Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225030

Topicstarter
Hallo,

Oracle solliciteerd op het moment bij mensen, of althans, zo doet hun reclame het voorkomen. Nu hebben ze wel een geinige baan waar ik met mijn 8 jaar webbouw en applicatie beheer ervaring maar geen echte ICT opleiding misschien voor in aanmerking kan komen, namelijk 'skilled helpdesk medewerker'.
Nu wil ik graag weten of mensen Oracle kennen als werkgever en wat hun ervaringen zijn, en of mensen die functie kennen en weten of het een mogelijke doorgroei functie is naar bv. technisch consultant.
Wat ik als laatste nog graag wil weten is of Oracle consultants erg pusherig zijn qua verkoop, ik heb namelijk niet erg positieve ervaringen met een 'oracle expert' wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Mijn vader is daar een paar jaar hoofd sales en presales voor het EMEA gebied geweest. Ik had hem net aan de telefoon, en vroeg hem of hij iemand aan zou bevelen daar te gaan werken. Zijn antwoord was "Alleen als ie nu in de WW zit en dan nog alleen als hij blijft zoeken naar ander werk. Het is toch geen vriend van je heh, want die moet je er echt niet heen sturen hoor, dat is een manier om vrienden te verliezen." Als iets gedetailleerdere redenen gaf hij het niet nakomen van beloften, het proberen om verantwoordelijkheden op ondergeschikten af te schuiven (wat nét zo lang door gaat tot de ondergeschikten op zijn en er dus iemand uit getrapt kan worden) en de nogal lompe manier waarop men met het personeel omgaat.
Van zijn oude team zat er tot een maand terug nog één bij Oracle, die na in totaal 14 jaar trouwe dienst een mailtje op z'n scherm krijgt dat hij zich even bij PZ moet melden omdat hij ontslagen is en z'n spullen in moet leveren. Vijf minuten later wordt z'n PC afgemeld. Via een mailtje van z'n manager naar z'n thuis email hoort hij later dat ze schijnbaar al 14 jaar tevreden zijn maar dat z'n opdracht nu overgedragen wordt aan iemand anders die héél toevallig een neefje is van een manager ergens.

Maar het kan dat ze in die maand serieus verbeterd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:16

mr_obb

Lakse Perfectionist

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:47:
Van zijn oude team zat er tot een maand terug nog één bij Oracle, die na in totaal 14 jaar trouwe dienst een mailtje op z'n scherm krijgt dat hij zich even bij PZ moet melden omdat hij ontslagen is en z'n spullen in moet leveren. Vijf minuten later wordt z'n PC afgemeld. Via een mailtje van z'n manager naar z'n thuis email hoort hij later dat ze schijnbaar al 14 jaar tevreden zijn maar dat z'n opdracht nu overgedragen wordt aan iemand anders die héél toevallig een neefje is van een manager ergens.
Off-topic: Als dit in Nederland is gebeurd, dan hebben ze ongeveer elke regel(ing) in Nederland aan hun laars gelapt. Dat kan ik me niet voorstellen. Er zal vast meer aan de hand zijn dan jij hier in een paar regels uilegt.

Verder ontopic: In dit topic staan ook wat ervaringen met Oracle: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1071136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Het is een amerikaans geschoold bedrijf met derhalve alle nukken en hebbelijkheden daarvan.

Aan de andere kant geeft dat ook de voordelen van een enorm goed salaris bij gebleken competenties.

Ik zou er niet willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik hoor om me heen toch relatief positieve verhalen over Oracle als werkgever.
Goede opleidingsmogelijkheden, goed sallaris, goede secundaire voorwaarden.

Het bedrijf heeft wel een mentaliteit van hard werken en niet zeuren. Zo moet je het niet erg vinden om naar de andere kant van Nederland gestuurd te worden en de hele week in een hotel te verblijven.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

