[Excel] HTML in veld gooien, alles moet op 1 regel.

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:44
Ik onderhoud via excel een database.
Nu moet er in bepaalde velden HTML code. Deze HTML code moet eigenlijk allemaal achter elkaar aan staan. Dus heel gek gezegd alles moet op 1 regel.

Dit wil ik graag omdat anders het hele excel bestand gigantisch onoverzichtelijk wordt.

Weet iemand hoe ik dan kan doen? Kan dat bijvoorbeeld in dreamweaver? Of is er een optie in excel? Ik heb me suf gezocht op het www maar niet echt iets kunnen vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk alle enters en tabs eruit halen zodat het op 1 regel gaat (dat maakt het uiteraard wel onnoemelijk onoverzichtelijk), dat kun je in principe met iedere editor doen, zelfs met notepad mocht je dat willen.

Maar waarom ga je het in vredesnaam in excel zetten? Er zijn toch veel betere oplossingen om dat te doen?

Verwijderd

een database in excel is natuurlijk al niet het ware. wat doe je als je meer dan 64 k records krijgt?

als je alle records moet importeren, zou ik ze eerst poetsen. dat kan in ultraedit of een andere teksteditor met goede s&r-functionaliteit, maar elegant is anders, uiteindelijk moet je ervoor zien te zorgen dat je de gegevens voor je db automatisch in de juiste vorm krijgt aangeleverd, denk ik zo.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:44
In dit geval is het super handig en super snel om al mijn gegevens in een excel bestand te gooien en die vervolgens in een MySQL Database te gooien.

Ik ben nu dus elke keer als er een stuk HTML code in moet, alles handmatig, dus de enters en tabs aan het verwijderen, totdat alles op 1 regel staat. De HTML code opzich klopt gewoon als een bus.

Verwijderd

zegt oculus
In dit geval is het super handig en super snel om al mijn gegevens in een excel bestand te gooien en die vervolgens in een MySQL Database te gooien
de handigheid en het gemak van deze manier van werken druipen inderdaad van je vraag af :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oculus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:22:
In dit geval is het super handig en super snel om al mijn gegevens in een excel bestand te gooien en die vervolgens in een MySQL Database te gooien.

Ik ben nu dus elke keer als er een stuk HTML code in moet, alles handmatig, dus de enters en tabs aan het verwijderen, totdat alles op 1 regel staat. De HTML code opzich klopt gewoon als een bus.
Simpele tussenoplossing voor dit probleem. Schrijf het weg naar een .csv bestand en gooi er een fatsoenlijke text-editor search & replace overheen.

Betere oplossing, kijk eens naar wat je als eindresultaat wilt hebben en wat je als invoer hebt ( vergeet excel en andere tussen stappen maar kijk sec naar invoer en uitkomst wat jou plezierig lijkt ) en laat hier een webinterface / gui-interface voor bouwen ipv te gaan zitten "kloten" met excel wat niet helemaal doet wat je wilt hebben...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oculus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:22:

Pak dan Ultraedit (of soortgelijke goede editor) met een replace optie waarbij je enters en tabs replaced (desnoods in HEXmodus). Dan is het niet zo moeilijk alles op 1 regel te krijgen denk ik.
Pagina: 1