Mods + classificatie!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameleon73
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 14:38
Na een tijdje gewend te zijn aan het nieuwe mod-systeem (werkt lekker met Ajax!), moet ik toch even reageren. Ik vind het in ieder geval zo belangrijk dat ik op GoT post (wat ik niet snel doe).

Ik mis de classificatie's (grappig, interessant, inzichtvol, troll) best wel. Het was één van de manieren om de kwaliteit (en intentie) van een post in te schatten. De balkjes die er nu staan, missen niet iets te vaak aan zeggingskracht. Het (nu al) 8 pagina's grote topic Moderatiesysteem in nieuwe website hint hier ook al vaak naar.

Mijn voorstel: breng een select aantal classificatie's (b.v. de 4 die ik hierboven noemde) terug. Dit zou b.v. kunnen in de vorm van icoontjes (famfamfam heeft er genoeg -- precies passend in de huidige look ;)). Deze classificatie zou dan optioneel kunnen zijn (anders één extra klik in het mod-popupje).

WDYT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ook al mis ik de tags ook wel eens, in het verleden waren ze bijna altijd een bron van discussie en dat mis ik bepaald niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik mis het ook wel een beetje, maar het voegde niets toe aan de waardering. Intern en ook in een FAQ kan je het als hulpmiddel gebruiken om een reactie te waarderen, maar de tag zorgde meer voor misverstanden dan wat dan ook. Inzichtvolle grappen zeg maar.

Nu is het lekker KISS, en ergens vermoed ik dat je per moderatie of zo karmapunten vangt. De nieuwe karmarating zit vol met louter bekende namen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

ecteinascidin schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:36:
[...]

Nu is het lekker KISS, en ergens vermoed ik dat je per moderatie of zo karmapunten vangt. De nieuwe karmarating zit vol met louter bekende namen. :P
Well I be.......

Zelfs ik en ik ben echt inactief als in heel inactief op het moment sta in de top 100 karma. Denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Misschien kan ik mezelf weer eens motiveren the good job op te gaan pikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus stijgen kan ook nog? Ik ben een paar 100 punten gezakt en ben nu, na jaren, weer grootmeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

My god, ik heb ineens 162.878 karmapunten :X (#16) Volgens mij had ik voor het vernieuwde systeem echt een factor 10 minder oid?

Is de karma opnieuw berekend met het nieuwe systeem, of krijg je tegenwoordig gewoon zo ontzettend veel meer punten? (Of zit ik er gewoon naast en had ik voorheen ook al zoveel punten? :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik had een factor 1000 minder ofzo...
Reacties 1%
Productreviews 1%
Forum 96%
Overigen 2%
Het is zeker doordat nu de posts op het forum meetellen dat er ineens zo'n boel verandert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij heeft gemiddelde score per reactie een grote invloed.

Ik heb zelf 0.7, boven me staan voornamelijk mensen met 0.8 óf een iets lager gemiddelde maar dan met heel veel FP posts.

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 09-07-2007 02:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opeenvolgend :P

#17 161.991

Wel grappig dat er ook een modstatus wordt berekend.

Mijn FP gemiddelde staat op 0.5, maarja zo af en toe maak ik daar een opmerking waarvan ik wéét dat ie op 0 of lager gemod gaat worden :+

(0 volgens het oude systeem, ik heb begrepen dat 0 nu de default is ipv 1)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nouja. Mijn gemiddelde reactiescore is ook 0,7... maar volgens het karmading in mn profiel is dus 96% van m'n karma afkomstig van het forum.
Ook niet verwonderlijk, met maar 36 reacties :) Maar gemiddelde score zal inderdaad wel een grotere invloed hebben gekregen.

* RoD is wel benieuwd naar hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik die forum percentages van de karma pak:

.oisyn: 162.876 * 82% = 133.561
forum posts: 19.079
karma/forum post: 133.561 / 19.079 = 7,00

HlpDsk: 161.991 * 92% = 149.032
forum posts: 95.145
karma/forum post: 149.032 / 95.145 = 1,57

RoD: 96.581 * 96% = 92.718
forum posts: 21.093
karma/forum post: 92.718 / 21.093 = 4,40

Die nummers staan niet echt in verhouding. Misschien dat alleen techposts mee worden geteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit wordt in een mooie .plan op de frontpage uitgelegd:
Nieuwe karmaberekening in gebruik genomen

[...]

Het nieuwe karmakooksel bevat onder andere forumposts, productreviews, shopreviews en moderaties als ingrediënten. Berekende scores van individuele bijdragen worden lineair opgeteld tot een totaal, zonder karmische acceleratie en ander zweverigheden.

De formule houdt onder andere rekening met de score van reacties en de lengte van berichten, zodat users die moeite hebben gestopt in een post daarvoor een hogere waardering terugzien. Techposts op het forum hebben een meer dan twintig keer zo hoge waardering als posts in de non-techforums. Er is geen waardering voor berichten in de crewforums. Productreviews worden relatief zwaar gewogen vanwege hun belang voor de Pricewatch.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 09-07-2007 03:04 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat 'techposts' eigenlijk als begrip niet eens meer bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:38:
//knip//

(0 volgens het oude systeem, ik heb begrepen dat 0 nu de default is ipv 1)
Ja, de 0 = 1, en de 1 = 1, de +2 is vragen om moeilijkheden, blijft over -1 en daar wordt een robot op getraint, schijnt allemaal te maken te hebben met het nieuwe publiek als in "next generation"

Terwijl ik er altijd van uit ging dat ieder ongemodereerd bericht gewoon op 0 bleef staan als in "nul komma nada" en er vandaar punten werden toebedeeld (positief of negatief)
Pagina: 1