[Testcase] Gent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:41
Aangezien de passie voor fotografie sterk aan het groeien is, en ik in september start als vrij student aan kunsthogeschool sint Lucas (richting fotografie) deze testcase. De foto's zijn allemaal afgelopen zaterdag genomen in Gent.

De foto's zijn genomen met een Olympus E-500 en een 40-150mm lens.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/Gent_.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/Gent_-2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/Gent_-3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/Gent_-4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/gent/Gent_-5.jpg

Ze zijn niet echt nabewerkt, ik heb enkel een klein beetje bijgecropt in Lightroom.
Graag jullie mening dus

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier mijn commentaar:
1: Beetje saai, omdat het onderwerp precies in het midden staat. De overbelichting aan de rechterkant komt de foto ook niet ten goede.
2: Ik zou de foto even recht zetten. Daarnaast is deze ook vrij overbelicht.
3: Bij deze foto was het leuker geweest als je iets door je knieen was gegaan, zodat je niet echt op die meneer neerkijkt. Het is jammer z'n voet en het doosje net buiten de foto vallen.
4: Bij deze foto vraag ik me af waar die kinderen naar staan te kijken. Als de kinderen je onderwerp waren, had je ze ook beter uit het midden kunnen laten.
5: Ondankt dat de meneer in het midden staat en de foto ook overbelicht is, is dit toch mijn favoriet.

Je kan de foto's zeker beter krijgen door wat nabewerkingen, zoals croppen en veranderen van brightness en contrast. Verder ben ik benieuwd waarom je voor zwart-wit hebt gekozen...
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

ps. resize je foto's even naar 600pix breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
RvO_6 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:45:
Hier mijn commentaar:
1: Beetje saai, omdat het onderwerp precies in het midden staat. De overbelichting aan de rechterkant komt de foto ook niet ten goede.
2: Ik zou de foto even recht zetten. Daarnaast is deze ook vrij overbelicht.
3: Bij deze foto was het leuker geweest als je iets door je knieen was gegaan, zodat je niet echt op die meneer neerkijkt. Het is jammer z'n voet en het doosje net buiten de foto vallen.
4: Bij deze foto vraag ik me af waar die kinderen naar staan te kijken. Als de kinderen je onderwerp waren, had je ze ook beter uit het midden kunnen laten.
5: Ondankt dat de meneer in het midden staat en de foto ook overbelicht is, is dit toch mijn favoriet.

Je kan de foto's zeker beter krijgen door wat nabewerkingen, zoals croppen en veranderen van brightness en contrast. Verder ben ik benieuwd waarom je voor zwart-wit hebt gekozen...
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

ps. resize je foto's even naar 600pix breed.
THX voor de comment. bij de 4de foto staan de kindjes te kijken naar de ballon die net boven hun hoofdjes zweefd.
De reden dat ik eens voor zwart-wit ben gegaan is omdat ik het nog niet eerder had gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Soul__assasin op 03-07-2007 10:52 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Je zegt dat ze niet echt nabewerkt zijn, heb je ze in zwart-wit genomen? Of heb je ze naderhand omgezet?

Ik schiet zelf altijd in kleur, en achteraf ga ik flink zitten schuiven in photoshop/lightroom. Je kunt zo heel erg veel uit je foto's halen. Ik weet overigens niet of deze methode nog werkt wanneer je op de camera al in zwart-wit schiet.

Maar zoek op google eens naar een manier om een foto van kleur naar zwart-wit te krijgen en sta versteld van wat voor lekkere contrasten je kunt krijgen. Die geven je foto gewoon een flinke boost.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deodupke; Met z/w foto's is er ook nog een scala aan bewerkingen te doen vanuit je pc hoor. De reden dat ik (zo goed als) altijd in kleur schiet, is dat ik dan later nog kan beslissen wat ik beter vind staan (bij de foto apart óf de hele serie). In zwartwit neem je simpelweg minder informatie over van de omgeving, dus kun je die later ook niet bijtoveren.
@de foto's; straatfotografie kan me enkel boeien wanneer er (abnormale/onverwachte) bezigheden/blikken van de mensen getoond worden. 3 en 5 vind ik daarom beter dan de overige. Heb je deze topics al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik pas ook in Gent ben geweest vind ik de fotos nogal tegenvallen... Gent is erg mooi en dat zie ik in deze fotos niet terug helaas... Alleen foto 3 vind ik nog wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:37:
Omdat ik pas ook in Gent ben geweest vind ik de fotos nogal tegenvallen... Gent is erg mooi en dat zie ik in deze fotos niet terug helaas... Alleen foto 3 vind ik nog wel wat hebben.
Leuk dat jij dat vindt, maar geef dan ook even aan waarom je dat vindt. Je bericht is zo niet bepaald behulpzaam, om maar niet te zeggen "onvriendelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 13:34
Misschien in foto 3 dat tasje in de weerspiegeling, veranderen in een Gucci tasje ofzo :)

Ik vind de foto's erg mooi gelukt, ik had het niet beter gedaan :)

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:37:
het was ook niet om gent in beeld te brengen. ik vind dat een stad pas tot zijn recht komt als er geen mensen in de straten lopen en dat heb je enkel 's nachts.

www.weefab.com

Pagina: 1