Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Ik bedoel het is toch gewoon verraden wat je doet?Het is zeker dubbel. Je werkgever is degene die ervoor zorgt dat jij je brood op tafel krijgt.. Vind het een beetje smerige praktijken, voelt als NSB achtige praktijken.
Of je het er nu wel of niet mee eens bent.
En de bekendste verraders van nederland, dat zijn toch de nsb'ers?
Ik weet dat tweakers als de dood is voor alles wat met de 2e wereldoorlog te maken heeft, maar het maakt gewoon wel deel uit van onze geschiedenis. Heel veel vergelijkingen die gemaakt worden hebben met de geschiedenis te maken. Neem heel veel gezegdes en spreekwoorden.
Waarom zou bijv iets wel vergeleken mogen worden met iets wat gebeurd is in de tijd van de 80jarige oorlog, maar niet met de 2e wereldoorlog?
(de 1e was al verwijderd, dus ik weet niet of dit veel erger was)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Dan zou ik je aan willen raden om eens een boek over WO2, specifiek de NSB te kopen.Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met de 2e?
Als je de NSB er bij betrekt beschuldig je iemand (de BSA in dit geval) van anti-semitisme, moord, misdaden tegen de menselijkheid, oorlogsmisdaden en zo nog het een en ander. Dat alles zonder enige onderbouwing.
Daarnaast vind ik het nogal minachtend en denigrerend tegenover de slachtoffers van de echte NSB, en het getuigt van zeer slechte smaak en totaal gebrek aan enige intelligentie.
En nummer drie is er ook...
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2007 12:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
@Quacka: we hebben die discussie al vaker gehad en ik hoef je niet nogmaals het standpunt van Tweakers.net uit te leggen, maar voor de nieuwe lezer van dit topic zal ik het kort toelichten.
De vergelijkingen tussen iemand die een bedrijf verraad, wat een financieel plaatje word, en het verraden van mensen die daardoor gemarteld en/of vermoord worden is dermate buitenproportioneel dat we het domweg niet willen zien op Tweakers.net.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ho ho, ken je geschiedenis...botoo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:38:
Ben er al mee bezig wildhagen.
@Quacka: we hebben die discussie al vaker gehad en ik hoef je niet nogmaals het standpunt van Tweakers.net uit te leggen, maar voor de nieuwe lezer van dit topic zal ik het kort toelichten.
De vergelijkingen tussen iemand die een bedrijf verraad, wat een financieel plaatje word, en het verraden van mensen die daardoor gemarteld en/of vermoord worden is dermate buitenproportioneel dat we het domweg niet willen zien op Tweakers.net.
Er waren inderdaad ook een boel nsb-ers die ook lid waren van de SA, SS en dergelijke. Dat zijn degene die misdaden hebben gepleegd.
De nsb-ers waren vooral ook gewone mensen die baantjes overnamen van mensen die het niet met de duitsers eens waren. Burgemeesters werden vervangen door nsb-leden bijv.
Nsb-leden letten op dat nederlanders niets fout deden (in de ogen van de machthebbers). Vaak de meest kleine dingen gingen ze al verraden. Of gewoon al het feit dat mensen negatief over de duitsers spraken was al genoeg om door te geven aan de nazis.
Absoluut fout gedrag, maar het is niet zo dat lid zijn van NSB betekende dat die mensen direct misdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd.
Dat die er ook genoeg zijn geweest is duidelijk.
NSB = Verraad
NSB is niet gelijk aan moord en martelen.
Overigens is wel duidelijk dat er als gevolg van kleine verraadacties van nsb-ers ook mensen zijn gemarteld. Maar het martelen is volgens mij voor rekening van degene die martelt, en degene die daar opdracht voor geeft.
Ik ben iemand die heel erg geinteresseerd is in dit soort dingen, en weet er dus voldoende vanaf. Kennelijk jullie niet.
