Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE maakt menu doorschijnend

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Cliquez-vous ici.

Probeer IE en een andere browser eens. In IE is het submenu bovenaan (View, Setup) soort van doorschijnend. Alleen de achterliggende content komt erdoor, meer niet. Ik heb ook AlphaImageLoader() gebruikt om PNG's werkend te krijgen. Daardoor gaat het menu ook raar doen. Het is erg lastig uit te leggen. De versie zonder AlphaImageLoader() staat hier.

Ik heb geen idee waar dit door komt en ben het ook nog nooit eerder tegengekomen volgens mij. Firefox, Opera en zelfs Safari 3 beta voor Windows geven geen problemen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

z-index bug voor IE ? :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20
Dat setup menu is dan weer niet doorschijnend.
Ik krijg haast het idee dat de tekst in dat layer gewoon te boven het menu op de Z-as staat. Kun je daar eens naar kijken?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hier zie ik bij beide versies in Fx 2.0.0.4 gewoon de tekst door de menu's heen hoor?

• Mei
BèR schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:08:
Hier zie ik bij beide versies in Fx 2.0.0.4 gewoon de tekst door de menu's heen hoor?
De menu's hebben een lichte opacity van 0.8 ofzo. Wat ik bedoel is dat het in IE lijkt alsif de dropdowns tussen de content en de achtergrond van de boxes (die met die grijze randen) valt.
Nooit van gehoord, ik ga eens zoeken :) Het enige wat eigenlijk absoluut gepositioneerd is, zijn de menu's, dus dit klinkt wel een beetje raar zo.

edit:
Ik was trouwens vergeten te zorgen dat in de versie zonder AlphaImageLoader() ook inderdaad geen AlphaImageLoader() gebruikt werd. Is nu gefikst, dus in IE moet het verschil nu duidelijk zichtbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Mei op 03-07-2007 12:13 ]

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 23:03
BèR schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:08:
als je bij IE het menu opent komt de tekst van het menu achter de slider. Bij FF heb ik ook nergens last van.

• Mei
Het was inderdaad de z-index bug. Aan de ene kant is de rendering van IE best logisch, want absoluut gepositioneerde elementen worden binnen een relatieve parent ten opzichte van die parent gepositioneerd, dus waarom dan ook de z-index niet t.o.v die parent doen? Zelfde verhaal als het box model, best logisch, maar reteonhandig, omdat IE de enige is die het doet (alhoewel het W3C qua logica best hun eigen box model mag weggooien en die van IE mag adopteren wat mij betreft).

Thanks voor de hulp :D

//edit: maarrrr! Ik zit nog steeds met het probleem dat IE raar doet als ik met AlphaImageloader transparante PNG's als achtergrond wil instellen. De stylesheet van die versie online is bijgewerkt, dus alleen dit probleem is nog zichtbaar. Ik hoop dat jullie me daar mee kunnen helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mei op 04-07-2007 17:48 ]

• rapidgorgon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 10:42

rapidgorgon

Ambitious, but rubbish

IE7 hoort geen problemen te geven met png-alpha-layers: geen filter nodig. (Ziet er hier ook in orde uit, geen verschil tussen AIL/geen AIL/Firefox) Maar ik neem aan dat je bedoelt dat IE6 en lager problemen geven?
Aangezien ik hier dus niet na kan kijken wat 'raar' juist wil zeggen, kunnen we dan wijzer worden uit een screenshot?

offtopic:
De venstertjes verslepen en schalen is overigens ook nog erg buggy in IE.

• Mei
rapidgorgon schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:58:
IE7 hoort geen problemen te geven met png-alpha-layers: geen filter nodig. (Ziet er hier ook in orde uit, geen verschil tussen AIL/geen AIL/Firefox) Maar ik neem aan dat je bedoelt dat IE6 en lager problemen geven?
Aangezien ik hier dus niet na kan kijken wat 'raar' juist wil zeggen, kunnen we dan wijzer worden uit een screenshot?

offtopic:
De venstertjes verslepen en schalen is overigens ook nog erg buggy in IE.
IE6 inderdaad. Screenshot kan niet. Je moet het zelf ervaren als je met de muis door het menu heen gaat. Kan het ook lastig uitleggen.

Draggen en droppen is nog WIP, dus dat draait enigszins buggy nog. In ieder geval bedankt voor de oplettendheid :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20
Bedoel je dat wanneer je naar beneden het menu in gaat, het menu ineens verdwijnt? Dat is een probleem die ik nu krijg.
Hoe heb je het menu gemaakt? dmv invisible layers met behaviors?

• Mei
Zegmaar Suckerfish, maar dan met een lichtelijk versimpeld Suckerfisch scrippie. Heb de (voor dit geval) overbodige regexp eruit gesloot, scheelt weer wat belasting voor de client.

Het gaat er inderdaad om dat het menu verdwijnt als je met de muis in IE in het menu beweegt, stel dat je op een link wil klikken, dan verdwijnt het hele submenu ineens op een rare manier.

• Mei
Kicketykick

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
ik krijg allerlei javascript errors in IE. los dat eerst eens op.
en wat misschien ook wel wil helpen is als je een wat betere testcase voor jezelf maakt. Je heb nu een enorme html-pagina die een stuk of 8 javascript-files laadt - daar kan nogal wat mis mee gaan. Maak dus eerst eens een pagina waar alleen dat menu in voorkomt en alleen de javascript voor het menu laadt. Los vervolgens de errors in IE op en voeg daarna de rest van de code weer toe als het werkt.

• Mei
Hmm, weird, code is nochtans goed volgens mij. Ik heb ook niet echt veel aan die meldingen die IE geeft :S Debuggen gaat daar dus nogal kut worden.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ben je zeker dat je submenu aan dat van het hoofdmenu hangt?

Na eerst te klikken in de pagina, werkt het menu overigens wel.
Pagina: 1