Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vastbinden kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 20:36
Waarschijnlijk de stomste vraag op dit forum:

Wat mag je (niet) gebruiken om je kabels op te binden in je case? En wat zijn de regels van de kunst hiervoor?
De hitte binnenin loopt nogal hoog op (cpu 60 en gpu 75) en er hangt een hele bos kabels los. ..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op zich kan alles gewoon. Alleen op passen als je iets met metaal gebruikt dat het niet tegen onderdelen aankomt die daar niet tegen kunnen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, in principe kun je alles gebruiken. Zelf doe ik het met binddraadjes of met tie-rips, gewoon omdat dat voor handen is en prima werkt. Het enige dat ik niet zou gaan gebruiken is wol ofzo, gezien de statische electriciteit die het op zou kunnen wekken (kans is klein, maar je weet maar nooit).

• Punkie
binddraadjes, tie-rips??

Ik dacht bij mezelf, niet met metaal in, niets dat vezels heeft die kunnen loskomen (wol, ...)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van die draadjes die je vaak hebt bij vuilniszakken of boterhammenzakjes. Zijn meestal wit maar ze zijn er ook in het zwart. Zijn van plastic met daarin een stukje ijzerdraad.

Tie-rips zijn die dingen die als je ze vast maakt niet meer los kunnen zonder ze door te knippen.
Afbeeldingslocatie: http://jwbasecamp.com/Articles/Canister%20Stands/Images/Cable_Tie.jpg

Verwijderd

tie-wraps ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 22:55 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:21
Ik heb hiervoor ooit bij een bouwmarkt een rol binddraad voor in de tuin aangeschaft
Tangetje om mee te knippen had ik nog liggen,

Gewoon de kabels samenpakken stukje binddraad en dan netjes zo afknippen dat het niet tussen ventilators kan komen contact kan maken.

Verder af en toe een stukje tie-wraps, of klittenband.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Doet me denken aan een sig van iemand.

Tiewraps, binddraadjes, you choose it ;)
Iets van metaal kan desnoods ook wel, zolang het niet in de buurt komt van blote elektrische onderdelen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het vastbinden van draadjes levert ws. maar een marginaal verschil op qua temperatuur. Als je daar echt iets aan wilt doen kun je beter voor goede koeling zorgen.

Maar los daarvan, ik las wel eens iets over een doucheslang die je opensnijdt. Kun je dan makkelijk allemaal losse kabels in kwijt.

• Punkie
met dank :)

De kast is een centurion5 http://www.silentpcreview...mages/cent5/cent5-108.jpg en hield de cpu op 49C maar met een extra HD en een nieuwe X1950 gpu is de temperatuur behoorlijk gestegen tot zelfs 60C. Het is echter vooral de gpu die warm wordt. Er staat achteraan een 120mm fan en vooraan al een 80mm fan in .
Als ik het even bekijk dan blaast de ventilator vooraan (onderaan rechts op het plaatje ) in de case over 2 HDs waarachter een boel kabels hangen die zowat de hele doorgang naar het mobo bedekken. Ik kan het mobo erachter niet meer zien als ik vooraan in de fan kijk.

Zou het vervangen van de fan vooraan door een 120mm veel verschil maken?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer iets voor Casemodding...

Move TCA -> CM

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik gebruikte altijd split wireloom van www.cableorganizer.com. Het is een soort kunststof/plastic flexibele doorgesneden slang. Echt handig, je kunt het zo op maat knippen! :D Ze hebben verschillende maten en kleuren, waaronder chroom;
Afbeeldingslocatie: http://images.cableorganizer.com/convoshield-flat-big.jpg
(http://cableorganizer.com/convoshield/)
http://cableorganizer.com/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 14:00

M2M

medicijnman

he bah... dat lijkt me dus echt lelijk. Sowieso, als je meer dan 2 hd's en de rest van de standaardmeuk in je pc hebt hangen wordt het er niet gezelliger op. Daarnaast moet jij maar eens proberen een mooie dikke flatcable daarin te proppen :)

tay wr3ps om maar eens een variatie te verzinnen vind ik een stuk prettiger werken.

-_-

Verwijderd

ik gebruik douche slang om me kabels mee te binden, maar voor de ATX-stekker gebruik ik gewoon mesh omdat douche slangen daar te dun voor zijn.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ikzelf heb ook een centurion met 1 dvd brander en ik heb een be-quit voeding met ellenlange kabels dus ik kon het gewoon vast maken met de al eerder genoemde tie-wraps en het allemaal in het grote vak nog onder de dvd-brander leggen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23
Ik heb idd ook die centurion 5 i.c.m. een Be-Quiet voeding die modulair is. Maar de kabels zijn ook super lang deze heb ik ook onder de DVD-brander gelegd. Je zou kunnen overwegen om wat gaten in het moederbordplaat te maken om zo al die draden onder je moederbord kwijt te raken. Dat is een stuk beter voor de airflow.
Pagina: 1