Creative hebben geen goede geluidskaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Ik heb op dit moment een Audigy 2 platinum en dat ding kraakt als de ziekte.
Daar voor had ik een creative sound blaster live platinum ook gekraak.
Daarvoor ook een creative en ook gekraak uit de boksen.
Dit alles begint na verloop van tijd.

Heeft creative alleen maar brakke kaarten in de handel?

Vind het wel erg jammer en wil nu over naar een ander merk omdat het gewoon rotsooi is, en ook nog eens DUUR!

Maar wat is nu een goede kaart waar je goed audio mee kan opnemen, mixen enzovoorts. Ik heb zelf allerlei programma's van Native Instruments (jaja origineel gekocht) omdat ik graag muziek maak. Maar wat is nu een goede kaart met zo laag mogelijk latency?

PS: Dit is niet allemaal in dezelfde PC dus, het ligt niet aan de pc!

[ Voor 5% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 22:36 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Ik kan natuurlijk er vrij weinig van afweten, maar ben je de boel niet gewoon keihard aan het clippen?

Verder: Creative maakt geluidskaarten die voor consumenten en gamers gewoon perfect zijn. Je had zelf wat kunnen googlen, maar kaarten van bijv. M-audio en emu zou je naar kunnen kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door BHQ op 02-07-2007 22:49 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
M-Audio heeft hele goede PCI-kaartjes tot externe meersporen-interfaces. De goedkoopste is 100 euro en is gemaakt voor muziek maken en opnemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/audiophile2496.jpg

http://www.m-audio.com/pr.../Audiophile2496-main.html

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:59
Yapser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:48:
Ik kan natuurlijk er vrij weinig van afweten, maar ben je de boel niet gewoon keihard aan het clippen?
Clippen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Welke kaarten heb je zelf al gevonden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• arievh
Bedankt Tha Ra , ziet er veel belovend uit met die tulp stekkers IPV jack pluggen...

Zal eens gaan kijken of het wat is...

Welke kaarten ik heb gevonden? Nou ik ben aan het kijken op het forum van Native instruments enzo. Maar daar word ik niet veel wijzer uit, de 1 heeft het over een Hercules en de ander heeft weer een creative, maar ik wil nu gewoon nooit meer een creative omdat ik hier totaal niet tevreden over ben. Als je het via google opzoekt zie je dat er HEEL VEEL mensen problemen mee hebben en dus vooral dat gekraak wat ik met al mijn creative's nog heb gehad.. De mensen van Creative weten er zelf ook van want heb ze wel eens gemaild en zij waren bekend met het probleem, en zijden dat het dan aan de overige hardware zou liggen.
Maar ja dat is natuurlijk BULL, want ook heb ik het zelfde in mijn andere pc's met andere specs en dezelfde kaart....

PS: Clippen?

[ Voor 72% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 22:52 ]

• BHQ

BHQ

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a8/Transient_clipped.png
Dat dus. De boel veel te fucking hard oversturen zodat het lekker smerig gaat kraken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Yapser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:50:
[afbeelding]
Dat dus. De boel veel te fucking hard oversturen zodat het lekker smerig gaat kraken.
Komt vrij vaak voor bij Sjonnies die alles voluit hebben staan, inclusief de bassregeling, en dan het volume alleen aan het eindpunt bij de versterkers/pc-speakertjes regelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• arievh
Nee Yapser,

Ik heb nu bijv mijn boxen aan en heb geen enkel muziekje of iets dergelijks aan en het kraakt als de ziekte.. Kijk maar eens bij de search , bijna 90% van de bezitters van een creative heeft er last van...

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Waarom gekocht dan, met beetje research had je dus dat eerder geweten toch?
Een toppic openen lost je kraak zo te zien niet op dus. :)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ook al eens andere boxjes geprobeerd? en heb je het gekraak met alles? (films, games, muziek) etc? en wanneer heb je het niet? of heb je het altijd. Word het gekraak erger als je geluid harder of zachter zet? Is je PC ge-aard?

Zomaar wat vragen, niet dat ik er verstand van heb, maar er zou zomaar eens een oplossing bij kunnen zitten.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 15:56
En nee, creative heeft (of had ) niet alleen maar brakke kaarten in de handel, heb hier nu nog een SBLIVE! van een jaar of 7,8 en werkt nog steeds perfect !

