[Mac Pro][Bootcamp] Grafisch probleem BIOS

Pagina: 1
Acties:

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Ik heb een Mac Pro met Ati X1900XT aangesloten op 2 Samsung Syncmaster 206BW.
Nu ik Windows wil installeren (ja bah :p maar heb het nodig) heb ik een vervelend probleem.

Al voor de installatie, dus bij het BIOS gedeelte, als ik op een toets moet drukken om van cd te starten, is m'n beeld helemaal corrupt. Alles flikkert, heeft 16 kleuren ofzo, is streperig en helemaal door elkaar, zelfs als ik maar 1 scherm heb aangesloten, wat erop wijst dat ik een probleem met de grafische kaart heb.

Ik heb windows XP quasi blind kunnen installeren omdat ik dit al zo vaak heb gedaan.
Vista geeft net hetzelfde probleem dus het lijkt me dat het probleem zich bevindt bij de emulatie van het BIOS.
Vanaf dat windows is opgestart is het probleem soms over, soms ook niet.
Zelfs na het installeren van de bootcamp drivers van de Ati site doet het probleem zich nog voor.

Iemand die een oplossing weet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Ik neem aan dat je dit probleem met OS X niet hebt en de laatste firmware updates hebt geladen. Heb je een ander scherm om te testen, probeer het daar eens mee.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• memento__mori
Ik heb idd de laatste updates gedaan enzo, helaas heb ik geen ander scherm dat ik kan aansluiten :/
Misschien moet ik eens een kabeltje kopen om m'n analoog scherm op de dvi poort van de mac pro aan te sluiten.

Verwijderd

correct me if i'm wrong ...

maar ik kan via mijn dvi poort niet het "bios"stukje zien via extern scherm, dit is dan echter wle via DVI ipv analoog...

kan je dat dan wel zien?

• memento__mori
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:16:
correct me if i'm wrong ...

maar ik kan via mijn dvi poort niet het "bios"stukje zien via extern scherm, dit is dan echter wle via DVI ipv analoog...

kan je dat dan wel zien?
Ik heb ook enkel dvi, maar ik denk dat het aan de geëmuleerde BIOS ligt omdat het beeld al slecht is nog voordat windows opstart. Als ik kijk bij apparaatbeheer zegt die dat de grafische kaart niet genoeg resources heeft onder Vista en dat ik een ander apparaat moet afkoppelen.

• memento__mori
Ok, even een update.

Blijkt dat meerdere mensen hier last van hebben op het Apple forum (wist uberhaubt niet dat die een forum hadden)
Een zeer waarschijnlijke oorzaak is de gereviseerde Ati X1900XT, voorgaande versie en de nvidia hebben er geen last van.
Apple schijnt ervan op de hoogte te zijn, maar ja bootcamp is officieel nog in beta, dus geen ondersteuning.
Ik heb windows geïnstalleerd gekregen en als m'n beeld bij het opstarten niet vervormd is dan kan windows mooi opstarten en blijven werken. Is het beeld wel vervormd dan reset ik em even.
Voorlopig dus een tijdelijke oplossing voor mij totdat Lepoard uit is.
Pagina: 1