Overigens ben ikzelf ook niet voledig op de hoogte van de ins en outs van de diverse landverraad organisaties, maar ik weet wel dat toen ik opgroeide iemand voor NSB'er uitmaken zo'n beetje het ergste was wat je iemand toe kon wensen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik kan me dat ook wel voorstellen, omdat jij van iets eerdere generatie bent. Net na de 2e wereldoorlog lag alles nogal gevoelig. Toen was de haat tegen de duitsers ook een stuk groter dan nu. En ik denk dat heel veel mensen zich 5 jaar lang ontzettend geergerd hebben aan al die hielelikkers, die opeens deden of ze de baas van het land en tegelijkertijd al hun landgenoten zaten te verraden.botoo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:14:
Ik volg je betoog Quackaen ik zal dat niet tegenspreken, het probleem ligt er in dat NSB wel degelijk aan SS e.d. gekoppelt word in de huidige beleving. Of dat een correcte gedachtengang is doet wmb niet ter zake omdat je er op detail op in moet gaan om de scheidingslijn vast te leggen en die lijn willen we lekker veilig bij vandaan blijven, het is niet ons doel om geschiedenis onderricht te geven (ook al zou het helemaal geen kwaad kunnen voor de algemene ontwikkeling).
Overigens ben ikzelf ook niet voledig op de hoogte van de ins en outs van de diverse landverraad organisaties, maar ik weet wel dat toen ik opgroeide iemand voor NSB'er uitmaken zo'n beetje het ergste was wat je iemand toe kon wensen.
Wat dat betrefd vind ik de vergelijking niet zo gek. Er gebeuren ergere dingen in de wereld. Er zijn zat bekende nederlanders de afgelopen jaren geweest die ongestrafd Bush met Hitler vergeleken.
En dat gaat in mijn ogen een heel stuk verder als verraadgedrag vergelijken met nsb-verraad.
In mijn omgeving wordt trouwens verraden hoe dan ook met nsb vergeleken. "Verraden is fout: je bent toch geen nsb'er". Dus vandaar dat dit er bij mij ook een beetje ingebakken zit om verraden met nsb te vergelijken. (al zal ik zelf de vergelijking op tweakers niet meer maken...)
De meeste (mannelijke) NSB-ers waren lid van de Landwacht. Deze organisatie hielp actief mee aan het onderdrukken van de bevolking (in beslag name voedsel, arrestaties van mensen die anti-NSB en anti-Duits waren etc). En dat is zeer zeker als misdaad danwel misdaden tegen de mensenlijkheid te kwalificeren, zeker omdat ze wisten wat met die mensen ging gebeuren (deportatie danwel directe exectuei).Quacka schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:03:
[...]
Er waren inderdaad ook een boel nsb-ers die ook lid waren van de SA, SS en dergelijke. Dat zijn degene die misdaden hebben gepleegd.
Ook hebben zéér veel (duizenden) NSB-ers aan het oostfront gediend (SS, Waffen-SS, A. Wat er aan het Oostfront aan misdaden is gepleegd hoef ik hopelijk niet te verduidelijken?
En dan had je nog een actieve medewerking aan dingen als Arbeidseinsatz, Arbeidsdienst, Winterhulp etc etc. Ook allemaal erg onfrisse activeiten/organisatis, die misdrijven pleegden.
En niet te vergeten de sabotage-acties van NSB-leden tijdens de meidagen van 1940, de Vijfde Colonne enzo, waar door direct verraad diverse legerposities onder de voet gelopen werden.
Precies. Doorgeven aan de nazi's, wetende wat de consequenties voor die mensen zouden zijn (deportatie, werkkamp, executie o.a.). Dat is dus een misdaad.De nsb-ers waren vooral ook gewone mensen die baantjes overnamen van mensen die het niet met de duitsers eens waren. Burgemeesters werden vervangen door nsb-leden bijv.
Nsb-leden letten op dat nederlanders niets fout deden (in de ogen van de machthebbers). Vaak de meest kleine dingen gingen ze al verraden. Of gewoon al het feit dat mensen negatief over de duitsers spraken was al genoeg om door te geven aan de nazis.