mr_obb schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:03:
[...]
Off-topic: Als dit in Nederland is gebeurd, dan hebben ze ongeveer elke regel(ing) in Nederland aan hun laars gelapt. Dat kan ik me niet voorstellen. Er zal vast meer aan de hand zijn dan jij hier in een paar regels uilegt.
IS er ook. Ten eerste heeft Oracle HQ Europa in Brussel zitten (Belgische auto voor de deur :P ) en ten tweede, ze hébben elke regel aan hun laars gelapt die ze konden bedenken, ze hebben een jaar nadat m'n vader naar een concurrent was gegaan nog geprobeerd een foutje te corrigeren. Ze hadden in België een regeling om veel lagere belasting te betalen voor buitenlandse medewerkers van een Belgische toko. Omdat ze dat echter verpest hadden op de boekhouding (niet aangegeven enzo) hadden ze véél te weinig belasting ingehouden. Volgens de Belgische wet waren ze daar zelf schuldig aan, dat stond ook in het arbeidsverdrag, maar ze deden een poging bij iedereen die hem gesmeerd was door een advocaat een brief te laten sturen dat diegene verantwoordelijk was voor het nog betalen van een bedrag waar je nu nog steeds een hele vette auto van kan kopen. M'n vader heeft daar toen een jurist op gezet en ineens was Oracle tam als een lammetje. Maar ze hebben wél alle ex-werknemers uit dat team bedreigt met juridische stappen als ze niet even een heel flink deel van hun jaarsalaris op tafel gooiden. Veel meer, dan het bedrag wat ze vergeten waren in te houden.

De ontslag ronde van de restanten van m'n vaders team was ook gaaf. Je roept gewoon het team bij elkaar in de kantine, dan zet je iemand van PZ bij de deur, je speelt een videobandje waarop iemand van PZ in de states uitlegt dat ze allemaal ontslagen zijn en per direct op non actief gaan, en bij de deur laat je ze even tekenen dat ze dat gezien hebben e n je laat ze hun autosleutels e.d. afgeven.
Ze bellen wel een taxi om thuis te komen.

Dat soort foute verhalen, daar heb ik er nog veel meer van. Het zal best dat er ook mensen met plezier bij Oracle werken, maar de organisatie in Europa als zodanig heeft bij mij volkomen afgedaan.
(Hij vroeg om ervaringen tenslotte :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 399 op 03-07-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Nou...dat is dus iets wat hopelijk Larry Ellison ook niet leuk zal vinden om te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe..ok..ik zoek even verder :-)
Iemand nog suggesties dan voor iemand met mijn ervaringen (zie eerste post) en die minder wil typen (polsen) maar wel graag met IT bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20
Er zijn natuurlijk mogelijkheden genoeg, maar wat waar ben je precies naar op zoek dan enkel minder typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:47:
Mijn vader is daar een paar jaar hoofd sales en presales voor het EMEA gebied geweest. Ik had hem net aan de telefoon, en vroeg hem of hij iemand aan zou bevelen daar te gaan werken. Zijn antwoord was "Alleen als ie nu in de WW zit en dan nog alleen als hij blijft zoeken naar ander werk. Het is toch geen vriend van je heh, want die moet je er echt niet heen sturen hoor, dat is een manier om vrienden te verliezen." Als iets gedetailleerdere redenen gaf hij het niet nakomen van beloften, het proberen om verantwoordelijkheden op ondergeschikten af te schuiven (wat nét zo lang door gaat tot de ondergeschikten op zijn en er dus iemand uit getrapt kan worden) en de nogal lompe manier waarop men met het personeel omgaat.

Maar het kan dat ze in die maand serieus verbeterd zijn :)
ERMMMM. Heb moeite om dit verhaal te geloven. Dit kan in Nederland niet zomaar.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Redshark schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:09:
Er zijn natuurlijk mogelijkheden genoeg, maar wat waar ben je precies naar op zoek dan enkel minder typen?
Meer communiceren, mijn huidige baan is echt websites bouwen, met weinig zaken als project overleg over die sites. Eerdere banen hadden dat wel, en dat maakt het in mijn ogen leuker; ik was vanaf bijna begin tot eind bij de site betrokken, nu is het puur het bouwen.
Ik heb bij mijn vorige baan waar ik uberhaupt niks bouwde gemerkt dat ik het eigenlijk leuk vind om klanten te adviseren over goed gebruik van een applicatie, en de integratie van die applicatie met andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankGuthrie schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:19:
[...]

Ik heb er ook nog eens over na gedacht, en je zit toch met allerhande Nederlandse cq. EU reguleringen die deze extremiteiten onmogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
[...]

Ik ken iemand die bij Oracle werkt, heb een vgl. verhaal gehoord. Blijkbaar kan het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

[...]

