Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED RGB looplicht

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrennuS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 22:17
beste mensen,

Een vriend heeft mij gevraagd of het mogelijk is om een klein logo uit te lichten met verschillende wisselende kleuren. Nu ben ik het een en ander aan het uitzoeken en lijkt mij de beste oplossing om een looplicht te maken op basis van RGB leds die ik eromheen leg.

Uiteraard ben ik gestart met het afstruinen van google en de forums maar alles wat ik vind is verouderd (de links zijn dood) of heeft betrekking op een LED.

heeft een van jullie ervaring met RGB looplichten of een link naar een schema waarmee ik een goede start kan maken.

voor de volledigheid. Ik ben niet erg ervaren met elektronica (was ooit een hobby) en ben ooit geswitched naar programmeren. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kan je eens een outline geven van wat je nou precies wil? Een looplicht, da's duidelijk, maar hoe wil je het RGB-verhaal erin verwerken?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Denk dat hij bedoelt dat hij een looplicht wil, maar dan niet elke LED dezelfde kleur? (lijkt me vrij simpel te doen dmv wat weerstanden, als je eenmaal een looplicht schematje hebt?)

[ Voor 36% gewijzigd door geez op 03-07-2007 14:24 ]

• BrennuS
Wat ik versta onder een loop licht is een reeks van LEDjes die een voor een oplichten in een bepaalde kleur.

dus bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sepeezebinkhorst/misc/rgb%20led%20looplicht%20met%20alle%20kleuren%20013%20-%20fader%20-%20animation.gif

Natuurlijk dan met alle kleuren.

ik wil de ledjes om het logo postioneren zodat de kleuren er omheen lopen.

Ik hoop dat dit de boel wat verduidelijkt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Kijk eens bij Ikea, daar hebben ze een set van 4 staafjes met daarin leds die van heel smooth van kleur veranderen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BrennuS
Ik kan het waarschijnlijk wel ergens kopen maar zou het graag zelf willen maken.

kwam dit zojuist tegen.

http://www.instructables.com/id/ETS0Y51WTPEP287G1N/?ALLSTEPS
http://youtube.com/watch?v=jkqoPkuJaMI

ziet erg gaaf uit maar een beetje te.

heeft iemand ervaring met dit board?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Er bestaan ledjes die een ingebouwd chipje hebben die zorgt voor afwisseldende kleuren, waarschijnlijk net wat jij wil (indien 1 led volstaat, of meerdere verschillende fadende kleuren naast elkaar mogen). Voor een paar € kan je niet sukkelen imho.Een linkje naar één van de vele plaatsen waar je dat kan kopen krijg je helemaal gratis ;)

Wil je meerdere synchrone led's, dan wordt de simpelste oplossing een kleine µC, programmeren zou je moeten lukken geef je zelf aan, voor de hardware kan je extreem veel massa's informatie vinden op GOT (ik heb ooit een hele uitleg gegeven over interrupts gebruiken om led's te dimmen, en het grote RGB led topic zo ook wel eens durven gaan over RGB led's).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 13:45
Je kunt natuurlijk deze autofadingcontroller gebruiken, daar wat rgb-leds aan maken, de juiste weerstanden erop en hij doet het...
Pagina: 1