Sorry, maar dat is te kort door de bocht. De leider van de NSB heeft direct trouw gezworen aan Hitler. De leden van de NSB steunden de leider en zijn beleid, en waren het dus eens met Hitler. Hoeveel leden zijn uit de NSB getreden toen hij en zijn organisatie directe trouw aan Hitler zworen? Praktisch niemand!Absoluut fout gedrag, maar het is niet zo dat lid zijn van NSB betekende dat die mensen direct misdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd.
Nog even los van het feit dat het partijprogramma van de NSB niet anders is te kwalificeren als fascistisch. En hun aanhang daarmee ook.
Als jij iemand uitlevert en weet dat hij gemarteld gaat worden (of erger), is dat simpelweg medeplichtig zijn daaraan, en ook dat is een misdaad.Overigens is wel duidelijk dat er als gevolg van kleine verraadacties van nsb-ers ook mensen zijn gemarteld. Maar het martelen is volgens mij voor rekening van degene die martelt, en degene die daar opdracht voor geeft.
Jammer, ik weet er ook het een en ander van, en wat jij zegt is op zijn minst incompleet, en op sommige punten aantoonbaar (!, sla er de boeken maar op na) onjuist.Ik ben iemand die heel erg geinteresseerd is in dit soort dingen, en weet er dus voldoende vanaf. Kennelijk jullie niet.
Maar ook zonder dit alles is een vergelijking met de NSB uiterst ongepast, zeer smakeloos, en hopeloos triest. Als iemand alleen op die manier zijn 'punt' kan maken is dat een teken dat dat punt al niet valide is om mee te beginnen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet niet of de meeste actief lid waren van de landwacht.wildhagen schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:33:
[...]
De meeste (mannelijke) NSB-ers waren lid van de Landwacht. Deze organisatie hielp actief mee aan het onderdrukken van de bevolking (in beslag name voedsel, arrestaties van mensen die anti-NSB en anti-Duits waren etc). En dat is zeer zeker als misdaad danwel misdaden tegen de mensenlijkheid te kwalificeren, zeker omdat ze wisten wat met die mensen ging gebeuren (deportatie danwel directe exectuei).
Maar hoe dan ook gaat het dan om misdaden onder hun'dienst' bij de landmacht. En niet bij de NSB.
Feit is dat de meeste mensen gewoon bange wezens waren, dus ook nsb'ers. Ik denk dus dat er veel nsb-ers zijn geweest die dat nooit gedurfd hebben.
Aan het oostfront was de oorlog met de sovjetunie. Daar zijn veel doden gevallen (aan beide kanten), dus omdat als erger te bestempelen dan de concentratiekampen?Ook hebben zéér veel (duizenden) NSB-ers aan het oostfront gediend (SS, Waffen-SS, A. Wat er aan het Oostfront aan misdaden is gepleegd hoef ik hopelijk niet te verduidelijken?
Het oostfront was voor veel Duitsers het ergste wat ze wilde mee maken.
En inderdaad zijn er veel nederlandse verraders vrijwillig heen gegaan.
Beweer ik dan dat nsb-ers goede mensen zijn?En dan had je nog een actieve medewerking aan dingen als Arbeidseinsatz, Arbeidsdienst, Winterhulp etc etc. Ook allemaal erg onfrisse activeiten/organisatis, die misdrijven pleegden.
Nee toch?
Ik vind verraden alleen ook geen goede eigenschap.
Tja, dat is dan dus een strijd tussen gelijken: De een vocht voor een goede zaak (de bevrijding), de anders was juist bang voor de bevrijding (erg begrijpelijk)En niet te vergeten de sabotage-acties van NSB-leden tijdens de meidagen van 1940, de Vijfde Colonne enzo, waar door direct verraad diverse legerposities onder de voet gelopen werden.
Jep, een misdaad. Maar je moet het niet erger maken dan dat het was.Precies. Doorgeven aan de nazi's, wetende wat de consequenties voor die mensen zouden zijn (deportatie, werkkamp, executie o.a.). Dat is dus een misdaad.
