Thermalright HR-09 ervaringen en nut?

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-01 20:23
Ik heb een P5N32-E SLI Plus en wil daarvan de northbridge en southbridge meenemen in mijn waterkoeling.

Er zit echter ook nog een complete heatpipe constructie op die ook de mosfets meekoelt. Nu had ik de laatste tijd veel producten van Thermalright gezien met allerlei heatpipe constructie's en sinds kort zijn er dus ook producten beschikbaar voor de mosfets in de vorm van de Thermalright HR-09.

Zijn er al mensen die hier ervaringen mee hebben? Zijn er mensen die zo kunnen zeggen dat zoiets geen nut heeft? Ik moet zeggen dat op het moment ik geen stevige overclocker ben, heb een E6600 op 3200Mhz zonder voltage verhogingen. Maar wat niet is, kan nog komen. Maar alles wat koeler is gaat naar mijn idee langer mee en ik heb de waterkoelblokken toch al liggen (zaten in een set). Is het nodig om deze erop te plaatsen? Scheelt het met de standaard heatpipe oplossing?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De heatpipe gooit de warmte de kast in dus met waterkoeling ben je sowiezo iets koeler uit. Op mijn DS-3 heb ik ook een waterkoelblokje omdat ie met die bloedhete dagen toch uitviel door de northbridgde die te warm werd. Deze had alleen geen heatpipe maar gewoon een koelblokje.

Ik zou ze er gewoon opzetten als je ze toch al hebt liggen. Hoe koeler hoe beter is het bij mij altijd ;)

• Woodsy
Ja het gaat mij alleen niet om de waterkoelblokjes, het gaat mij om die Thermalright HR-09 die je daarna op de mosfets kan plaatsen.

SB / NB komt beide een blok op, maar omdat je de hele heatpipe constructie moet weghalen zijn de mosfets niet meer gekoeld. Daarop wilde ik die Thermalright HR-09 plaatsen, vandaar dat ik ervaringen vraag en of het uberhaupt nodig is.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Laatst las ik ergens dat die dingen op de mosfets (de heatpipe) daar zit niet om de warmte van de mosfets af te voeren maar juist dient als verlengstuk om de nortbridge te koelen. Of het klopt weet ik niet maar dan zou je zonder problemen die dingen passief kunnen laten.

• Woodsy
Ik heb even gekeken maar ze maken wel degelijk contact.

Ook zitten er natuurlijk de standaard gaten voor de mosfet koelers, zo word namelijk de Thermalright ook gemonteerd als je hem erop plaatst. Ze moeten volgens mij dus wel degelijk gekoeld worden.