AMD 1200 overclock probleem

Pagina: 1
Acties:

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Het probleem is het geluid. Het gaat kraken enz..
12*100 (1200) geen probleem
9*133 (1200) geen probleem
9,5*133 (1266) geen probleem
10*133 (1333) PROBLEEM

Vcore enzo staat allemaal op cpu default.

Warmte is volgens mij ook geen probleem want dat kraken doet ie al in Windows als ik een mp3tje afspeel. Dus op idle temp van 35 C.

Verwijderd

hmm, heel vaag. Probeer eens je soundkaart in een andere PCI te zetten.

Verwijderd

probeer vcore omhoog te gooien :?

• Semetrix
Dat kan ik proberen. Maar ik dacht dat er juist niks anders van het systeem werd overgeclocked als je alleen de multiplier verandert.
Kan misschien de processor geen genoeg rekenkracht meer leveren door te weinig volt?

Ik wil namelijk niet te veel met volt gaan klooien want ik heb zo'n super te gekke coolermaster (lees : kanker coolermaster).
Dus een temp van 55-61 vindt ik te hoog!!!!

Verwijderd

draai je win2k?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Latency van je PCI lager zetten? Staat bij mij op 32.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Vcore en I/O spanning hoger zetten.. misschien helpt dat..

• Semetrix
Ik draai Win ME met directX 8. Ik zal de volt enz. omhoog gooien als ik die globalwin fop38 eindelijk een keer binnen krijg.

Hij draait nu op dit moment op 10*133 en hoor heel soms gekraak. Ik denk als ie meer moet gaan berekenen dat ie dan meer gekraak gaat produceren.

Verwijderd

kan zijn dat je moederbord je net niet genoeg stroom kan geven...
(hoe hoger je je CPU+Mobo klokt.. hoe meer watjes ie nodig heeft..)
dan krijg je dus een onregelmatige spanning..

en dan kan je D/A-converter in je geluidskaart rare dingen gaan doen..(dit zijn meestal een van de eerste dingen die je merkt..)

gooi er eens een dikkere voeding in

Verwijderd

Niet zozeer het mobonee, maar de voeding.

De KT7 is nou juist een beetje speciaal omdat ze (Abit dus in dit geval :) ) niet één maar drie Power Transistors gebruiken voor het schakelvoeding gedeelte dat de spanning op het mobo regelt (Vcore en I/O spanning). Twee spanningen dus in totaal 6 transistoren. Kijk maar, ze zitten links van de socket achter de zwatre elco's.

Zodat het bord een hogere stroom kan leveren bij een lager stroomverbruik.

Als er wat instort zal het wel idd de voeding zijn.... ;(

• Semetrix
Ik heb er een 350watt voeding inzitten. Ik wacht wel op de FOP38 en dan gaat de volt omhoog.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Met kleine stapjes je VCore hoger zetten todat ie stabiel loopt.

Verwijderd

:o goh wat gek !! :Z Mijn celeron wou ook nieteens op 900 met standaar voltage !!! heeeeeeeel raar !! |:(

Verwijderd

probeer je voltage 0,02 tot 0,10 maximaal op te schroeven want als je veel hoger gaat vindt de processor het niet meer leuk, ik had eerder een athlon TB 800@1100 geklokt en het voltage 0,12 opgeschroeft en dat vond hij niet zo leuk. Daarom heb ik nu een 900

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 22:05
Hmmm ik heb ook teveel warmte problemen mat de 1200, het wordt echt kokend ehhet in mij kast, ik moet echt vette koeling erin bouwen anders brandt de boel nog eens af :(
Maar ik zou je voltage iig bij 1333 al op 1.85 zetten hoor...

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 16:09 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
:o goh wat gek !! :Z Mijn celeron wou ook nieteens op 900 met standaar voltage !!! heeeeeeeel raar !! |:(
Je mag niet vergeten dat zo'n TB 1200 al bijna op het max zit qua voltage zelfs op z'n default ...

DD

Verwijderd

probeer isa kaart, heb dit gezeik ook gehad.
werkt meteen!!! :)

• Semetrix
De warmte is echt niet het probleem, ik heb namelijk een Inwin Q500 met 3 case fannetjes. De chip is idle 35 C en full load ong. 56 t/m 61 C. Het systeem iets van 25 C. Ik wil dat die GlobalWIN FOP38 snel komt!!!!!!!!!!

Maar wat zal ik allemaal omhoog gooien alleen de volt van de AMD of ook de i/o voltage van de via chipset.

• Semetrix
O ja, in de bios geeft ie als ik cpu default gebruik 1,75 volt aan. En in windows met Via hardware monitor 1,80-1,82 aan. Hoort dit???

Verwijderd

Ja,
dat is normaal. Die afwijking omhoog is er altijd.

Probeer de Vcore op 1,80 te zetten en eventueel als het niet helpt het I/O Voltage naar 3,40 ...

:Y)

Verwijderd

voltage omhoog doen
Pagina: 1