[ubuntu 7.04] problemen met inloggen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb op een laptop ubuntu 7.04 geinstalleerd en dit ging goed. Wireless aan de praat gekregen en toen de updates gedaan. En sindsdien is het mis. Het opstarten gaat goed tot aan het inlog scherm. Inloggen lukt ook nog. Maar dan krijg ik een grijs vlak links bovenin het scherm. Na een tijdje logt ubuntu verder in en krijg ik de foutmelding te zien:

Er ging iets mis bij het starten van de GNOME instellingen-voorziening.

Sommige dingen zoals thema's, geluiden of bureaubladinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.

De laatste foutmelding was:

Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

GNOME zal de volgende keer dat u zich aanmeldt toch de instellingen-voorziening proberen te starten.

Wat heb ik geprobeerd:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Geen updates.

sudo apt-get install gnome-desktop-data
sudo apt-get install libgnome-desktop-2
sudo apt-get install ubuntu-desktop

Deze laatste 3 stonden alle 3 geinstalleerd en de laatste versie.

Toen maar de ubuntu-desktop en de gnome-desktop-data verwijderd en opgenieuw geinstalleerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens met een ander account in te loggen? (Of alternatief, wat evt fout kan gaan, verwijder/rename .gnome en .gnome2 in je homedirectory eens). Ook zal het herinstalleren van een metapackage meestal niet zo heel veel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijk eens naar deze bug, daar staan een aantal dingen die je kunt proberen... Blijkbaar hebben veel gebruikers er last van, maar het is in de volgende release iig gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
@blaataaps jouw oplossingen hielpen helaas niet toch bedankt.

@JanDM ik ga es even kijken wat ik ermee kan in ieder geval bedankt.

Edit:

opgelost. Ik heb in systeem - voorkeuren - geluid. ESSD uitgezet en nu start ie normaal op :)

[ Voor 28% gewijzigd door vuurfreter op 03-07-2007 12:07 ]