Ik kan waarschijnlijk aan een aantal lensen komen van een oude EOS 300 (niet digitale) camera. Ik heb zelf een EOS 350D (digitaal). Is het mogelijk om deze lenzen op mijn EOS 350D te zetten ?
Ja. Het hangt dan misschien nog van de lens af of elke functionaliteit blijft werken (zoals auto focus). Maar om dat te kunnen beoordelen zul je even een lijstje van de lenzen moet maken.
This footer is intentionally left blank
Kijk dat is interessantajhaverkamp schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:01:
Ja. Het hangt dan misschien nog van de lens af of elke functionaliteit blijft werken (zoals auto focus). Maar om dat te kunnen beoordelen zul je even een lijstje van de lenzen moet maken.
Die telelens zal een EF lensmount hebben, dus die zou moeten passen. Doordat jouw dSLR een crop camera is (sensor is 1,6x zo klein als een 35 mm film) moet je het bereik van die lens x1.6 doen. Dus bv een 70-200 mm wordt een 112-320 mm lens.
Enneh: gratis is nooit duur
Enneh: gratis is nooit duur
This footer is intentionally left blank
Het kan dus en met wat zoekwerk hier op het forum had je een heel eind kunnen komen.
Bovendien was het handiger geweest als je vermeld had om welke lenzen het ging (door bijv. even aan de persoon in kwestie te vragen welke lenzen hij heeft).
Bovendien was het handiger geweest als je vermeld had om welke lenzen het ging (door bijv. even aan de persoon in kwestie te vragen welke lenzen hij heeft).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
![]()