Toon posts:

[iPod 5th gen] "iPod can not be read or written to"*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

ik krijg continue een bericht dat me ipod niet gelezen kan worden en ook niet beschreven. ik heb er nu ong 3gb op staan op me 30gb ipod.

ik heb hem al gerestored dan kan hij weer 3 of 4 gb uppen en dan krijg ik vervolgens hetzelfde bericht
er heeft trouwens wellis meer op gestaan.
iets van 10gb maar dat haal ik nu niet meer helaas.

please let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:20:
Hee mensen,

ik krijg continue een bericht dat me ipod niet gelezen kan worden en ook niet beschreven. ik heb er nu ong 3gb op staan op me 30gb ipod.

ik heb hem al gerestored dan kan hij weer 3 of 4 gb uppen en dan krijg ik vervolgens hetzelfde bericht
er heeft trouwens wellis meer op gestaan.
iets van 10gb maar dat haal ik nu niet meer helaas.

please let me know!
heb je al een beetje gegoogeled?
lijkt me een defecte schijf..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ben ook bang :(
ja heb genoeg gegoogeled maar kan niets usefulls vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik neem aan dat je met Mac OS X werkt. Als laatste poging kun je proberen om eerst de iPod in disk mode te zetten. Dit doe je door de iPod te resetten (menu + center) en zodra de iPod reset play + center (zie ook Putting iPod into Disk Mode). Vervolgens start je Schijfhulpprogramma (Disk Utility) op en verbind je de iPod aan de computer. Selecteer in Schijfhulpprogramma de iPod en ga naar het tabblad "Wissen". Hier kies je als volumestructuur "Mac OS Uitgebreid (Journaled)", vul je een leuke naam in en vink je "Installeer OS-9 besturingsbestanden" uit (heb je toch niet nodig). Vervolgens klik je op "Wis" en wordt de iPod geformatteerd. Als dit gebeurt is start je iTunes, selecteer je je iPod en klik je op het tabblad "Samenvatting" (als dat nog niet is gebeurd). Op dit tabblad kies je "Herstellen" (of "Herstellen en bijwerken, als dat erbij staat), vul je je wachtwoord in en wacht tot de iPod is hersteld.

Als dit alles niet heeft geholpen, dan is de harde schijf gewoon kapot. Als er nog garantie op zit kun je 'm of direct naar Apple zelf opsturen via iPod Service Request of langs een AASP (Apple Authorized Service Provider). Voordeel van een AASP is dat het meestal binnen een week is opgelost, maar mogelijk worden er administratiekosten gerekend als je de iPod daar niet hebt gekocht. Direct opsturen is gratis, maar dan moet je wel drie keer thuis zijn voor UPS (ontvangen retourdoos, versturen retourdoos, ontvangen gerepareerde iPod).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Heb je nog garantie?
Als je handig bent kan je misschien zelf de schijf verwisselen

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb hem echt pas 6 of 7 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is officieel dood!
precies weer bij 3,86gb zelfde melding na de procedure van deadalus maar iig bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om terug te komen op dit topic..

ik ben langs de mediamarkt gelopen om hem in te leveren als zijnde kapot.
echter na een test hebben wij meer dan 5gb geupload in disk mode en ging perfect/

thuis aangekomen weer muziek erop geplaatst maar helaas. zelfde melding na ong. 3.8gb
wat denken jullie?
Pagina: 1