Het gebeurt wel, maar dat moet de werkgever wel met een ontslagvergoeding gebasseerd op een kantonrechtersuitspraak op komen draven.
Iets in de trend van voor elk gewerkt jaar een maand opzegtermijn en een ontslagvergoeding van een maand loon per gewerkt jaar (zoiets dacht ik)
Dit wordt dan door beide partijen geaccordeerd en in de opzegperiode wordt de werknemer vrijgesteld van werkzaamheden.
Zomaar mensen op straat zetten met contract kan in NL inderdaad niet, tenzij er sprake is van reorganisatie of overname dan zijn de regels wat soepeler en kan iemand bijvoorbeeld boventallig verklaard worden.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 18:28
Ik werk zelf sinds vorig jaar september bij Oracle, bij Consulting. De verhalen die hierboven beschreven staan kan ik zo snel niet plaatsen. Enerzijds doordat ik er natuurlijk nog maar 'net' werk en anderzijds doordat het zo te zien over de Sales tak gaat.

Verder is het inderdaad een op-en-top Amerikaans bedrijf. Hard werken, zelf aangeven wat je wilt en tot hoe ver je wilt gaan etc. Daarnaast werk ik wel met de allernieuwste producten / technologiën en met super gemotiveerde collega's: qua cultuur zit het wel snor imho.

Graag zou ik er meer over vertellen, maar ik weet zo één twee drie niet wat specifiek interessant zou kunnen zijn. Misschien zijn er meer gerichtte vragen waarop ik kan antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed om te horen, ik was met name geinteresseerd in de technische kant zoals je in de eerste post kunt zien.
Heb je enig idee wat die functie verder inhoud, en hoe is de bedrijfscultuur in detail; mag je bv. je OS zelf kiezen, mag je msn/gtalk/irc aan of zijn daar veel regels omtrent, wat voor koffie wordt er geschonken, krijgt iedereen een lease auto?
en au serieux, krijg je veel mogelijkheden om cursussen te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 225030 op 04-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Over het negatieve verhaal bij Sales: er bestaat geen 'Oracle', er zijn aardig wat afdelingen en delen van overgenomen bedrijven met eigen cultuur.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
motrax; vertel eens meer over die afdeling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oracle is de laatste jaren nogal "op jacht geweest". JDEdwards, PeopleSoft, Siebel, etc ingelijfd en heel veel medewerkers van de ingelijfde bedrijven de Oracle-mores opgedragen. Die beviel eigenlijk niemand echt, en daarom zijn er veel weggegaan. Ik zit zelf in de PeopleSoft wereld en ik hoor van heel veel ex-PSFT'ers die overgenomen zijn door Oracle dat ze het bedrijf om de cultuur verlaten hebben. En dat terwijl PSFT ook een amerikaans bedrijf was....

Zegt imho toch wel wat.

Verbaast me overigens ook helemaal niks dat Oracle aan het werven is....ze hebben door al die overnames een redelijke deuk in hun imago gekregen als je het mij vraagt. Mensen weten wat ze gedaan hebben en willen er niet zomaar meer werken. Volgens mij dan ook terecht dat ze bij werknemers solliciteren, na wat ze hun mensen hebben aangedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2007 15:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb zelf van 2001 tot 2005 bij Oracle gewerkt. Het was een leuke tijd, maar je moet je wel realiseren dat je echt de "Oracle" hoek in gaat, je werkt alleen met Oracle technieken en dat kan gevolgen hebben voor je verdere carrière. Verder concentreert Oracle zich sterk op Java; ze hebben wel wat interfaces naar Microsoft spul, maar daar blijft het ook bij.

De projecten varieren sterk; soms heb je hele mooie grote projecten, en soms zit je in een heel klein project een website te bouwen.

Ikzelf vond het op een gegeven moment niet technisch genoeg meer. Ik ben meer een bitneuker en ben meer de kant van C/Perl programmeren opgegaan.

Je kunt wel volop je ambitie kwijt bij Oracle. Zoals anderen ook zeggen, je moet dan niet gaan mekkeren over dat je zo ver moet rijden en dat je altijd in de file staat. En afdelingsmeetings zijn altijd 's-avonds, in eigen tijd. Hiervan wordt verwacht dat je regelmatig (maar heus niet altijd) verschijnt. Maarrr met de goede manager, goed werk verrichten (technisch en naar de klant toe) en zeggen wat je wilt, kun je ook snel hogerop komen.

