs die ook gebruiken. En natuurlijk had ik alle cookies en zooi weggegooid (in FF en IE). Leek allemaal goed te staan.
Outlook lijkt het wel te doen, maar blijft steken op 5 procent bij verzenden ontvangen.

(hoe heb je dat onderstaande bericht gekregen, heb ik zelf ook een keer gehad maar weet niet meer hoe)

@jeroen84:
zal idd eens kijken of dat werkt had ik nog niet bij stilgestaan om te kijken in de veilige modus.

@job:
Me broertje had ook zo'n p2p progje (weet de naam even niet meer), maar die doet het ook niet.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Suggesties zijn altijd welkom hoe gek ze ook klinken zal ze allemaal proberen.

• job

job

pingen tracen kan je doen in een dosvenster.
start > uitvoeren > cmd
daar voer je in:
ping www.google.nl
of als je wilt traceren
tracert www.google.nl

Als je wel kan pingen naar een ip adres, maar niet domeinnaam ligt het probleem bij de omzetting van domein naar ip adres en dat komt dan vaak door een niet goed werkende dns-server of een verkeerd ingesteld ip adres als dns (maar daar heb je zo te zien geen last van).
Kan je wel pingen naar een domein naan, dan zou je internet verbinding moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank je wel heb nu een trace en een ping gedaan naar google.nl. Deed hij soms wel soms niet.

De enige mogelijkheid die ik nog kon bedenken was dat de kabel van het modem naar de computer liep niet goed meer was, ook al was er niets mee gebeurt, sinds de plaatsing twee jaar geleden.
Gelukkig had me broertje nog een utp kabel liggen, en wat blijkt alles werkt perfect, tenminste nu. Nog even hopen dat het blijft werken. Maar dat zal alleen de tijd ons leren.

Heeft die monteur morgen ook wat te doen. Leuk kabeltje trekken onder de vloer ;)

Bedankt allemaal, had nooit gedacht dat de kabel het loodje had gelegd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het bleek de modem te zijn volgens de monteur. Die was te zwak, dus hij heeft hem weer vervangen.
Lijkt nu dat het probleem is opgelost. Eens kijken voor hoelang, want deze modem heeft het 6 maanden volgehouden. En is al de derde |:( .

Dank voor al jullie suggesties in iedergeval

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:37:
[...]

Weet niet hoe je moet tracen.

@ reptile:
Kan ik nu even niet proberen om te pingen naar www.google.nl.
Heb vanaf het begin altijd FF geïnstalleerd, omdat die wat beter werkt dan IE
Had al de instellingen al gecontroleerd van IE omdat veel progs die ook gebruiken. En natuurlijk had ik alle cookies en zooi weggegooid (in FF en IE). Leek allemaal goed te staan.
Outlook lijkt het wel te doen, maar blijft steken op 5 procent bij verzenden ontvangen.

(hoe heb je dat onderstaande bericht gekregen, heb ik zelf ook een keer gehad maar weet niet meer hoe)
Da's een deel van een whois-query op je IP (met nullen waar jij x-jes neerzette). Via [google=whois] vind je bergen whois-servers die dat voor je kunnen doen. Het geeft je informatie over waar een bepaald IP (of IP-reeks meestal) bij hoort.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1