Toon posts:

thermalpad of -compond (Duron800+Chrome Orb)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toekomstig systeem bestaat uit een Duron 800 en een Chrome Orb cooler. Ik ben niet echt van plan te overclocken.

Is de thermal pad genoeg, of kan ik best wat thermal compound aanbrengen?

Thx
Thomas

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

thermalcompound is wel het beste... aangezien je niet gaat oc'en (waarom eienlijk niet :?) hoef je geen arctic silver te kopen, je kan best standaard zooi kopen voor een paar gulden...

Voor zover ik weet zit er trouwens geen thermal pad bij een chrome orb hoor...

Verwijderd

Topicstarter
bij PCdirect zag ik nochtans wel...

anyway, waarom niet overclocken
a) ik weet er niets van
b) ik zou nog wel een paar jaartjes met m'n pc willen doen
c) ik heb een beperkt budget, dus als ik iets naar de kloten help, kan ik het niet betalen, en zit ik bijgevolg zonder computer.
d) ik al blij zal zijn als de pc zonder overclocken werkt (ik bouw hem zelf) en ik geen extra risico's wil nemen.

Thomas

Verwijderd

Er zit wel degelijk een Thermal Pad op een Chrome Orb. Als je niet gaat overclocken is er geen reden om die eraf te halen. Werkt goed genoeg.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt misschien ook een Duron 700 nemen en die dan oc-en naar 800. Lukt vrijwel altijd.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 11:15
Op vrijdag 09 februari 2001 12:58 schreef Polle het volgende:
Er zit wel degelijk een Thermal Pad op een Chrome Orb. Als je niet gaat overclocken is er geen reden om die eraf te halen. Werkt goed genoeg.
Licht eraan de eerste serie chrome orb hadden inderdaad een thermal pad de nieuwe volgens mij al niet meer. thermaltake is er al helemaal afgestopt volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
mijn bestelling is al geplaatst. Ze verkochten wel een 700, maar de prijs/kwaliteit van de 800 leek me beter.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

iedereen kan overklokken.
Het is zo makkelijk. gewoon even zoeken hier.
Het is in 10 regels uitgelegd en dat is al minstens 1000x gebeurd....

ik zou voor een paar gulden gewone koelpasta kopen. Al is het maar omdat die thermal pad (als ie eenmaal gesmolten is)zeer lastig eraf te krijgen is. Als je je koeler er een keer op wilt doen en dan nooit meer eraf te halen/andere koeler te kopen. Dan kun je het laten zitten natuurlijk. Maar ik zou voor die paar gulden even koelpasta kopen

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
hoe haal ik het beste de therm. pad eraf?? Ik las iets over een scheermesje:?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
oud (bank)pasje werkt ook vrij goed...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Dezjay
Hmmz.. gewoon met iets van plastic bankpasje dop van BIC pen ofzo... niet met metaal iets beschadig je de onderkant van de Orb en die zijn juist zo mooi gepolijst

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon die pad eraf halen, en met wat ontsmettingsalcohol de rest weg?

en dan pasta, en dan de cooler?

Als ik niet plan te oc in het begin, is gewone pasta dan genoeg? In wat voor winkels kan ik dat vinden. Jullie zeggen wel allemaal in electronicazaken, maar wat bedoelen jullie. Ik woon in België.

Is een Vandenborre goed? Een Handyman? Kijkshop? Ik weet echt niet goed waar.

Thx

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

gewoon computerzaak kan ook. bijna iedere kopjoeterboer heeft dat toch wel in huis

Geen inspiratie

• Dezjay
Nou kijkshop :r heb het inieder geval niet... Gewoon even naar een winkel dat losse weerstanden etc verkoopt. betere computerwinkel heeft het ook wel (geen vobis ofzo)
Pagina: 1