[XP] Boot Probleem, ntoskrnl.exe missing*

Pagina: 1
Acties:

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 17:36
Hey,

Ik heb een serieus vreemd probleem.
XP geeft aan dat er een bestand beschadigd of vermist word, namelijk ntoskrnl.exe

Nu wil ik de recovery console benaderen door vanaf een xp cd te booten. Nu komt echter het vage:
het toetsenbord reageert niet als er staat ''druk op een willekeurige toets om vanaf cd op te starten''.

Ik kan wel in het bios komen, en hier werkt het toetsenbord wel.
Ik kan ook in het bootmenu komen (f8) maar hier werkt het toetsenbord niet, kan dus niet cd of harde schijf als kiezen omdat de pijltjestoetsen niet reageren.

Natuurlijk heb ik al meerdere xp cd's en meerdere toetsenborden (bedraad en onbedraad en ps2) geprobeerd maar geen enkel toetsenbord lijkt te reageren!

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft? (CMOS clearen?)

Alvast bedankt!

• d0s
Heb zojuist het CMOS gecleared dit geeft geen resultaat.. vreemd..

iemand een andere oplossing ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB toetsenbord toevallig? Neem eens je PS/2 verloopstekkertje en gebruik die. Dan werkt je tobo wel. Moet beter leren lezen. Ik heb werkelijk geen flauw idee. Welke toetsenborden heb je geprobeert? Misschien dat er andere er ook problemen mee hebben gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door Hero of Time op 03-07-2007 11:37 ]

Commandline FTW

• d0s
Allemaal Logitech's.. heel vreemd verhaal.. maar dus wel bedraad ps2 en usb..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, tip, druk eens voor de grap op Numlock (of een andere willekeurige toets) voordat je naar het bootscherm gaat. Ik heb hetzelfde gehad (nog steeds als ik via USB aansluit denk ik) met mijn toetsenbord (Logitech UltraX). Ik moest dan op een toets drukken om windows door te laten gaan. Deed ik het niet, dan startte Windows niet op en bleef mijn scherm hangen op het einde van de POST. Misschien dat het helpt.

Commandline FTW