Toon posts:

AMD Ahtlon FX-60 of Amd Opteron 185

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een DFI Lanparty UT NF Sli-DR gekocht om te overklokken maar nu zou ik ook graag een upgrade van mijn cpu (S939) doen. Ik twijfel tussen een Opteron 185 en een Athlon FX-60. Welke moet ik nu juist nemen? Op sommige plaatsen lees ik dat de FX een goede overklokker is en op andere plaatse het omgekeerde en hetzelfde voor de Opteron. Ga ik met de FX-60 ver kunnen overklokken (met het DFI bord en OCZ Platinum RAM en waterkoeling op CPU, Chipset en mosfets) of gaat het met de Opteron beter gaan?
Ik heb het budget voor ze allebei maar ik wil weten uit welke cpu ik het meeste kan halen met mijn setup voor te overclocken

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Zal niet veel maken. Ik zou de goedkoopste van de 2 kopen.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
De hoogste Opteron hoeft niet perse de beste overclocker te zijn , ik heb een 170 die nu op lucht de 2.7 Ghz haalt , mogelijks nog hoger , maar ik heb slechts standaard Kingston ram. In het Athlon overclock topic staan mensen met een 165 enz die nog hoger schalen. Lees dat ff door om een beter zicht erop te krijgen

Mijn Specs

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:33

Dark

who tweaked the light?

volgens mij kan je beter een 165je of 170je halen... zelf heb ik 3x een opteron gehaald voor ik er een had die deed wat er in mijn specs staat. ik heb een 175 geprobeerd, die kwam niet verder dan 2600mhz(def 11x multi, 2200), daarna een 165 waarmee ik 2800 haalde (9x multi, def 1800), en toen een 170 (10x multi, def 2000), met als resultaat dat ik 10x300 kon draaien, en naar later bleek ook 9x334...

mijn advies: neem een niet te dure cpu (en stel jezelf een reeel doel, b.v. dat je 2800 op lucht wilt halen...), test deze, en als je de beoogde clocks niet haalt, gelijk verkopen en de volgende proberen ... hou een paar tientjes speling in je budget om dit enkele malen te doen tot je er een hebt die je bevalt...

[ Voor 28% gewijzigd door Dark op 03-07-2007 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor de tips ik ga waarschijnlijk een Opteron 165 halen en dan met waterkoeling koelen. Ik denk dat 3.0Ghz wel mogelijk is of niet?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:43:
Dank u voor de tips ik ga waarschijnlijk een Opteron 170 halen en dan met waterkoeling koelen. Ik denk dat 3.0Ghz wel mogelijk is of niet?
Het is mogelijk dat hij het haalt. Maar niemand kan je met een zekerheid zeggen dan hij dat haalt.

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Dank u voor de tips ik ga waarschijnlijk een Opteron 165 halen en dan met waterkoeling koelen. Ik denk dat 3.0Ghz wel mogelijk is of niet?
3Ghz met een Opteron 165 vertaalt zich naar een HTT bus van 333 MHz.
Mijn A8N Sli Deluxe gooit de handdoek in de ring bij 320MHz. Verifieer eerst even hoever je moederbord precies gaat.
Dwz:
Ipv 11x200 (2200), probeer eens 7x315 (2200) (vergeet niet je HTT multiplier op 3x te zetten en de ram divider aan te passen!). Probeer daarna in windows met clockgen de maximale HTT bus te vinden.

Verwijderd

Op je DFI bordje haal je waarschijnlijk wel hoge HTT's. Als je CPU 't aankan kun je dus tot hoge clocks komen, en is je unlockte multi op de FX60 niet echt nodig. Dan zou ik voor een Opteron 185 gaan. :)

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Gewoon voor een 165 of 170 gaan. Niet hoger want dat is gewoon geldverspilling als je toch gaat overclocken. De max. voor de best clockende amd's ligt rond de 3ghz soms iets meer een daar kan op een goed bord de ht hoog genoeg voor.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:33

Dark

who tweaked the light?

ja vast staat niets, maar als je bereid bent er een paar te checken dan lukt het uiteindelijk wel... misschien heb je gelijk al geluk hoor dat kan evengoed...
Pagina: 1