Toon posts:

TV op Laptop 2

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik heb een vraag. Ik heb 4 dagen geleden een ZAPTV 250 mini gekocht. Dit is een USB 2.o tv receiver. Ik ben thuis vrolijk aan het proberen geslagen, maar tot op dit moment kan ik helemaal niets ontvangen. Terwijl mijn tv het gewoon doet.... Wat doe ik verkeerd. Ik heb hem aangesloten op mijn coax kabel. Maar helemaal niets. Ik heb gezocht op zoek op 6, 7, 8. Ik heb op alle uhf frequenties gezocht en de MHz frequenties, maar ik kan helemaal niets vinden! Ik snap niet al te veel van computers, maar ik wordt er wel helemaal gek van!

MVG

Benjamin

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Schop naar het juiste forum. Wat meer info zou ook wel gewenst zijn! t is wel heel erg mager zo.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
OK,
Ik heb dus de ZAP TV 250 mini gekocht die werkt via USB connectie. Dit om tv te kunnen kijken op mijn laptop.
http://www.pims-pc-shop.n...Path=430&products_id=7297
Dit is de link naar hem. Ik ben een complete computer/tv/radio ramp. Het programma dat erbij geleverd was is van ZAP zelf (programmanaam ZAP-TV250miniplayer). In dit programma is de mogelijkheid om op frequentie te scannen. Zowel de UHF als VHF banden, MAAR ik heb deze receiver niet op de antenne aangesloten maar op de Coax kabel.
Tijdens het scannen vind hij helemaal niets. Ik heb ook geen idee wat de frequenties zijn van bijvoorbeeld de tv zendeers die ik gewoon op mijn tv ontvang. Eerst dacht ik nog dat de kabel stuk was, maar dit bleek niet het geval.Ik heb nu geen flauw idee meer.
Mijn excuses voor de verkeerde post, zit ik nu wel in het goede forum?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoe bedoel je: aangesloten via Coax kabel? Gewoon de coax antenne kabel die je van je provider/kabelboer (casema/upc/essent/??) je huis binnen krijgt?

En je weet dat je een zgn. DVB-T tuner gekocht hebt?
En hier: Digitenne, tegenwoordig digitale TV van KPN.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Met een DVB-T tuner kun je op de kabel niets ontvangen. Die is bedoeld voor signalen uit de ether te halen. Verder is het nederlandse DVB-T netwerk niet free-to-air. Je hebt dus een smartcard nodig om de zenders te kunnen ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Ik begrijp dus dat de kaart die ze mij hebben aangesmeerd de verkeerde is. In iedergeval bedankt voor jullie hulp!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als het goed is zit er een losse antenne bij of deze is in het ding ingebouwd.
Je kan er digitale zenders mee uit de ether ontvangen die niet gecodeerd zijn, zoals Ned1, 2, 3, een paar lokale zenders en enkele publieke radio zenders.
Digitenne is trouwens vergelijkbaar met dit usb ding, alleen zit daar een smartcard bij voor de betaalde gecodeerde zenders.
Een analoge tv ontvanger voor de kabel (ook in usb uitvoering van bijv. Hauppauge) lijkt me een beter idee.
Probeer hem gewoon om te ruilen bij die zaak als je je verkeerd hebt laten voorlichten.
Zeg precies wat je wilt, dus tv via de kabel op je laptop, hopelijk helpen ze je dan wel goed ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
Als ik Digitenne zou hebben, zou ik dan een coaxkabel vanuit die kast verder trekken? En kan ik dan wel zenders ontvangen op de eerder genoemde USB ding? Ik zit er namelijk al een tijdje met het idee te spelen om over te stappen op digitenne, ook voor het snellere internet e.d.

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:41:
Vraagje:
Als ik Digitenne zou hebben, zou ik dan een coaxkabel vanuit die kast verder trekken? En kan ik dan wel zenders ontvangen op de eerder genoemde USB ding? Ik zit er namelijk al een tijdje met het idee te spelen om over te stappen op digitenne, ook voor het snellere internet e.d.
Vooropgesteld: digitenne en sneller internet hebben niets met elkaar te maken.
Digitenne is puur digitaal tv kijken via de ether. Voor sneller internet zul je aan kabel of adsl moeten denken.....

Digitenne is, zoals gezegd, digitale tv via de ether. ZOals je voreger gewoon via een antenne (opp je dak) een aantal tv zenders (ned1,2,3) kon ontvangen , kan dat nu digitaal met een speciaal daarvoor bestemde tuner (of decoder/set top box).
Je hebt dus in principe geen coax kabel nodig maar een antenne....hier zie je een compleet setje: decoder/tuner, antenne (en remote).

Als jij op dat USB ding van je zo'n antenne aansluit kun je ook de zgn. vrije kanalen (FTA) ontvangen, zoals ook al gezegd; dat zijn alleen Ned1,2 &3 en enkele regionale.
Wil je de rest ook kunnen ontvangen heb je een abonnement nodig. Dan krijg je een smart card en dan moet je tuner (USB/computer of decoder/set top box) geschikt zijn om samen te werken met zo'n smartcard, dat is je huidige USB tuner niet. Bovendien zijn er maar weinig tv/tuner kaarten voor een computer die wél geschikt zijn voor een smartcard (en dus voor ontvangst van digitale tv).....

Maar lees gewoon de info over digitenne eens door, dan wordt 1 en ander vast duidelijker......
Hier en hier

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 05-07-2007 20:14 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Speedy-Andre schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:37:
Je kan er digitale zenders mee uit de ether ontvangen die niet gecodeerd zijn, zoals Ned1, 2, 3, een paar lokale zenders en enkele publieke radio zenders.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er helemaal niets meer free to air (correct me if I'm wrong)...

• kaajee
voodooless schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:17:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er helemaal niets meer free to air (correct me if I'm wrong)...
Dat zou KPN wel gewild hebben........

Nee, met de overgang van analoge ontvangst (indertijd) naar digitale ontvangst en de overname van Digitenne door KPN is dat wel bedongen.
De analoge ontvangstr kostte toch ook niets?
In ieder geval zijn Ned1,2&3 FTA.
Met het Publieke Omroep Pakket kijk je gratis naar Ned 1, 2 en 3 en de regionale zender.
bron
Wat betekent FTA?

FTA betekent Free to Air. Gratis dus. De publieke omroepen, inclusief de regionale omroepen, blijven zonder abonnement beschikbaar. Voor het ontvangen van digitale ethertelevisie heeft u wel een decoder (set top box) nodig. Voor het ontvangen van commerciële omroepen betaalt u maandelijks abonnementskosten.
bron
Pagina: 1