Verwijderd

Ben ik toch blij dat mijn beide kaartjes in die 10% procent vallen ;)

Maar even serieus, het lijkt mij vrij moeilijk inschatten hoeveel mensen er last van hebben, er zijn vast ook een hele hoop tevreden gebruikers maar die hoor je natuurlijk een stuk minder. Neemt niet weg dat het voor jou heel vervelend is hoor!

• BHQ

BHQ

arievh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:53:
Kijk maar eens bij de search , bijna 90% van de bezitters van een creative heeft er last van...
Juist. Daarom heb ik meerdere Creative kaarten in bezit gehad (vroeger zelfs nog een Sound Blaster 16) en hier -nooit-, maar dan ook -nooit- last van gehad tenzij de bron zelf al kraakte. Of het ligt aan hetgeen wat je na de geluidskaart hebt aangesloten. Heb je het probleem ook met muziek voor 1990?

Als je echt had gezocht had je wellicht ook wat gelezen over PCI Latency en het veranderen van die instelling in je bios. Wellicht maakt dat uit.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heb je je latency niet gewoon te laag staan? Ook zou je eens de KX drivers moeten proberen. Lagere latency's (tot 8ms zonder gekraak met een Audigy 2 ZS) en betere mixing. Maar zoiezo zijn die kaarten van creative niet bedoelt voor profesioneel geluid. Daarvoor is M-audio een stuk beter.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

MEN-O schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:58:
En nee, creative heeft (of had ) niet alleen maar brakke kaarten in de handel, heb hier nu nog een SBLIVE! van een jaar of 7,8 en werkt nog steeds perfect !
Idd, ik heb hier in me andere pc een SBLIVE! kaartje zitten (2e hands, al een aantal jaar oud). Maar ik heb er echt nooit last mee gehad. Ik vind dat er erg goed geluid uit komt, nooit last gehad van kraken of clippen (jah, misschien als ik de boel een beetje te erg op stookte, maar dat krijg je er dan van he....). Ik vind het iig goed spul.
Maar misschien komt dat doordat ik gebruik maak vankX Project.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• arievh
Andere boxen heb ik idd ook geprobeerd, daat lag het dus niet aan.
Het kraakt met alles, zelfs als ik dus niets draai en dus alleen de boxen aan heb.. Het is trouwens wel zo.. Dat ze pas gaan kraken wanneer de drivers geladen zijn, het is dan ook een driver probleem (ook bekend bij creative... maar ze kunnen geen goede drivers maken)
Het gekraak wordt wel harder als ik bijv muziek afspeel, of game enzo.Mijn pc is ge-aard

Zelf heb ik ook nog wel ergens een SB Live! Liggen maar die is gewoon niet goed genoeg voor mijn doelen, omdat ik dan een lag van veel seconden heb wat dus niet te doen is.
Wat wel jammer is , is dat ik met mijn houdige SB Audigy 2 geen LAG heb maar ja met al dat gekraak is het moeilijk om nog wat van de muziek te horen haha....
Ik heb bijv mijn electrische gitaar aangesloten op de pc.. En die lagt niet maar met een SB Live weer wel en dat is dus niet te doen...

@WinnieXX

Ik was zo iemand die iets koopt als het nieuw is (geld teveel of zo:P). Wat ik dus hedendaags niet meer doen. Vandaar dat ik nu wat research aan het doen ben voor een goede kaart.

Voorheen ook nooit gekraak gehad maar het begon echt bij de SB LIVE! troep opkomst.. Daarvoor AWE 64 gehad SB 32 enz enz allemaal creative....

@FGI, RTFM!!

Ik heb dat kX Project ook gebruikt en dan was het gekraak EERST meer over, maar na een tijd kwam het weer.. Dat was overigens wel minder dan nu weer met de originele (NIEUWE) drivers van Creative...

[ Voor 14% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 23:12 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Waarom blijf je dan Creative kopen als je het zo slecht vindt ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• arievh
GoT schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:12:
Waarom blijf je dan Creative kopen als je het zo slecht vindt ?
Omdat ik elke keer hoopte op verbetering, en creative eerst wel goed was (In mijn ogen dan)...
En vandaar dat ik nu dus overstap op iets anders :)

PS: Ik zal nu weer ff de nieuwe KX drivers proberen misschien zijn deze nog beter dan de vorige versie...

[ Voor 14% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 23:15 ]

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
arievh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:13:
[...]