Als je weet van de gevolgen, dan ben je nog niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Om de vergelijking terug te koppelen: Ben je verantwoordelijk als je je bedrijf aangeeft en dat bedrijf gaat failliet? Ben jij dan ook verantwoordelijk voor de mensen die zonder baan komen te zitten door dat faillisement? Ben jij dan ook verantwoordelijk voor de huwelijken die op de klippen lopen doordat de mensne geen werk hebben?
Dus daarom vind ik de vergelijking nog niet eens zo raar, al zijn de gevolgen van beide verraad heel anders. De gevolgen van verraad van nsb-ers was veel erger, dan in dit geval.
Maar er is niemand die het tegendeel beweerd.
Niemand zegt volgens mij: "Dit is net zo erg als het verraad van de nsb-ers" Was dat nu het geval, dan geef ik jou namelijk helemaal gelijk. Natuurlijk is het verraad van de nsb erger. Vanwege de gevolgen.
Neen, daarom zijn het ook landverraders.Sorry, maar dat is te kort door de bocht. De leider van de NSB heeft direct trouw gezworen aan Hitler. De leden van de NSB steunden de leider en zijn beleid, en waren het dus eens met Hitler. Hoeveel leden zijn uit de NSB getreden toen hij en zijn organisatie directe trouw aan Hitler zworen? Praktisch niemand!
Ook dat ontken ik niet.Nog even los van het feit dat het partijprogramma van de NSB niet anders is te kwalificeren als fascistisch. En hun aanhang daarmee ook.
Maar daar gaat het ook niet om.
Dat van jou ook, anders zouden we ruzie krijgen met tweakers.net. (om nu de server helemaal vol te kladden met alle gebeurtenissen uit de 2e wo... ik denk niet dat ze dat willen)Jammer, ik weet er ook het een en ander van, en wat jij zegt is op zijn minst incompleet, en op sommige punten aantoonbaar (!, sla er de boeken maar op na) onjuist.
Een reactie van een paar regels kan nooit de 2e wo samenvatten.
Zeker als je alleen maar de vergelijking maakt.ecteinascidin schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:46:
Nou dit rondje wederom de revue heeft gepasseerd blijft toch de vraag staan. "Wat is nu de toegevoegde waarde van een NSB-vergelijking op de Frontpage". Het is IMHO pure intellectuele armoede als men alleen maar kan vergelijken met WO2. Zeker omdat het alleen maar zwart-wit is.
Dus 1 zin: "Wat een nsb-mentaliteit."
Dat slaat inderdaad nergens op en zal dus ook gewoon naar -1 gemod worden. Maar dat is nu niet het geval: het wordt gewoon weggehaald. Dat vind ik wel een verschil met iets gewoon naar -1 laten gaan.
Stel dat iemand die zin nu uitbreid met:
"Wat een nsb-mentaliteit.
Je hoort elkaar niet te verraden, zeker ook je werkgever niet. In de 2e wo hebben we in het groot gezien waarom je niet hoort te verraden."
Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen. (behalve "regels zijn regels": nee ik maak de vergelijking maar niet ;-))
Als je dingen weg gaat halen, dan moet je eigenlijk ook dingen weghalen die ook nergens op slaan. Het amerika-bashen bijv.
Of micro$oft.
[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 03-07-2007 16:58 ]
Omdat je dan mensen ook uitmaakt voor moord, oorlogsmisdaden etc. NSB is namelijk meer dan alleen verraden, dat is ook oorlogsmidaden, misdaden tegen de menselijkheid etc. Daarom dus.Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen
Dat was hierboven al eens aangegeven trouwens. En die discussie is, zoals OOK al aangegeven is, al 10x eerder gevoerd. Waarom dan nog een 11e keer?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Door iedere vergelijking met de tweede wereldoorlog of organisaties/partijen die daarbij betrokken onmiddelijk te verwijderen op deze manier krijg ik eerder het idee dat jullie hier doen alsof die oorlog nooit heeft plaatsgevonden of die partijen nooit bestaan hebben. Dat vind ik een veel grovere belediging aan het adres van eenieder die de oorlog heeft meegemaakt dan de hoe jullie het hier nu beledigend achten.ecteinascidin schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:46:
Nou dit rondje wederom de revue heeft gepasseerd blijft toch de vraag staan. "Wat is nu de toegevoegde waarde van een NSB-vergelijking op de Frontpage". Het is IMHO pure intellectuele armoede als men alleen maar kan vergelijken met WO2. Zeker omdat het alleen maar zwart-wit is.
