mijn vader heeft sinds kort een nieuw systeem waarmee een probleem is, hij wil absoluut niet meer doorstarten.
Soms komt hij nog in de bios tot het moment dat je veilige modus starten krijgt en stopt dan gewoon met alles.(PC valt gewoon uit) Maar vaak start hij helemaal niet.
Er zijn geen piepjes of dergelijke en alles behalve de schijfen is gloednieuw.
Het systeem heeft een week zonder problemen gedraaid en is opeens niet meer op te starten
Het enige wat wel sinds het begin vreemd is, is dat de koeler die erbij zat een fan heeft met 3 pins en op het moederbord een cpu fan moet met 4 pins (nu kan hij hem dus niet controleren en dat staat dus ook uit)
Specs
AMD X2 5600
ECS nForce 4M-A
Xpertvision Geforce 8600 GT
Windows Vista
Aopen 300 Watt voeding
mijn vraag is nu kan dit aan de processor of het moederbord liggen en zo ja aan wat dan?
Soms komt hij nog in de bios tot het moment dat je veilige modus starten krijgt en stopt dan gewoon met alles.(PC valt gewoon uit) Maar vaak start hij helemaal niet.
Er zijn geen piepjes of dergelijke en alles behalve de schijfen is gloednieuw.
Het systeem heeft een week zonder problemen gedraaid en is opeens niet meer op te starten
Het enige wat wel sinds het begin vreemd is, is dat de koeler die erbij zat een fan heeft met 3 pins en op het moederbord een cpu fan moet met 4 pins (nu kan hij hem dus niet controleren en dat staat dus ook uit)
Specs
AMD X2 5600
ECS nForce 4M-A
Xpertvision Geforce 8600 GT
Windows Vista
Aopen 300 Watt voeding
mijn vraag is nu kan dit aan de processor of het moederbord liggen en zo ja aan wat dan?
[ Voor 1% gewijzigd door Rubman op 03-07-2007 08:16 . Reden: voeding vergeten ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken