Toon posts:

Welke audiokabel moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik heb een MCE gemaakt van een HP DC7600 SFF. Nu heb ik een Creative X-FI Extreme Audio kaartje gekocht (http://www.soundblaster.c...ategory=208&product=15855) en wil hem aansluiten om mijn receiver. Dit is de Yamaha RX v659 (zie http://www.yamaha.co.jp/e...age/rxv659/rxv659_rtl.jpg)

Weet iemand welke kabel ik moet kopen om deze met elkaar te verbinden. Aan de ene kant moet het een tulp zijn (receiver) en aan de andere kant een jack (X-fi kaart).

Ik heb op verschillende sites gezocht, maar kan het niet vinden of zie het over het hoofd :?

Thx,
Maarten

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:55:
Dag,

ik heb een MCE gemaakt van een HP DC7600 SFF. Nu heb ik een Creative X-FI Extreme Audio kaartje gekocht (http://www.soundblaster.c...ategory=208&product=15855) en wil hem aansluiten om mijn receiver. Dit is de Yamaha RX v659 (zie http://www.yamaha.co.jp/e...age/rxv659/rxv659_rtl.jpg)

Weet iemand welke kabel ik moet kopen om deze met elkaar te verbinden. Aan de ene kant moet het een tulp zijn (receiver) en aan de andere kant een jack (X-fi kaart).

Ik heb op verschillende sites gezocht, maar kan het niet vinden of zie het over het hoofd :?

Thx,
Maarten
Beide huidige aparaten hebben nog al wat aansluitingen......... :P
Hoe wil je het aansluiten? Analoog of digitaal?
Ik vermoed digitaal, aangezien het je over 'tulp' (één?) hebt aan je versterker zijde......
Maar die soundcard heeft geen digitale uitgang.......
Dus.....

Buiten dit: op die pagina waar je zelf naar verwijst staan ook kabel/uitbreiding suggesties.......

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zonde! Je kunt veel beter digitaal gaan, de creative:
Line In / Microphone In / Digital Out
Digital Out supports stereo SPDIF out and pass through of multichannel DVD sound.

Naar de digital in op je receiver. Als ik het goed heb is de kaart coaxiaal SPDIF, wat je dan nodig hebt is een mini jack > phono RCA, in elke winkel wel te vinden. Wel even controleren in de handleiding, als het optisch is heb je een mini-toslink > toslink kabel nodig.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:12:
Zonde! Je kunt veel beter digitaal gaan, de creative:
Line In / Microphone In / Digital Out
Digital Out supports stereo SPDIF out and pass through of multichannel DVD sound.

Naar de digital in op je receiver. Als ik het goed heb is de kaart coaxiaal SPDIF, wat je dan nodig hebt is een mini jack > phono RCA, in elke winkel wel te vinden. Wel even controleren in de handleiding, als het optisch is heb je een mini-toslink > toslink kabel nodig.
Uiteraard wil ik naar digitaal gaan, vandaar de kaart met SPDIF uitgang.

Volgens mij hebt je me geholpen, want deze kabel zoek ik...toch? http://www.ramelectronics.net/html/RCA-mini-spdif.html

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet wel dat je dan in games geen surround geluid gaat krijgen! Verder zou ik hem gewoon analoog aansluiten. DAC's van de Xfi zijn beter dan de gemiddelde receiver.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kaajee
voodooless schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:56:
Weet wel dat je dan in games geen surround geluid gaat krijgen! Verder zou ik hem gewoon analoog aansluiten. DAC's van de Xfi zijn beter dan de gemiddelde receiver.
Hij heeft een Yamaha RX-V659, my bet: daar kan die DAC van die Xfi niet tegenop........
Maar wat games betreft heb je natuurlijk gelijk.....

PS ik zie bij die link naar jouw Soundblaster niets over een digital out, alleen dat je daar hun Creative® Digital I/O Module voor moet hebben......

EDIT: ik zie nu dat de blauwe mini jack al/een digital out is: "external digital audio devices that accept stereo PCM or compressed Dolby Digital/DTS Bitstream from the Digital output"

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 03-07-2007 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:56:
Het is de bedoeling puur voor films en muziek, om te gamen gebruik ik een andere PC.

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:05:
[...]

Het is de bedoeling puur voor films en muziek, om te gamen gebruik ik een andere PC.
Dan zou ik idd mooi die digital out gebruiken en via s/pdif aansluiten. Ik weet niet hoe lang de afstand is, maar ga niet te veel geld uitgeven aan de kabel. Een redelijk standaard mono-minijack_naar_tulp is genoeg........helemaal als de afstand kort is/kan zijn......

Of je neemt de volgende combi: 'Verloopstekker - Tulp female naar Jack 3,5mm mono male' en een 'Professionele Audio Kabel, 1x Tulp male naar 1x Tulp male' (ben je voor 3,50 het mannetje :9 )

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:05:
Beetje zonde om daar dan een Xfi voor te kopen... maar goed, in dat geval kun je hem net zo goed digitaal aansluiten.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Volgens mij hebt je me geholpen, want deze kabel zoek ik...toch? http://www.ramelectronics.net/html/RCA-mini-spdif.html
Jep!

• kaajee
voodooless schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:29:
[...]

Beetje zonde om daar dan een Xfi voor te kopen... maar goed, in dat geval kun je hem net zo goed digitaal aansluiten.
Hoezo? Die X-FI Extreme Audio kost ong. 4 tientjes, waar krijg je een veel goedkopere kaart/oplossing die digital out biedt? Moet jij eens vertellen dan.....

Dit is een prima oplossing voor iemand die geen digital out heeft en wel graag z'n pc digitaal wil verbinden met receiever/boxenset........

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:19:
Hoezo? Die X-FI Extreme Audio kost ong. 4 tientjes, waar krijg je een veel goedkopere kaart/oplossing die digital out biedt? Moet jij eens vertellen dan.....
Moederbordje met SPDIF. Kost je niks extra, en voor films is dat prima. Voor 1.5 tientjes kun je verder een Terratec Aureon 5.1 PCI kopen. Heeft ook SPDIF. 'T kan dus echt wel goedkoper

• kaajee
voodooless schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:48:
[...]

Moederbordje met SPDIF. Kost je niks extra, en voor films is dat prima. Voor 1.5 tientjes kun je verder een Terratec Aureon 5.1 PCI kopen. Heeft ook SPDIF. 'T kan dus echt wel goedkoper
Hoezo kost dat niets extra? Hij heeft toch al lang en breed een moederbord? Dus moet hij een nieuw moederbord kopen, da's dubbel en natuurlijk kost em dat extra......
En met die Terratec Aureon zijn nog al wat problemen om daar naadloos S/PDIF passthrough mee te realiseren heb ik begrepen......

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:08:

Hoezo kost dat niets extra? Hij heeft toch al lang en breed een moederbord? Dus moet hij een nieuw moederbord kopen, da's dubbel en natuurlijk kost em dat extra......
In dit specifieke geval hebt je gelijk natuurlijk, maar over het algemeen kun je net zo goed meteen een moederbord kopen met spdif als je het toch alleen voor films wil gebruiken.
En met die Terratec Aureon zijn nog al wat problemen om daar naadloos S/PDIF passthrough mee te realiseren heb ik begrepen......
Dat gaat over de aureon 7.1 en ook nog eens de firewire versie ;) Al die verschillende versies zijn kwa hardware compleet anders en dus totaal niet te vergelijken.

Pagina: 1