[Auto] Slaat af met koppeling + rem onder 30km/h

Pagina: 1
Acties:
  • 3.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Het volgende is gaande met mijn Ford Ka 1.3. Als ik moet remmen voor bijvoorbeeld een rood verkeerslicht dan druk ik als de auto ongeveer 20/30 rijd de koppeling in en laat hem uitrollen. Echter tegenwoordig slaat deze dan af. Dit is erg irritant en het is een constant probleem. Verder draait de auto stationair gewoon goed.

Het probleem doet zich niet voor om op het juiste moment als de auto bijna afslaat de koppeling in de trappen. Maar dan gaat de auto zelf ook weer toeren maken. Echter zit er geen toerenteller in de auto dus het is meer een gokje.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ben een student dus heb niet super veel geld om een monteur er uren naar te laten kijken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik gok de stappenmotor. Deze regelt het stationair toerental, als die stuk wil je wel eens zulke klachten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Na een verdere zoektocht zie ik er meer van op internet! Is dit makkelijk te vervangen? En wat kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb precies (ok, ongeveer) hetzelfde gehad met mijn Sunny uit '95. Bij de garage hebben ze de motor wat meer lucht gegeven en iets sneller stationair laten lopen. Dat verhielp het probleem in 5 minuten tijd :) Mijn auto had het alleen bij warm weer. De hele winter heb ik probleemloos gereden.

[ Voor 19% gewijzigd door matel op 03-07-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17

RSP

Timmert schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:07:
Ik gok de stappenmotor. Deze regelt het stationair toerental, als die stuk wil je wel eens zulke klachten krijgen :)
Dit was bij mij ook het geval. Ik had dezelfde klachten. Reparatie kostte toen zo'n 200 euro volgens mij. (Golf III 1.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

matel schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:55:
Ik heb precies (ok, ongeveer) hetzelfde gehad met mijn Sunny uit '95. Bij de garage hebben ze de motor wat meer lucht gegeven en iets sneller stationair laten lopen. Dat verhielp het probleem in 5 minuten tijd :) Mijn auto had het alleen bij warm weer. De hele winter heb ik probleemloos gereden.
:? dus het euvel kan er nog steeds zijn ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Nee, want dat is inmiddels weer een tijdje geleden ;) Tis inderdaad niet meer zo warm nu. Bijkomend effect is nu dat de auto uit zichzelf iets gas geeft (ik gok 900-1000 rpm, want ik heb geen toerenteller) als de motor koud is... Als de motor eenmaal warm is valt hij wel netjes terug in de toeren. Je kan hem dus als een diesel rijden door gewoon alleen de koppeling op te laten komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door matel op 03-07-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat het bij ford vaak ook nog kan zijn is een vuile stationairklep, kijk daar eerst eens naar en maak die es schoon. :)

Voornamelijk is dit het geval als het ook vrijwel altijd is wanneer je van de snelweg afkomt en moet afremmen voor een verkeerslicht.

[ Voor 39% gewijzigd door flashin op 04-07-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:41
De auto van m'n vriendin, Fiësta '99, heeft exact hetzelfde gehad en heb daar toen de luchtmassa sensor los getrokken. Deze scheen de hoeveelheid lucht onjuist door te geven, waardoor de motor niet genoeg brandstof kreeg.
Nooit problemen mee gehad en het zit al dik een half jaar zo.
Pagina: 1