[BIOS] (Her) programeren (gedeeltelijk) BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo,

Het volgende is het probleem:
Ik heb een laptop thuis liggen (http://www.uniwill.com/UserDownload/259II0/259II0.php)
En ik ga die verbouwen, en wil hem overclocken (komt waterkoeling op, voor de fun dus waarom niet)!
Alleen in de BIOS is uiteraard geen FSB control functie te bekennen.

De PLL chip is niet geconnect aan de chipset en kan dus onmogelijk geschreven worden door progries als SETFSB, CPUcool oid. Dat is gewoon onmogelijk (zei Wolfram Podien, de schrijver van CPUFSB en CPUcool).

Maaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In de BIOS staat een optie: "High performance" (plaatje).
En die optie clocked de FSB 10% hoger (naar 110Mhz), dus de BIOS kan wel overclocken!!!!
Alleen nu wil ik meer dna 10% (het liefst zelf in te stellen maar ik ben blij met alles).
Is er iemand die weet hoe en wat, of die suggesties heeft, alles is welkom!!!!!
Het fijnste zou zijn om de BIOS te analyseren en ff aan te passen zodat 10% wordt 50% ofzo (bij wijze van).
Het pakket van software en BIOSversies die ik heb gevonden (goed verstopt op internet!) staat hier:
tweakerspakket.zip

AUB mensen, probeer, verzin, roep, bedenk iets, ik heb hulp nodig, deze kant van de mod is mij net te moeilijk.

(info laptop:)
http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/cpuz.htm

Ctrl+k

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 07:15
dus uhm nu moeten wij het 'vuile' werk doen? vraag me af of je die bios wel kan patchen via een kabel ofzo...

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
falcon4ever schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:35:
dus uhm nu moeten wij het 'vuile' werk doen? vraag me af of je die bios wel kan patchen via een kabel ofzo...
Ik kan de BIOS gewoon flashen als het moet, en het is een uitneembare AMI chip, dus dat levert geen problemen.

De BIOS zelf aanpassen kan ik gewoon niet, dan moet je precies weten hoe en wat met de HEX codes en tabellen, en welke commands bedoeld zijn om de PLL 10% hoger te stellen.
Ik hoop dat hier iemand is die dit wel gewoon zou kunnen, en dan kan die dat wellicht delen met de rest van de wereld (want op internet, ook op dit forum, is er echt niks te vinden over zelf programeren, behalve wat simpele plaatjes veranderen of een lijn toevoegen).

Ctrl+k

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- je geeft geen relevante specs (een of andere vage link, meer niet)
- je lijkt niet op zoek gegaan te zijn naar eerdere topics over custom BIOS schrijven / flashen (zoek bijvoorbeeld op K7S5A, daarvoor was een bijzonder actieve custom BIOS community)
- TurboPLL (hardware geen software)
- sowieso helpt GoT mensen die zichzelf helpen, niet die even geholpen willen worden. Als jij je niet in wilt lezen... tja...
- misschien is het laat enzo, maar ik krijg hoofdpijn van al die onnodige uitroeptekens.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 02-07-2007 23:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.