Er is tenminste wel over nagedacht over hoe om te gaan met posts betreffende de tweede wereldoorlog, maar doordacht kan ik het toch niet noemen.
Verwijderd
Omdat het blijkbaar sommige mensen waard is die discussie te voeren. Of ga je me nu vertellen welke discussies ik wel en niet zou moeten voeren?wildhagen schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:05:
[...]En die discussie is, zoals OOK al aangegeven is, al 10x eerder gevoerd. Waarom dan nog een 11e keer?
Nee, natuurlijk niet. Maar waarom ga je dan niet door in de bestaande discussies?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:45:
[...]
Omdat het blijkbaar sommige mensen waard is die discussie te voeren. Of ga je me nu vertellen welke discussies ik wel en niet zou moeten voeren?
Nu krijg je 1000x dezelfde argumenten, daar word ook niemand wat wijzer van. Houd het dan in de eerdere discussies, want daar zijn diezelfde argumenten dus al tig keer langsgekomen.
Kijk maar eens op http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart of http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2007 21:50 ]
Virussen? Scan ze hier!
[knip] In overleg verwijderd.
[ Voor 18% gewijzigd door botoo op 04-07-2007 14:06 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Een beetje vergezocht niet?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:43:
Dan niet zozeer in de context van moorden en martelen, maar wel in het ervoor zorgen dat iemand vervolgd wordt voor een relatief kleine financiele beloning. Niemand zal hier toch durven ontkennen dat dát in de oorlog én bij dit BSA-verhaal de waarheid is
En de politie die geld uitlooft voor tips zijn ook NSB'ers? Net als ouders van gekidnapte kinderen die geld uitloven?
Komkom
Hitler was een vegetariër en Gandhi was vegetariër, dus ik mag Gandhi een nazi noemen?

Maar deze discussie is, zoals Wildhagen aangeeft al vele malen gevoerd en T.net heeft er ook een duidelijk standpunt over.
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 03-07-2007 22:12 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
(De wet van een democratisch gekozen regering en niet de wet van een bezettingmacht)
Dat het blijkbaar niet voor iedereen duidelijk is dat daar een wereld van verschil in zit, kan ik echt niet begrijpen.
Dat de oorlog erger is zal niemand ontkennen.mjtdevries schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:13:
Het verbaast me dat mensen landverraad, en verraden van onschuldige mensen met meestal dodelijk afloop, daadwerkelijk denken te kunnen vergelijken met klikken over een bedrijf dat de wet overtreedt.
(De wet van een democratisch gekozen regering en niet de wet van een bezettingmacht)
Dat het blijkbaar niet voor iedereen duidelijk is dat daar een wereld van verschil in zit, kan ik echt niet begrijpen.
Een voorbeeld hoeft niet altijd van gelijke orde te zijn. Je kan iets groots vergelijken met iets kleins.
Je kan iets wat erg is vergelijken met iets wat verschrikkelijk is. Want erg vind ik dit ook. De oorlog is naast erg ook verschrikkelijk.
Maar je vergelijkt om uit te leggen waarom iets zo erg is.
Een vergelijking loopt altijd mank, maar kan wel voor de gemiddelde mens veel duidelijk maken.
En inderdaad ben ik het ook eens met Camacha: Ik begin te denken dat tweakers liever de 2e wo ontkent. Iets wat veel en veel erger is dan de vergelijking met 2e wo.