Hoop dat dit helpt...

[ Voor 13% gewijzigd door cerberusss op 05-07-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Anoniem: 225030 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:42:
goed om te horen, ik was met name geinteresseerd in de technische kant zoals je in de eerste post kunt zien.
Heb je enig idee wat die functie verder inhoud, en hoe is de bedrijfscultuur in detail; mag je bv. je OS zelf kiezen, mag je msn/gtalk/irc aan of zijn daar veel regels omtrent, wat voor koffie wordt er geschonken, krijgt iedereen een lease auto?
en au serieux, krijg je veel mogelijkheden om cursussen te doen?
Nee ik kan niet veel vertellen over de functie, aangezien ik niet goed kan inschatten over welke functie je het hebt. Kan je misschien een link of de functietitel doorgeven?

Auto/laptop/telefoon krijg je idd gewoon van de zaak. Op de laptops worden twee OS-en ondersteund: winxp en een linux variant (Unbreakable gok ik). Qua training is er waarschijnlijk wel iets van een budget, maar ook hierin heb je vrij veel ruimte. Als je een leuke training ziet dan geeft je dat aan bij je manager en moet je gewoon zorgen dat het geregeld wordt :p

Oja en natuurlijk niet geheel onbelangrijk: Douwe Egberts extra extra sterk :p

Ik kan me verder ook helemaal vinden in de bovenstaande post.. Je krijgt heel veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in de richting waaraan je zelf voorkeur geeft, mits je je zelf er ook daadwerkelijk voor inzet.

Oja nog even over msn/irc etc. Oracle heeft hier waarschijnlijk een policy over, maar zolang je je werk goed doet zal niemand er over beginnen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten, de kwaliteit van het werk dat je oplevert en je aantal uren per week.. zolang je maar op 40 gemiddeld zit!

[ Voor 10% gewijzigd door Siliakus op 05-07-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Leuk om te lezen deze verhalen allemaal, ik ga per 1 september beginnen bij Oracle NL BITS... :D

Wat betreft die ontslagverhalen, tsja als je het zegt zal het wel, maar het komt op mij allemaal nogal ongeloofwaardig over, zeker van die hele groep mensen die een video ontslag kregen. Misschien een niet functionerende sales afdeling? Je kunt in Nederland wel mensen ontslaan maar je bent gebonden aan een wettelijke opzegtermijn. Tijdens die termijn heb je ook nog altijd recht op je auto, dus dat van die autosleutels inleveren geloof ik ook niet. Verder moet een bedrijf volgens mij afhankelijk van het aantal dienstjaren het salaris door blijven betalen.
Verder zal het mij allemaal worst wezen, want als goede (java) ICT-er ben ik nog altijd onmisbaarder voor het bedrijf dan het bedrijf dat voor mij is. Als mijn huidige baas mij had ontslagen had ik alleen maar gelachen en binnen een week een nieuwe baan gehad. En dus twee maanden dubbel salaris.
Maar wel interessant allemaal, ik zal onthouden om lid te worden van een vakbond ofzo als er ooit weer een recessie komt, dan heb ik iig juridische ondersteuning.

Siliakus, ik heb nog wel n vraag voor je. Wat wordt er van je verwacht qua kleding? Tot nu toe laat ik het voornamelijk afhangen van de bedrijfscultuur en de functie van mn detachering, maar als ik intern zit ben ik meestal casual. Hoe gaat dat bij Oracle? Intern ook altijd in pak net als bij LogicaCMG zoals ik gehoord heb, of gaan ze er wat relaxter mee om? Anders moet ik mn garderobe nog ff uitbreiden.
En kun je misschien alvast wat meer vertellen over de 3 maanden bootcamp als je die ook gehad hebt? Is dat 3 maanden klaslokaal of is het wat gevarieerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Grub schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:48:
het voornamelijk afhangen van de bedrijfscultuur en de functie van mn detachering, maar als ik intern zit ben ik meestal casual. Hoe gaat dat bij Oracle? Intern ook altijd in pak net als bij LogicaCMG zoals ik gehoord heb, of gaan ze er wat relaxter mee om?
Toen ik 2,5 jaar geleden bij oracle werkte, was het altijd casual. Zo nu en dan kwamen mensen in pak als ze een presentatie bij een klant kwamen geven, maar ook dat hing van de klant af.

