Toon posts:

mailproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailserverdraaien (mdeamon) en ik zit met een eigenaardig probleem.
Vanop 1 pc kan ik zenden en ontvangen zonder problemen en de ontvangers ontvangen de mail. Als ik echter van een andere pc de mail gebruik dan ontvangen niet alle ontvangers de mail(sommige wel en andere niet). Dus ik ben niet zeker of de mail die ik verzend overal toekom :'( .
Wat zou het probleem kunnen zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of we nemen een kristallen bol, of we vragen je om meer informatie. Eh, toch maar even vragen? ;)

Even serieus, als dit alle informatie is die je kunt geven, dan zal er niet veel uitkomen. Foutmeldingen, hoe heb je getest, welke internetprovider, instellingen etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wat zegt het logboek ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet bij mij maar ik zal wel meer info zoeken.
Ik versta wel dat het moeilijk is voor jullie.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 14:51
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:06:
Ik heb een mailserverdraaien (mdeamon) en ik zit met een eigenaardig probleem.
Vanop 1 pc kan ik zenden en ontvangen zonder problemen en de ontvangers ontvangen de mail. Als ik echter van een andere pc de mail gebruik dan ontvangen niet alle ontvangers de mail(sommige wel en andere niet). Dus ik ben niet zeker of de mail die ik verzend overal toekom :'( .
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Word de mail soms wel aan users afgeleverd die jou mailserver lokaal afhandeld maar niet aan users die buiten het domein van jouw mailserver vallen?

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker van de pc waar het soms wel en niet ging had hetvolgende probleem. De user stond blijkbaar bij enkele privoders op een blacklist.
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt en alles werkt terug zoals moet.
Pagina: 1