Nee, maar je mag best hitler met gandhi vergelijken. Want het waren allebei vegetariers.Hitler was een vegetariër en Gandhi was vegetariër, dus ik mag Gandhi een nazi noemen?
Degene die de vergelijking maakt zal alleen naar zijn hoofd geslingerd krijgen dat dit dan ook gelijk de enige overeenkomst is (zo'n beetje).
En de reden dat de discussie keer op keer gevoerd wordt is omdat tweakers geen juiste argumenten heeft voor een verbod op 2e wo-termen. Ze komen maar steeds met 'regels', maar regels zijn een dooddoener. Gewoon een gebrek aan degelijke argumenten.
Laat gewoon aan het moderatiesysteem over hoe over bepaalde reacties gedacht worden. Komt iemand alleen met een 2e wo-vergelijking, dan zal dit echt niet op +2 komen. Dat komt gewoon op -1 uit. Heb eens vertrouwen in het mod-systeem!
(zegt de persoon die daar juist geen vertrouwen in heeft....)
Overigens ben ik wel van mening dat je voorzichtig mag zijn met de 2e wo. Maar op tweakers zal het hooguit neerkomen op wat vergelijkingen. Ik heb ook lange tijd politieke forums bezocht en daar kan het dus wel uit de hand lopen.
Maar uiteindelijk vind ik dat de vrijheid van het woord belangrijker moet zijn, dan de gevoeligheid van mensen. Vrijheid van het woord geeft natuurlijk niet het recht om puur te beledigen. Dat is duidelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Quacka op 03-07-2007 23:59 ]
Nee, de tweede wereldoorlog moet je niet ontkennen. Maar ook niet bagatelisseren door er compleet kromme vergelijkingen mee te maken. Hoezeer ik ook een hekel heb aan BSA en klikspanen, dat maakt het nog geen WOII-waardige vergelijking.Quacka schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:51:
[...]
Dat de oorlog erger is zal niemand ontkennen.
Een voorbeeld hoeft niet altijd van gelijke orde te zijn. Je kan iets groots vergelijken met iets kleins.
Je kan iets wat erg is vergelijken met iets wat verschrikkelijk is. Want erg vind ik dit ook. De oorlog is naast erg ook verschrikkelijk.
Maar je vergelijkt om uit te leggen waarom iets zo erg is.
Een vergelijking loopt altijd mank, maar kan wel voor de gemiddelde mens veel duidelijk maken.
En inderdaad ben ik het ook eens met Camacha: Ik begin te denken dat tweakers liever de 2e wo ontkent. Iets wat veel en veel erger is dan de vergelijking met 2e wo.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik beweer dan ook niet dat het fantastische reacties zullen zijn.gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:58:
[...]
Nee, de tweede wereldoorlog moet je niet ontkennen. Maar ook niet bagatelisseren door er compleet kromme vergelijkingen mee te maken. Hoezeer ik ook een hekel heb aan BSA en klikspanen, dat maakt het nog geen WOII-waardige vergelijking.
Ik heb ook wel eens een 2e wereldoorlog vergelijking gemaakt. Om ongeveer een dergelijk nieuwsbericht. Dat was niet omdat ik puur die vergelijking moest maken, maar gewoon omdat dit mij daaraan deed denken.
Je kan wel zonder de vergelijking, maar de vraag moet volgens mij zijn of je daar zo verschrikkelijk krampachtig mee om moet gaan.
Alleen al het feit dat ik me kan herinneren dat het al vaker gebeurd is dat er speciaal een draadje voor aangemaakt wordt. Dat vind ik nog onzinnig.
Het wordt gezien als de grootste misdaad op aarde, terwijl je daar toch echt bij de 2e wo kampbeulen moet zijn (om ontopic te blijven...)
Dat ik me er druk om maak komt omdat ik toevallig het draadje zag toen de reactie er nog stond en de vergelijking echt super onschuldig vond.
"Vind het een beetje smerige praktijken, voelt als NSB achtige praktijken."