Die ontslag-verhalen zijn allemaal gelul. Wel is het zo dat als je niet functioneert, dat er dan van je gevraagd kan worden om elders een baan te zoeken. Maar dat gaat altijd in goed overleg en nooit met verlies van inkomen. Ik vind dat veel beter dan maar aan laten modderen.

[ Voor 30% gewijzigd door cerberusss op 06-07-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 14:22
even over dat ontslag op staande voet (op de amerikaanse manier), gebeurde dat een aantal jaren geleden ook niet bij upc?
zie deze link

[ Voor 6% gewijzigd door tsunami69 op 06-07-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 15:34

Ravefiend

Carpe diem!

Ikzelf werk al iets meer dan 6 jaar bij Oracle België en zoals hierboven al aangegeven, het is een op en top Amerikaans bedrijf met al wat je daarvan kan verwachten. Hard werken wordt van je verwacht maar flexibiliteit krijg je er zeker wel van terug. Zelf zit ik bij Support voor de E-Business Suite en daar heb je allezins meer dan voldoende doorgroei mogelijkheiden en qua trainingen zit het ook wel best goed. Uiteraard moet je dan wel rekening houden met eventuele verplaatsingen naar het buitenland voor 1 of meerdere dagen tot een week.

Op welke afdeling je terecht komt kan veel verschil maken qua mentaliteit aangezien de organisatie ook zo groot is, en men tracht samen te werken over de grenzen heen binnen dezelfde afdeling.

Hoe dan ook .. ik ben alvast een tevreden Oracle werknemer ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Siliakus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:20:
[...]

Nee ik kan niet veel vertellen over de functie, aangezien ik niet goed kan inschatten over welke functie je het hebt. Kan je misschien een link of de functietitel doorgeven?
http://www.oraclesolliciteert.nl/nl/p45ba038614a74
Auto/laptop/telefoon krijg je idd gewoon van de zaak. Op de laptops worden twee OS-en ondersteund: winxp en een linux variant (Unbreakable gok ik). Qua training is er waarschijnlijk wel iets van een budget, maar ook hierin heb je vrij veel ruimte. Als je een leuke training ziet dan geeft je dat aan bij je manager en moet je gewoon zorgen dat het geregeld wordt :p

Oja en natuurlijk niet geheel onbelangrijk: Douwe Egberts extra extra sterk :p

Ik kan me verder ook helemaal vinden in de bovenstaande post.. Je krijgt heel veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in de richting waaraan je zelf voorkeur geeft, mits je je zelf er ook daadwerkelijk voor inzet.

Oja nog even over msn/irc etc. Oracle heeft hier waarschijnlijk een policy over, maar zolang je je werk goed doet zal niemand er over beginnen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten, de kwaliteit van het werk dat je oplevert en je aantal uren per week.. zolang je maar op 40 gemiddeld zit!
Dit klinkt allemaal goed, op het savonds overleggen na, maar dat geldt misschien meer voor de consultants die bij klanten zitten. Gelden de voorwaarden (auto etc.) ook voor de functie die ik aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
@houtenaar: Oei, dat is nu net een afdeling waar ik betrekkelijk weinig van af weet. Ik kan wel eens even bij een collega die daar werkt wat meer informatie inwinnen voor je.. Wordt dan niet eerder dan maandag voordat ik weer post!

@Grub: Hartstikke leuk! Als je me een mailtje stuurt PM stuurt kunnen we anders wel een keer telefonisch contact hebben? siliakus at **********.nl

[ Voor 31% gewijzigd door dusty op 06-07-2007 18:50 . Reden: email addressen in topics doen we niet aan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
siliakus: allang fijn, en als je werk op andere afdelingen weet waar iemand zonder formele ICT achtergrond terecht kan is ook prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Siliakus, na wat zoekwerk waar ze het verstopt hadden wilde ik je een PM sturen maar die functionaliteit is niet ingeschakeld in je voorkeuren. Bij mij ook niet trouwens maar nu wel.
Wat een gedoe allemaal, heel het verhaal voor niks getypt. Anyway je kunt me ook een elektronisch postberichtje sturen naar de.grub en dan zo'n apenstaart tekentje en dan de naam van de baanbrekende online google mailservice die in de volksmond gmail.com wordt genoemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Siliakus; ik had hetzelfde maar mijn vraag was korter; heb je nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Excuus voor de late reactie. Ook voor mij is het een drukke week :p