Omdat ik elke keer hoopte op verbetering, en creative eerst wel goed was (In mijn ogen dan)...
En vandaar dat ik nu dus overstap op iets anders :)

PS: Ik zal nu weer ff de nieuwe KX drivers proberen misschien zijn deze nog beter dan de vorige versie...
Koop gewoon een Terratec Aureon 7.1, Beste geluidsbeestje dat er is imo.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

arievh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:13:
Jah, het is wel een nadeel bij die drivers dat je zelf effe met de instellingen moet klooien... Maja, ik weet niet met welke kaart jij ze hebt geprobeert en welke kaart ik zelf heb... :/

Ut is overigs ibmo2warp, niet FGI, RTFM!!, zoek maar eens naar die 2 termen. :)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb in mijn leven ook alleen maar Creative gehad en nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb soundblasters gehad. Audigy 1, Audigy 2 met de break out box en nu een X-fi gamer kaartje. Nooit problemen. Beste amateur spul wat je kunt krijgen voor een goede prijs en absoluut het beste om mee te gamen. Beste EAX ondersteuning en goede prijs/kwaliteit verhouding. Nu ben ik wel aan sparen voor iets professioneler omdat ik wat meer aan muziek bewerking ga doen. Maar voor het gamen hou ik mijn X-Fi kaartje gewoon. Ik durf dan ook te wedden dat het echt niet aan die kaarten ligt maar vast aan iets anders. Verkeerde drivers, verkeerde instelling. Latency die je te laag zet of wat dan ook. Als je met 3 kaarten dezelfde problemen hebt dan ligt het echt niet aan die kaarten. En waar in hemelsnaam lees je dat 90% van de creative gebruikers dezelfde problemen hebben? Wat een onzin...

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Het is wel genoemd, maar nog niet (goed) beantwoord:
Heb je de volume echt op de computer zelf wel zacht staan?
Dus gewoon in het configuratie scherm, en dan bij geluid enzo.

Het is al eerder genoemd (in iets andere woorden) maar toen beantwoorde je dat je het geluid niet hard had staan. (maar dat kan natuurlijk ook extern zacht.)

en @ hierboven nog: Creative is imho ook niet echt een super merk voor geluidskaarten. Ik vind ze voor mijzelf nog wel acceptabel, maar het kan ook echt duidelijk beter. Hoewel dat verhaal van 90 % met kraak natuurlijk wel wat overdreven is. ^^

[ Voor 26% gewijzigd door warcow op 02-07-2007 23:22 ]

• arievh
Kain_niaK schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:20:
Ik heb in mijn leven ook alleen maar Creative gehad en nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb soundblasters gehad. Audigy 1, Audigy 2 met de break out box en nu een X-fi gamer kaartje. Nooit problemen. Beste amateur spul wat je kunt krijgen voor een goede prijs en absoluut het beste om mee te gamen. Beste EAX ondersteuning en goede prijs/kwaliteit verhouding. Nu ben ik wel aan sparen voor iets professioneler omdat ik wat meer aan muziek bewerking ga doen. Maar voor het gamen hou ik mijn X-Fi kaartje gewoon. Ik durf dan ook te wedden dat het echt niet aan die kaarten ligt maar vast aan iets anders. Verkeerde drivers, verkeerde instelling. Latency die je te laag zet of wat dan ook. Als je met 3 kaarten dezelfde problemen hebt dan ligt het echt niet aan die kaarten. En waar in hemelsnaam lees je dat 90% van de creative gebruikers dezelfde problemen hebben? Wat een onzin...
Dat maak ik uit de berichten op als ik zoek op internet!
Maar goed, het ligt ook aan de drivers, dat geeft creative in een mail aan mij toe...(Was ik ff vergeten te zeggen). Maar goede drivers hebben ze niet.. Het kaartje zelf kan best goed zijn, maar dan moeten ze ook de drivers hebben die goed werken.. Zoals ik al zei zijn de drivers van kX beter dan de originele van creative.. Met de kX heb ik soms gekraak en soms niet, met de creative drivers ALTIJD gekraak.. Latency te laag? Als ik totaal niets draai maar alleen de boxen aan heb hoor ik gekraak.. Heeft dus niets met Latency te maken, en het vreemde is toen ik hem net kocht was er NIETS aan de hand, instellingen heb ik niet veranderd... vind het opmerkelijk...

