[Temperatuur] Powercolor X1950 Pro

Pagina: 1
Acties:

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 12:32
Dag,

Mijn eerste post hier ;) Ik heb sinds 2 weekjes mijn nieuwe systeem en ondertussen ook een fancontroller aangeschaft om het lawaai te dimmen. Nu is het enige dat nog lawaai maakt mijn videokaart. Een X1950 Pro van Powercolor, maar dan de versie met de normale koeler en geen Accelero X2 ;( Nu maakt deze dus veel lawaai en kan ik hem aansluiten op mijn fancontroller zodat ik hem standaard wat zachter zet en alleen als ik ga gamen hem vol zet.

Ik draai Vista x32 en wil mijn temperaturen van de videokaart aflezen zodat ik kan zien of ik hem wel langzamer kan laten draaien. Ik heb ATItool al geprobeerd maar krijg daar geen resultaat. Ik weet ook niet of ik goed kijk daar. Ook ATI tray tools heb ik geprobeerd maar ook daar kan ik de optie niet vinden. Met Everest Ultimate staat hij er niet eens tussen terwijl ik toch echt ATI Catalyst 7.6 draai... :?

Weet iemand een oplossing om de temps te bekijken? Bedankt ;)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Niet iedere videokaart heeft een tempsensor, of een tempsensor die waardes geeft richting de software. Wat je kunt doen is een losse temperatuurmeter met een losse sensor zo kort mogelijk bij de core van de videokaart plaatsen.

Maar waarom ben je zo geinteresseerd in de temp van je vidkaart? Heb je last van instabiliteit? Vreemde kleuren etc?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Dukey schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:40:
Niet iedere videokaart heeft een tempsensor, of een tempsensor die waardes geeft richting de software. Wat je kunt doen is een losse temperatuurmeter met een losse sensor zo kort mogelijk bij de core van de videokaart plaatsen.

Maar waarom ben je zo geinteresseerd in de temp van je vidkaart? Heb je last van instabiliteit? Vreemde kleuren etc?
Hij geeft toch duidelijk aan wat ie wil.?
Maar het klopt dat ie misschien wel niet een temp sensor heeft dan. Het beste is dan eigenlijk toch echt een third party koeler erop te zetten. Word ie standaard stiller van, en dan kun je het geheel vast ook wel op die fancontroller van je aansluiten.

Verwijderd

Als 3rd party cooler raadt ik persoonlijjk zalman af, wegens het slecht plakken van de heatsinks die je erbij krijgt. Verder doet de koeler zelf het wel goed, daar is niets om over op te merken, maar je kan je memory-sinks niet in de kou laten staan :P

Je kan met Rivatuner de fanspeeds forceren, het hoeft niet specifiek met atitool alleen, ik zou zeggen kijk wat je ermee kan , je kan 'm bijv op www.guru3d.com downloaden.

Verwijderd

Ik heb de zalman ook maar heb nergens problemen mee de heatsinks zaten zonder probleem. Je kan er dan mooi een temp sensor onderprikken (als je dat gaat doen)

Niet onder de heatsinks natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:55 ]

Verwijderd

Naja mijn ervaring is is dat de heatsinks voor je ram gewoonweg niet plakte, hoehard ik ze ook aandrukte (en ja dan heb ik ook de strips eraf gehaald die het plaklaagje beschermen). Het viel er gewoon letterlijk vanaf :/ Prutzooi.

En ja je kan er een losse tempsensor tussenplakken, mits dat maar platgenoeg is en ook geleidinspasta bevat, zodat het contact tussen de core & heatsink optimaal blijft.

• disweb
OK, bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd geinstereseerd in de temps omdat ik dus vind dat hij teveel lawaai maakt en ik hem stiller wil. Ik denk dat ik dan maar een nieuwe koeler aanschaf. Ik ben er bijna zeker van dat het de Thermalright HR-03 wordt. Deze koelt het beste (tomshardware.com) en dan zet ik er een losse 92mm fan op die ik dan op mijn fancontroller aansluit. toch wel raar dat ze bij niet iedere videokaart een temps sensor aanbrengen...en zelf een doen ga ik niet aan beginnen. Sowieso wordt hij koeler met de Thermalright.

Nog een vraag, mijn garantie van 2 jaar gaat dan wel verloren neem ik aan? Zou ik het niet heel voorzichtig kunnen doen zodat ik de garantie nog houd? Want eigenlijk wil ik over een half jaar deze kaart verkopen en een DX10 kopen (mss 2e generatie), maar met garantie verkoopt natuurlijk beter.

Bedankt!

• disweb
Ik heb ook AMD overclock utility gebruikt en daar staat aangegeven dat er géén sensor op mijn videokaart zit. Dus vandaar dat ik ook niet af kan lezen. Ik vind het wel slecht van Powercolor om dat niet te doen, maarja ik kan ermee leven.

Bedankt!
Pagina: 1