Ik heb helaas nog geen antwoorden voor je. Ben beetje weinig op kantoor de laatste tijd, dus kom niet zo vaak meer iemand tegen. Zo gauw ik meer weet hoor je van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, wachten we nog even in spanning af, succes met de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Houtenaar: Allereerst sorry voor de verlaatte reactie. Het gaat om een soort van eerste lijn helpdesk voor het OpenZorg produkt: een softwarepakket om maat gebouwd voor zorgverzekeraars. Ook mijn collega wist niet zeker wat dit precies inhoudt. Ook hebben we een kleine discussie gehad over auto/laptop etc. Laptop is standaard voor (bijna) iedereen, dus dat zal waarschijnlijk voor deze functie ook opgaan. Een auto is echter een tweede, daar kwamen we niet echt uit aangezien we niet weten of je voor deze functie alleen op kantoor zit of ook daadwerkelijk onderweg bent! Ik hoop dat ik je hiermee een beetje verder geholpen heb! Anders stuur je gewoon je CV in via de website? Je kan altijd even met iemand praten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 22:02

JaQ

Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden overwogen om te gaan werken bij Oracle consulting. De gesprekken die ik in de Meern heb gehad bij consulting waren absoluut prettig en ik sluit absoluut niet uit dat ik in de toekomst alsnog zaken wil doen met Oracle.

Vergeleken met andere detacheringclubs (want uiteindelijk is consulting precies dat) zijn de voorwaarden zeker niet slecht. De reden waarom ik uiteindelijk toch niet gekozen heb om over te stappen naar Oracle is de grootschaligheid van het geheel. Zelf kom ik toch beter tot mijn recht binnen een kleiner bedrijf, waar ik ook voldoende mogelijkheden krijg voor zelfontplooiing etc. Voor de centen ga ik iig zeker niet over naar een andere tent. Misschien heeft dit ook te maken met de hoeveelheid ervaring en het stempel die ik meeneem.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Siliakus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:54:
Houtenaar: Allereerst sorry voor de verlaatte reactie. Het gaat om een soort van eerste lijn helpdesk voor het OpenZorg produkt: een softwarepakket om maat gebouwd voor zorgverzekeraars. Ook mijn collega wist niet zeker wat dit precies inhoudt. Ook hebben we een kleine discussie gehad over auto/laptop etc. Laptop is standaard voor (bijna) iedereen, dus dat zal waarschijnlijk voor deze functie ook opgaan. Een auto is echter een tweede, daar kwamen we niet echt uit aangezien we niet weten of je voor deze functie alleen op kantoor zit of ook daadwerkelijk onderweg bent! Ik hoop dat ik je hiermee een beetje verder geholpen heb! Anders stuur je gewoon je CV in via de website? Je kan altijd even met iemand praten natuurlijk!
Dankjewel!
Ik heb inmiddels vorige week mijn CV opgestuurd nadat ik een herinneringsmail had gekregen over of ik nog belangstelling had, maar nog geen reactie gehad.
Volgens mij is de functie alleen in de Meern, dus die auto gaat dan inderdaad misschien niet door, maar ik wacht eerst die reactie sowieso af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Spannend! Laat me weten hoe het afloopt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Siliakus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:21:
Spannend! Laat me weten hoe het afloopt? :)
ik had aangegeven ook naast de genoemde functie geinteresseerd te zijn in consultancy en advies, en ik kreeg als antwoord dit:
Op dit moment zijn er binnen Oracle geen passende vacatures die ook het
stuk advies en consultancy bezitten.

Ik heb maar eens gevraagd of nu de functie waar ik eigenlijk op reageerde dan niet bij mij past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben vandaag gemailed en daarna gebeld dat men mij toch wel graag wil spreken, morgen zelfs al, maar dat is wat te snel voor mij, moet ook nog vrij kunnen nemen, maar toch interessant.
Ordina belde ineens ook, zo heb je geen reacties, zo ineens teveel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
siliakus: wel een auto dus blijkbaar, dus ik ga maar eens op gesprek binnenkort, spannend. Wat voor soort lease regeling is er voor consultancy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnenkort kan ik langskomen, wat voor soort kleding zal ik aandoen, eerder in dit forum wordt over casual gesproken, kan dat inderdaad goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Anoniem: 225030 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:13:
Binnenkort kan ik langskomen, wat voor soort kleding zal ik aandoen, eerder in dit forum wordt over casual gesproken, kan dat inderdaad goed?
Overdressed is altijd veiliger dan underdressed. Als er over casual gesproken wordt, zou ik gewoon pantalon + colbert doen. Daarna kun je altijd gaan integreren bij de collega's.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Ik zou toch zeker wel in pak gaan als ik jou was. Een stropdas kan je eventueel nog wel achterwege laten, maar het is toch een sollicitatie!