Weet nog wel van vroeger dat ik een kaartje had (ander merk hoor) dat ging spontaan piano geluiden maken en hele vreemde (best wel coole) geluiden maken.. Maar dat is zo'n 15 jaar geleden en dus hele andere hardware als nu haha....Dat was trouwens een Mad Pro (Hij was idd MAD , lol)

• arievh
warcow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:21:
Het is wel genoemd, maar nog niet (goed) beantwoord:
Heb je de volume echt op de computer zelf wel zacht staan?
Dus gewoon in het configuratie scherm, en dan bij geluid enzo.

Het is al eerder genoemd (in iets andere woorden) maar toen beantwoorde je dat je het geluid niet hard had staan. (maar dat kan natuurlijk ook extern zacht.)

en @ hierboven nog: Creative is imho ook niet echt een super merk voor geluidskaarten. Ik vind ze voor mijzelf nog wel acceptabel, maar het kan ook echt duidelijk beter. Hoewel dat verhaal van 90 % met kraak natuurlijk wel wat overdreven is. ^^
Softwarematig volume veranderen haalt ook niets uit... Ook al zet ik hem bijna op zijn zachts dan kraakt hij nog.Zelfs als ik et geluid demp..

Ow voor de vraag komt.. Ik heb andere audiokabels geprobeerd, dat haalt niets uit.. Ligt niet aan de bekabeling of boxen.

[ Voor 11% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 23:29 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een SB AWE, SB Live, SB Live 5.1, SB Live + Breakout box, Terratec 7.1 + breakout box, SB Live USB, SB Live 5.1, SB Audigy 2, SB Audigy 2 SE, SB Audigy extern, SB Audigy intern + breakout box, SB X-Fi Gamer Xtreme en een SB X-Fi Falaty gehad / in bezit. Ze clippen behalve dan de Terratec. Maar het geluid is vele malen beter dan de Terratec cq onboard. Het geluid is veel zuiverder. Als het geluid echt kraakt (dat was bij mijn oude boxen van Creative het geval) lag het, wat later bleek, aan de aarde van de kast. Dat was een keer de oorzaak maar echt clippen? Nee ik neem heel vaak op naar MD en dat gaat altijd goed. Geluid blijft zuiver en geen enkel probleem dus als ik onder de 10% val vind ik het een wonder. Ik luister iedere dag muziek van klassiek tot terror en niet op een paar boxjes maar met een versterker (oude STR215 Sony versterker en de STR780 QS) er tussen en 2 x E100 JBL boxen (komen volgend jaar andere aan maar voor de time ok).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• arievh
Mijn onboard sound card, kraakt niet.. Maar is niet geschikt voor mijn doel.. Te langzaam dus..

Ik heb nu trouwens de nieuwste kX drivers geinstalleerd en het gekraak is voor nu BIJNA over...Laten we hopen dat het zo blijft..Jammer dat het niet helemaal over gaat...Ik hoor nu in 10 sec 3 klikjes IPV 10 per sec.. Dus wel een verbetering...

Heb Creative meerdere malen gemaild over de kX drivers, dat deze vrijwel het gekraak oploste, dit was volgens de mensen onmogelijk en ik moest gewoon de creative drivers gebruiken.. Heb ze gevragd waarom de kX drivers er voor zorgde dat het gekraak vrijwel overging. Maar ze ontkende alles en zeiden dus in-direct dat ik loog...

PS: Lekker relax wat muziek luisteren nu, met bijna geen gekraak.. Damnzz was die kX drivers helemaal vergeten.. Dus toch nuttig een topic te openen!

[ Voor 0% gewijzigd door arievh op 02-07-2007 23:39 . Reden: Typo's ]

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
itsalex schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:29:
Ik heb zelf een SB AWE, SB Live, SB Live 5.1, SB Live + Breakout box, Terratec 7.1 + breakout box, SB Live USB, SB Live 5.1, SB Audigy 2, SB Audigy 2 SE, SB Audigy extern, SB Audigy intern + breakout box, SB X-Fi Gamer Xtreme en een SB X-Fi Falaty gehad / in bezit. Ze clippen behalve dan de Terratec. Maar het geluid is vele malen beter dan de Terratec cq onboard. Het geluid is veel zuiverder. Als het geluid echt kraakt (dat was bij mijn oude boxen van Creative het geval) lag het, wat later bleek, aan de aarde van de kast. Dat was een keer de oorzaak maar echt clippen? Nee ik neem heel vaak op naar MD en dat gaat altijd goed. Geluid blijft zuiver en geen enkel probleem dus als ik onder de 10% val vind ik het een wonder. Ik luister iedere dag muziek van klassiek tot terror en niet op een paar boxjes maar met een versterker (oude STR215 Sony versterker en de STR780 QS) er tussen en 2 x E100 JBL boxen (komen volgend jaar andere aan maar voor de time ok).
soooow, spaar je die dingen ofzo :+