Hij vind het een beetje smerig
en het voel aan als nsb-achtig.
Nou volgens mij kan je haast niet voorzichtiger een dergelijke vergelijking maken.
Ik vind de opmerking die er nu in zijn bericht staat eea veel erger maken:
"Admin-edit:
Verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog verwijderd."
Mensen die dat lezen, die hebben nu het vermoeden dat de plaatser een of andere meest verschrikkelijke vergelijking heeft gemaakt.
Alsof hij iemand direct de plaatsvervanger van hitler heeft genoemd. Althans ik kan me voorstellen dat mensen zo denken.
Er zijn nog 2 andere toevoegingen noodzakelijk om de policy te begrijpen.
1) Mensen zijn heel erg snel en gemakkelijk geschoffeerd met WO2 vergelijkingen dus is iedere aanzet een garantie op flames.
2) Een duidelijke edit en een duidelijke policy (niet!) zorgen ervoor dat het gewoon niet plaatsvind. Niets geen schimmig 'dat kan net wel' of 'hij doet het ook' maar gewoon niet. Ook de duidelijke edit.
Het ontkennen van WO2 vind niet plaats, maar het is niet kies om heel makkelijk op de NSB-plank neergelegd te worden (zwartmaken) en vervolgens heel moeilijk om jezelf schoon te pleiten. De intellectuele luie trollen kunnen zo te makkelijk scoren met te provocerende kreten die..... totaal offtopic zijn. Mensenvernietigen en alle andere WO2 meuk hebben NIETS op de Frontpage te zoeken.
En of klikken NSB is? Ik maak mij sterk met de tegenvraag waarom dat altijd perse NSB genoemd moet worden? Kan dat niet klokkenluiden zijn? Waarom is het perse zo mensonterend slecht?
Dat zijn wel meer dingen.ecteinascidin schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:26:
@Quacka,
Er zijn nog 2 andere toevoegingen noodzakelijk om de policy te begrijpen.
1) Mensen zijn heel erg snel en gemakkelijk geschoffeerd met WO2 vergelijkingen dus is iedere aanzet een garantie op flames.
Ik bedoel: Er staan ook tig reacties in draadjes dat platenmaatschappijen dieven zijn. Dit leidt altijd weer tot reacties.
Of in dezelfde draadjes dat het gratis downloaden van mp3tjes gelijk staat aan diefstal. Ook dan weer tig flames.
Dus volgens mij een non-argument
Tja zie mijn punt van mp3 downloaden is diefstal.2) Een duidelijke edit en een duidelijke policy (niet!) zorgen ervoor dat het gewoon niet plaatsvind. Niets geen schimmig 'dat kan net wel' of 'hij doet het ook' maar gewoon niet. Ook de duidelijke edit.
Het ontkennen van WO2 vind niet plaats, maar het is niet kies om heel makkelijk op de NSB-plank neergelegd te worden (zwartmaken) en vervolgens heel moeilijk om jezelf schoon te pleiten. De intellectuele luie trollen kunnen zo te makkelijk scoren met te provocerende kreten die..... totaal offtopic zijn. Mensenvernietigen en alle andere WO2 meuk hebben NIETS op de Frontpage te zoeken.
En of klikken NSB is? Ik maak mij sterk met de tegenvraag waarom dat altijd perse NSB genoemd moet worden? Kan dat niet klokkenluiden zijn? Waarom is het perse zo mensonterend slecht?
Waarom is dat diefstal.
Ik ga hier natuurlijk niet de discussie voeren of het beleid van BSA zo erg is en al helemaal niet waarom niet. Dat hoort hier immers niet thuis.
De vraag is alleen waarom iemand het niet zo erg mag vinden. Je moet het natuurlijk niet om draaien.
Het is niet waarom wel, maar het is waarom niet.
Ga trouwens eens zoeken op nsb-vegelijkingen op internet. Het is zelfs zo erg dat op sites van politieke partijen andere politici voor nsb-er uitgemaakt mogen worden. Op de site van de telegraaf staat ook genoeg. Natuurlijk heeft tweakers niets te maken met andere sites en mogen ze zelf hun beleid voeren. Het is immers niet mijn site.