Verder vraag ik me eigenlijk af waarom je je zo focust op de dingen die je bij je baan krijgt, zoals een auto etc. Het is denk ik beter als je dit op de achtergrond houdt bij je kennismakingsgesprek.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
siliakus; ik focus ook niet perse op die dingen, maar dat zijn de dingen die ik jou kan vragen; de functie kende jij niet perse dus dat kon niet en ik vind het wel interessant om zoveel mogelijk te weten, zowel over de functie (natuurlijk) als over secundaire arbeidsvoorwaarden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Siliakus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:02:
Ik zou toch zeker wel in pak gaan als ik jou was. Een stropdas kan je eventueel nog wel achterwege laten, maar het is toch een sollicitatie!

Verder vraag ik me eigenlijk af waarom je je zo focust op de dingen die je bij je baan krijgt, zoals een auto etc. Het is denk ik beter als je dit op de achtergrond houdt bij je kennismakingsgesprek.

Succes!
True, je kunt beter vragen naar wat voor soort mensen er werken (of het gezellige Brabanders zijn :P) dan vragen naar wat voor auto je kunt leasen of hoeveel vakantiedagen je krijgt.

Een arbeidsvoorwaarde waar ik wel fanatiek naar zou vragen bij een sollicitatie is met betrekking tot scholing en cursussen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
brabanders :-P Doet mij maar gewoon utregters ;-)
En wat scholing betreft, volgens mij is dat goed geregeld, maar ik vraag er nog wel naar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Qua scholing en cursussen zou ik me niet veel zorgen maken :p Misschien is het interessant voor je om te vragen of je na het gesprek eventueel een half uurtje met een mogelijk toekomstige collega mag praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
siliakus; misschien doe ik dat inderdaad wel, ik kijk denk ik even hoe het gesprek uberhaupt gaat.
Hoe is het kantoor trouwens, ik kwam er vandaag langs en zag dat het een soort bedrijfsverzamelgebouw was. Is het van binnen een beetje leuker om te zien dan van buiten, en belangrijker, zit iedereen bv. in een grote kantoortuin, kleinere kantoortjes of (lijkt me niet) alleen per kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Alle 3 :p Het is voor ieder wat wils! Het hele gebouw bestaat uit flex-plekken, dus eigenlijk maakt het niet echt uit waar je gaat zitten. Officieus is er natuurlijk wel een verdeling, aangezien de mensen van de verschillende afdelingen toch bij elkaar in de buurt gaan zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, maar de mensen die vast in de Meern werken hebben dus ook een flex plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT heeft 9 jaar voor PeopleSoft gewerkt waarbij het laatste jaar het onder de oracle vlag was.
PeopleSoft beviel me beter maar het cultuur verschil was kleiner dan verwacht.

Uiteindelijk ben ik redundant gemaakt, het ging niet zo bot als in eerder verhaal maar wel vrij abrupt.. maar ja ik zit in de UK dus daar gelden andere regels dan in in NL..

Wat ik wel heel goed vond van oracle UK was hun secundaire arbeidsomstandigheden systeem waar iedereen een aantal punten kreeg en daarmee kon uitzoeken wat hij wou (auto, pensioen, extra vakantie, geld, kinderopvang, medische keuring etc etc..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben het niet geworden helaas, we zoeken door. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Erg jammer! Succes met de zoektocht naar een andere job!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 12:27
@Siliakus &@ Grub: tot de 3e september (of iets later). Begin die dag er ook bij BITS!
Hoop jullie snel te kunnen ontmoeten... Morgen de nieuwe tuut! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Greg: Ik zag het inderdaad in de mail van _onze_ business unit manager staan :) ziet er naar uit dat we echte echte collega's worden :p

Ik voeg je vast toe op linkedin, accept je? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 12:27
@Siliakus: ik heb je toegevoegd. Ben zeer benieuwd allemaal. Heb de Oracle-voorloopauto al binnen. Ik mis wel mijn laptop en telefoon van mijn oude werkgever... :S
Tot ergens volgende week?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Nog een dagje dan ben je niet meer accessoire-loos :p Ik weet niet of ik deze week nog op kantoor kom, maar mocht het zo zijn, dan kom ik je zeker even de hand schudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-05 15:03
Momenteel ben ik bezig met een sollicitatie bij Oracle Sales - divisie Sales (Territory Sales).

