Telkens disconnecten van router

Pagina: 1
Acties:

• vossejongk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 00:32
Hallo,

Sinds gisteren wordt telkens de verbinding met mijn router verbroken. Toen had alleen mijn computer er nog last van, maar nu ook de laptop en andere computers.

De router is een MSI, type RG54G2.

Aangezien ik nu elke 5-10 minuten op de router moet inloggen om deze te herstarten, zodat die verbinding weer terugkomt, is dat natuurlijk zeer irritant, vooral als je online aan het gamen bent of andere dingen, want die verbinding valt telkens weg.

Weet iemand hier meer vanaf en heeft er mogelijk een oplossing voor ?

Mvg,
-Vosse

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 19:52

hamsteg

Species 5618

Er vanuitgaande dat 'ie al een paar weken/maanden draait: Waarschijnlijk houdt 'ie het nog een paar dagen vol is gaat íe dan volledig uit. Voedingprobleem of zo ... onder garantie? anders een nieuwe kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door hamsteg op 03-07-2007 11:22 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Ik zou eerst kijken of er een Firmware update is,

Loopt hij als er weinig tot geen verkeer overheen gaat vast of ben je veel met download verkeer bezig?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 11:22 ]

• vossejongk
@ Hamsteg, hij draait inderdaad alweer een jaartje ong.

@ Sjaak. Het viel me inderdaad op dat als ik aan het down/uppen was met torrents of gamen dat ie uitviel. Misschien ligt het daaraan. Maar dat torrent/gamen doe ik al langer als gisteren en toen heb ik er nooit problemen mee gehad.

-Vosse

Edit: Heb nu de firmware ook geupdate, dus even afwachten wat er gaat gebeuren.
Edit2: Hij viel er net weer uit tijdens het gamen, dus firmware updaten heeft niet geholpen..
Edit3: Nu net ook gewoon tijdens het surfen op internet..

[ Voor 27% gewijzigd door vossejongk op 03-07-2007 13:51 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ik zet in op een kapotte voeding }:| Heb je de garantie al bekeken? MSI wil wel eens twee jaar zijn ....

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• vossejongk
hmm..

Het rare is dan wel dat ik meteen als ik merk dat de verbinding wegvalt, in kan loggen op de router (192.168.1.254 intypen inadresbalk), verbinding wordt trouwens ook niet automatisch hersteld, ik moet inloggen op de router en vanaf daar herstarten.

screenshot

Pas dan wordt de verbinding hersteld..

[ Voor 3% gewijzigd door vossejongk op 03-07-2007 15:39 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:49

RnB

Ik heb ook zo'n soort probleem, bij mij disconnect ie steeds bij een hoge CPUload. :/
Is dat bij jou ook zoo? En wie weet wat er dan aan de hand zou kunnen zijn?

• vossejongk
Nou bij ons wordt de verbinding bij alle computers verbroken (2 computer 1 laptop) dus het ligt niet aan 1 pc lijkt mij..

[ Voor 13% gewijzigd door vossejongk op 03-07-2007 15:43 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:49

RnB

vossejongk schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:42:
Nou bij ons wordt de verbinding bij alle computers verbroken (2 computer 1 laptop) dus het ligt niet aan 1 pc lijkt mij..
Ooh zoo, sorry verkeerd gelezen dan. :X

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Het kan nog zijn dat de verbinding tussen modem en centrale niet goed is. Met dit natte weer kan er best wel ergens vocht tussen zitten. Heb dat een keer bij een klant meegemaakt. Vraag KPN (of welke provider dan ook) even een meting te doen.

Verwijderd

misschien een voedingkabel die niet goed is dat als je er aan zit dat ie reset?

• vossejongk
@Donder, de voedingskabel raak ik niet aan en hij vliegt er toch uit, dus daar ligt het wss niet aan.

ik zal het binnenkort even proberen met een andere router of dat helpt..

@Hamsteg

Hoe krijg ik dat voor mekaar :P ?

Edit, ik denk trouwens dat het probleem ook alleen bij mijn router zit, want toen de verbinding zonet weer wegviel keek ik bij de modem en daar stond dat gewoon alles verbonden was, de router toonde ook dat er gewoon verbinding was maar op de een of andere manier lukt de verbinding tussen router <--> PC niet.

[ Voor 40% gewijzigd door vossejongk op 03-07-2007 16:27 ]

• vossejongk
Nu heb ik mijn computer op de modem aangesloten en verder geen disconnects meer gehad, vriend van me heeft ook gekeken en die kwam ook tot de conclusie dat het de router was.

Binnenkort dus terug naar de winkel.. hij was gekocht op 26 januari 2006 en garantie is 2 jaar dus dat komt wel goed.

Bedankt voor de hulp iedereen !

-Vosse
Pagina: 1