Een Terratec 7.1 op een Sony STR-DB895D QS klinkt echt onwijs lekker _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En heb je ook met meerde boxen geprobeert? Mischien ligt het wel aan je boxen?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

arievh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:37:
Heb Creative meerdere malen gemaild over de kX drivers, dat deze vrijwel het gekraak oploste, dit was volgens de mensen onmogelijk en ik moest gewoon de creative drivers gebruiken.. Heb ze gevragd waarom de kX drivers er voor zorgde dat het gekraak vrijwel overging. Maar ze ontkende alles en zeiden dus in-direct dat ik loog...
Bij Hauppauge is dat ook van hetzelfde, fabrikantsdrivers van PVR150 geeft inferieur beeld (ze krijgen de kleurenscheiding niet stabiel geprogrammeerd, dan maar disablen), terwijl Linux-community wel fatsoenlijk werkende drivers kunnen schrijven.

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06-2025
arievh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:37:
Ik heb nu trouwens de nieuwste kX drivers geinstalleerd en het gekraak is voor nu BIJNA over...Laten we hopen dat het zo blijft..Jammer dat het niet helemaal over gaat...Ik hoor nu in 10 sec 3 klikjes IPV 10 per sec.. Dus wel een verbetering...
Ik heb die 3 klikjes om de 10 seconden ook gehad op een Realtek AC97onboard kaart van mijn laptop. Dit is bij mij opgelost geraakt door in de volumesettings in windows de lijningang en aux te dempen. Ik weet ook wel dat een AC97 niet te vergelijken is met een Creative Audigy 2, maar wie weet help dit je wel verder.

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Verwijderd

de audigy-se kraakt ook niet
Komt omdat de chip een update versie is van de soundblaster live (geen echte audigy chip)
Je heb met de audigy-se ook eax5.0 ondersteuning

• arievh
dsalden schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:52:
[...]

Ik heb die 3 klikjes om de 10 seconden ook gehad op een Realtek AC97onboard kaart van mijn laptop. Dit is bij mij opgelost geraakt door in de volumesettings in windows de lijningang en aux te dempen. Ik weet ook wel dat een AC97 niet te vergelijken is met een Creative Audigy 2, maar wie weet help dit je wel verder.
Ja daar ligt het ook aan.. Maar ja , dan is het doel waarom ik de kaart heb ook verdwenen haha.. Ik heb momenteel ff een creative SB weet ik veel welke in me pc gedaan.. In iedergeval lekker rustig.. Ik moet ergens nog een SB LIVE! hebben liggen...

• Kain_niaK

Kain_niaK

arievh schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:53:
[...]

Ja daar ligt het ook aan.. Maar ja , dan is het doel waarom ik de kaart heb ook verdwenen haha.. Ik heb momenteel ff een creative SB weet ik veel welke in me pc gedaan.. In iedergeval lekker rustig.. Ik moet ergens nog een SB LIVE! hebben liggen...
OMG.... heb je dan iets op de Line of AUX ingang aangesloten? Dan ligt het toch daar aan en niet aan die kaarten!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Demp de "cd-speler" dan ook meteen even. (beste is ook meteen dat kleine kabeltje van je cd/dvd drive naar geluidskaart te verwijderen.)
Die brut kan namelijk ook gaan storen enzo. :D

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, als je (semi)professioneel muziek maakt/produceert en je hebt ingangen en snelheid nodig, wat doe je dan in vredesnaam met een Audigy? Wat je nodig hebt is iets in de volgende trant:
http://www.motu.com/products/motuaudio/828/

iets met dubbeltjes en eerste rangen en nederlanders

[ Voor 13% gewijzigd door wagenveld op 03-07-2007 22:12 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat jouw creative kraakt, ligt gewoon aan jouw kaart of drivers, niet aan het merk of model zelf...
Ik heb een Audigy 4, en het geluid is prima in orde, het is geen professionele kaart, maar op een gewone speakerset kan je het verschil met een kaart van 300 euro niet eens horen.