Wat verdient iemand die net start op deze afdeling gemiddeld?

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

virtualpimp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:43:
Momenteel ben ik bezig met een sollicitatie bij Oracle Sales - divisie Sales (Territory Sales).

Wat verdient iemand die net start op deze afdeling gemiddeld?
zal wel een constructie zijn met een laag basis salaris en veel bonus afhankelijk van hoeveel je verkoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twitch007
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
We zijn inmiddels behoorlijk aantal jaren verder sinds de vorige ervaringen bij Oracle gepost zijn, hoe staat het er anno 2015 voor!? ik ben op zoek naar zowel de positieve als minder positieve geluiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
...had niet gemerkt door dat ik reageerde op een post van 8 jaar geleden, heb die dan maar gewist...

[ Voor 81% gewijzigd door demichel op 24-08-2015 13:02 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 22:02

JaQ

Twitch007 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:57:
We zijn inmiddels behoorlijk aantal jaren verder sinds de vorige ervaringen bij Oracle gepost zijn, hoe staat het er anno 2015 voor!? ik ben op zoek naar zowel de positieve als minder positieve geluiden...
Over welk deel van Oracle? (Oracle bestaat uit vele lob's die allemaal hun eigenaardigheden hebben)

Grappig om mijn oude reactie te lezen. Ondertussen ben ik al weer 2 jaar onderdeel van Oracle Consulting (core technology).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Ik ben eventueel geïnteresseerd om te gaan solliciteren bij Oracle, nu in de afrondende fase van mijn Msc. BA. Mij leek een jr. Business development functie EMEA zeer geschikt voor mij. Maar hoe staat het qua doorgroei mogelijkheden bij dit bedrijf? Worden mensen die jong binnenkomen en lang voor het bedrijf goed gewaardeerd of hebben mensen die van buitenaf komen vaak meer aanzien? Zijn er nog tips n tricks? Heb ik een grotere kans als ik via via binnenkom bij Oracle of als ik via de normale weg binnen kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

trummel schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:54:
Ik ben eventueel geïnteresseerd om te gaan solliciteren bij Oracle, nu in de afrondende fase van mijn Msc. BA. Mij leek een jr. Business development functie EMEA zeer geschikt voor mij. Maar hoe staat het qua doorgroei mogelijkheden bij dit bedrijf? Worden mensen die jong binnenkomen en lang voor het bedrijf goed gewaardeerd of hebben mensen die van buitenaf komen vaak meer aanzien? Zijn er nog tips n tricks? Heb ik een grotere kans als ik via via binnenkom bij Oracle of als ik via de normale weg binnen kom?
hele late reactie, maar ik werk sinds kort weer bij Oracle.. als je nog interesse hebt DM me dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryPee
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-04-2020
Nog een late reactie, ook ik heb een tijdje bij Oracle gewerkt, na een (wereldwijde) overname.
Dat is minder goed afgelopen....
Dat verhaal uit 2007 komt me bekend voor, hele team in een kamer, en dan niet via een video maar een telefoonverbinding met een hogere manager in UK (of U.S.) te horen krijgen dat de boel alsnog opgedoekt wordt...
Onze afdeling stond niet direct op non-actief, maar langzaam aan werden de werkzaamheden afgebouwd. Werkte op een gegeven moment nog maar 3 dagen per week van 5 a 6 uur.....
Nu is Oracle allesbehalve een armzalig bedrijf, dus ik had niets te klagen over het sociale plan.
Maar goed, leuk is anders. Meeste van mijn collega’s waren tussen de 55 en 60 jaar oud, die komen waarschijnlijk niet meer aan de bak. (Geen ICT functies).
Wat ook eerder genoemd is, per direct naar huis kan ook in Nederland. Als het niet op staande voet in moet een werkgever de ontslagtermijn in acht nemen en een transitievergoeding betalen.....
Pagina: 1