Ik mag het alleen wel een onzinnig beleid noemen en de discussie erover aangaan.
Nu stop ik er overigens mee, want volgens mij heb ik alles hierover wel gezegd.
Misschien een opmerking dat men ook sommige reacties gewoon kan verwijderen zonder opmerking dat er een 2e wo-vergelijking stoond, of nog handiger: Je kan ook iemand een PM / email sturen. Vaak werkt dit net zo goed. Voorkomt ook veel discussies. Vaak hebben mensen niet eens door dat andere mensen zo gevoelig hierop reageren. Ik weet dit natuurlijk inmiddels wel (kom hier lang genoeg), maar weten is nog wat anders dan begrijpen.
Volgend jaar doen we het vast nog wel een keetje over
Dat is idd een nodeloze opmerking en ik zou het bijzonder kunnen waarderen als je dat weg zou willen halen.FreezeXJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:54:
[foute opmerking]
Aan alle voor en tegensprekers: WOII opmerkingen zijn doorgaans dermate misplaatst en overdreven dat we ze als nutteloos vervuilend vinden op de FP en daarom willen we dat niet, dat is geen doodzwijgen maar domweg ongepast op een tech-site. Hoe anderen daar mee omgaan moeten ze zelf weten maar wij hebben het na intern overleg besloten dat we daar een edit op loslaten.
Indien er ooit nog eens een item op de FP komt waarbinnen WOII weg mee te maken heeft dam kan er gewoon(!) over gesproken worden.
Verder is het gemiddeld gesproken een beschaafd publiek wat prima met worrden uit kan leggen wat er bedoeld word maar zijn er altijd een aantal user die zich laten verleiden tot het niveau van een moddergooien, en juist die vallen het meest op.
Wat betreft het verwijderen van een reactie, daar zijn de meningen ook steevast over verdeeld, de één ziet een edit graag uitgelegd terwijl een ander dat juist niet wil, dus ok daar kal het nooit voor iedereen een goede oplossing zijn. In regel krijgen de users van dergelijke edit ook een mailtje met re reden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat laatste denk ik ook. Als je verweer opgaat in 'dat dieven ook genoemd worden' is het einde wel bereikt. OF wil je beweren dat iemand dief noemen net zo'n delict is als iemand Hitlerbeul noemen? I don't think so.Quacka schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:48:
Ik bedoel: Er staan ook tig reacties in draadjes dat platenmaatschappijen dieven zijn. Dit leidt altijd weer tot reacties....
Volgend jaar doen we het vast nog wel een keetje over
Ik hoop dat je nog eens aan dit topic (en dus je eigen wijze woorden) denkt als jij weer eens een vergelijk maakt met nazistische praktijken zodra er "PVV" en "allochtoon" samen in een zin staan.ecteinascidin schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:20:
[...]
Dat laatste denk ik ook. Als je verweer opgaat in 'dat dieven ook genoemd worden' is het einde wel bereikt. OF wil je beweren dat iemand dief noemen net zo'n delict is als iemand Hitlerbeul noemen? I don't think so.
I'm not as think as you stoned I am

Sorry, maar dit slaat echt NERGENS op.ecteinascidin schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:20:
[...]
Dat laatste denk ik ook. Als je verweer opgaat in 'dat dieven ook genoemd worden' is het einde wel bereikt. OF wil je beweren dat iemand dief noemen net zo'n delict is als iemand Hitlerbeul noemen? I don't think so.
Jij zegt dat een nsb-opmerking weer zal leiden tot allerlei flames en dan zeg ik dat dit met wel meer opmerkingen daartoe leiden.
Ik mag hopen dat je mijn opmerking verkeerd hebt gelezen, want anders vraag ik me af hoe ik jouw IQ moet gaan inschatten.
Hoe het met het moderatie en edit-technisch zit is inmiddels voldoende uitgelgd.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.