Ik heb heel wat foto's van 2560x1600 en groter, maar zoals de titel al aangeeft zijn ze wazig als ik er een diavoorstelling van geef in de Windows Fotogalerie of de foto's laat zien als screensaver. Als ik ze gewoon bekijk in de Fotogalerie worden ze op een correcte manier weergegeven en zien ze er scherp uit. Het heeft niets te maken met resizen omdat zowel de foto's als mijn monitor 2560x1600 zijn en ze zowel bij de screensaver als bij de diavoorstelling volledig fullscreen worden weergegeven. Het lijkt erop alsof grote foto's automatisch gecomprimeerd worden vooraleer ze weergegeven worden. Dat vind ik toch wel jammer, vooral omdat het besturingssysteem nog jong is en voorzien zou moeten zijn om te draaien op zware toekomstige systemen zonder concessies te doen.
Je kan het zelf testen met mooie wallpapers die je hier kan downloaden. Is dit bij jullie ook het geval of zou het eventueel aan mijn videodrivers kunnen liggen? Ik heb Forceware 158.45 op een 8800 GTX.
Je kan het zelf testen met mooie wallpapers die je hier kan downloaden. Is dit bij jullie ook het geval of zou het eventueel aan mijn videodrivers kunnen liggen? Ik heb Forceware 158.45 op een 8800 GTX.