• deepbass909
  • Laatst online: 22:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Soundblaster is leuk voor amateurs (waar ik mezelf onder reken). Die weg hebben ze inmiddels meer dan 10 jaar geleden ingeslagen met de overname van E-mu. De E-mu kaarten zijn de echte muziekanten kaarten van Creative tegenwoordig.

Maar wat hierboven ook gezegt is, demp al je ingangen/faders behalve wave. Kraakt het dan niet meer, dan heb je ergens op een ingang storing zitten. Gewoon de ingangen die je nodig hebt 1 voor 1 weer aanzetten en je zult vanzelf ontdekken welke het is.
Ik heb dat ook gehad met mijn Live!. Het bleek bij mij de microfoon te zijn, die uit en de uitgang was stil.
Overigens heb ik bij m'n Live! ook last gehad van kraken door connectors die niet gesoldeerd waren. De soldeerpunten zijn op die kaart eigenlijk te klein voor de mechanische krachten die op een jack-aansluiting worden gezet. Opnieuw vast solderen heeft bij mij de laatste restjes van storing opgelost.

Wat ook nog een mogelijkheid is dat je Soundblaster in conflict ligt met andere hardware wat betreft bus-mastering. Ik had een Live! in combinatie met een 3com 905TX, en die 2 hadden gewoon ruzie. Een ander pci slot deed toen ook wonderen.

Als je trouwens op een willekeurig ander hardware apparaat zul je ook talloze klachten vinden. Klachten en problemen worden nu eenmaal sneller gemeld en meer opgeblazen dan positieve ervaringen. Creative is de grootste producent van geluidskaarten, en heeft daardoor veel meer exposure wat betreft klachten. Check voor de gein het non-windows forum eens op nvidia en/of Ati problemen. Dan zou je dezelfde conclusie kunnen trekken. Maken die dus slechte chips? Nee, maar bijna iedereen gebruikt ze, dus is de kans dat problemen aan het licht komen gewoon groter.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Alle ISA geluidskaarten van creative zijn goed naar mijn ervaring, met de pci kaarten van creative heb ik geen ervaring :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:29 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

wagenveld schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
Tja, als je (semi)professioneel muziek maakt/produceert en je hebt ingangen en snelheid nodig, wat doe je dan in vredesnaam met een Audigy? Wat je nodig hebt is iets in de volgende trant:
http://www.motu.com/products/motuaudio/828/

iets met dubbeltjes en eerste rangen en nederlanders
Precies, gewoon zo'n leuk ding van MOTU, Presonus, Focusrite ofzo wat aan 1394 hangt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ikzelf ben ook op zoek naar een ietwat betere geluidskwaliteit. ik heb al even gekeken naar de e-mu 0404 usb.
maar omdat ik nu een x-fi music heb weet ik nog steeds niet of dit veel scheelt.

er hangt een sennheiser koptelefoon aan

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Heb je mischien je geluidskaart te dicht op je vga zitten (magnetische velden e.d.) ? Heb namelijk ook een Audigy II en heb eigenlijk nergens meer last van sinds ik een slot tussen m'n vga en geluidskaart heb vrijgelaten.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Gezien het feit dat ik al een hele tijd in de PC's meedraai, heb ik zo'n beetje iedere soundkaart van soundblaster al wel gehad. :P

ISA:

Soundblaster Pro (8 bits stereo, eindelijk echt geluid in Wolfensteijn 3D, w00t. :P )
Soundblaster 16
Soundblaster AWE32
Soundblaster AWE64 Gold

PCI:

Soundblaster 128
Soundblaster Live 5.1
Soundblaster Audigy
Soundblaster Audigy 2

En nu een Soundblaster X-Fi.

Bij geen van deze kaarten (in allemaal verschillende configuraties) heb ik ooit last gehad van gekraak dat er niet hoorde te zijn, dus of jij hebt gewoon heel veel pech, of je hebt issues met je randapparatuur.

Tuurlijk, creative heeft zo zijn issues, zoals bijvoorbeeld een Spdif die nooit op 44.1/16 bits uitstuurd, maar minimaal 48Khz (dus default resamplen van je mp3's, de reden dat er in mijn HTPC geen soundblaster kaart zit, maar een M-audio 24/96) en qua drivers willen ze ook nog wel eens aanrommelen, maar echt brakke producten (qua hardware) ben ik nog niet van ze tegengekomen. De dingen die jij beschrijft heb ik dan wel weer meerdere malen meegemaakt met onboard meukee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-07-2007 12:35 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1