Hello,
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een klant waar we onlangs een nieuwe cluster geïnstalleerd hebben.
Het betreft een 2x IBM x3850:
We hebben echter een heleboel performance-problemen gehad. Op één of andere manier slagen we erin om alle 16 cores in 5 seconden naar 100% te trekken, zodat er uiteindelijk niets opzit dan een failover uit te voeren.
Er moet echter opgemerkt worden dat onze software op eerdere platformen zonder problemen draait:
De queries tussen verschillende platformen zijn gelijk gebleven.
Nu hebben we, voor alle zekerheid, een upgrade gedaan van het geheugen van 4GB naar 8GB in elke node.
De vraag is echter, hoe wordt het beschikbare geheugen verdeeld over de 4 CPU/16 cores?
Kan ook meer algemeen opgevat worden voor multi-core systemen (al dan niet met meerdere cpu's).
...
Moest er iemand hier een duidelijk antwoord op kunnen geven, zou het mijn dag veel beter maken
Bedankt!
!
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een klant waar we onlangs een nieuwe cluster geïnstalleerd hebben.
Het betreft een 2x IBM x3850:
- 4x Intel Xeon 7120N 2x3.0GHz - 667MHz FSB, 2MB L2 en 4MB L3-cache geheugen
- 4GB (4x1.0GB) PC2-3200 CL3 ECC DDR2 SDRAM, nu ge-upgrade naar 8GB
- 2x 73GB SAS-schijven
We hebben echter een heleboel performance-problemen gehad. Op één of andere manier slagen we erin om alle 16 cores in 5 seconden naar 100% te trekken, zodat er uiteindelijk niets opzit dan een failover uit te voeren.
Er moet echter opgemerkt worden dat onze software op eerdere platformen zonder problemen draait:
- Windows 2000 + SQL2000
- Windows 2003 + SQL2000
- Windows 2003 (32-bit) + SQL2005 (32-bit)
De queries tussen verschillende platformen zijn gelijk gebleven.
Nu hebben we, voor alle zekerheid, een upgrade gedaan van het geheugen van 4GB naar 8GB in elke node.
De vraag is echter, hoe wordt het beschikbare geheugen verdeeld over de 4 CPU/16 cores?
Kan ook meer algemeen opgevat worden voor multi-core systemen (al dan niet met meerdere cpu's).
- Zal het geheugen altijd gelijk verdeeld worden over alle CPU/Cores:
4GB / 16 cores => 250MB geheugen per core, of 1GB per CPU/4cores - Zal het beschikbare geheugen dynamisch toegewezen worden aan de processors/cores naargelang deze meer geheugen nodig hebben?
Bijvoorbeeld CPU/Core1 heeft momenteel 1GB geheugen in gebruik, hoe worden de overige 3GB verdeeld?
- Single-threaded applications on multi-core CPU
- Multi-threaded applications on multi-core CPU
- Single-threaded application on multi-CPU
- Multi-threaded applications on multi-CPU
Moest er iemand hier een duidelijk antwoord op kunnen geven, zou het mijn dag veel beter maken
Bedankt!