Teratec Aureon 7.1 space en vista ultimate

Pagina: 1
Acties:

• Tweezwanen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05-2025
hallo ik heb een probleem . We hebben via het werk een oem versie van Vista ultimate gekocht, en na dat we het hebben geïnstalleerd kregen we geen geluid meer uit ons media center. ik ben nu wel zo ver dat ik de nieuwste bèta divers heb geïnstalleerd maar nu moet je steeds als je Windows media center opstart of een nummer skip in de mixer van de geluidskaard de spdif uitgang opnieuw actieveren. omdat wij via een optische kabelwerken is er iemand die ons hier mee kan helpen . PS ik ben dissecties dus kijk aub door de schrijffouten heen

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er bestaat ook gewoon een kans dat je het voorlopig zult moeten blijven doen op de manier zoals je zelf aangeeft, iedere keer die uitgang selecteren.
Niet alle hardware werkt even goed onder Vista, dit had je vantevoren kunnen controleren door bijv. de Upgrade Advisor van Microsoft te draaien, of door gewoonweg bij Terratec van te voren op de site te kijken of er wel fatsoenlijke Vista drivers te krijgen waren.
Ook bestaan er nog dingen als Google.

Mijn oplossingen:
1: Houd die Terratec kaart, en wen aan het iedere keer opnieuw selecteren van de SPDIF.
2: Koop een andere geluidskaart met SPDIF die wel fatsoenlijk onder Vista werkt.
3: Gooi Vista er weer af, en stap terug naar Windows XP (al dan niet in MCE uitvoering).

• Tweezwanen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05-2025
[We hebben van tevoren die upgrade advisor gedraaid en die gaf geen enkel probleem aan
Ik denk alleen dat het toch ook mogelijk moet zijn om wat ik in die mixer aan zet vast teleggen zo dat het bekent is in vista
quote]Brede P schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:18:
Er bestaat ook gewoon een kans dat je het voorlopig zult moeten blijven doen op de manier zoals je zelf aangeeft, iedere keer die uitgang selecteren.
Niet alle hardware werkt even goed onder Vista, dit had je vantevoren kunnen controleren door bijv. de Upgrade Advisor van Microsoft te draaien, of door gewoonweg bij Terratec van te voren op de site te kijken of er wel fatsoenlijke Vista drivers te krijgen waren.
Ook bestaan er nog dingen als Google.

Mijn oplossingen:
1: Houd die Terratec kaart, en wen aan het iedere keer opnieuw selecteren van de SPDIF.
2: Koop een andere geluidskaart met SPDIF die wel fatsoenlijk onder Vista werkt.
3: Gooi Vista er weer af, en stap terug naar Windows XP (al dan niet in MCE uitvoering).
[/quote]