Aansluitingen perikelen

Pagina: 1
Acties:

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 15:18
Ok... here goes nothing...

Ondanks dat m'n 'home cinema' nogal low budget is wil ik de meest optimale aansluitingen gebruiken...

Welke keuze maak ik best (met het oog op best haalbare beeldkwaliteit voor het afspelen van DVD's) om een Sony DAV-S500 op een Panasonic 42PA50E (SD) plasma aan te sluiten?
De DAV-S500 heeft enkel composit en S-Video uitgang en de 42PA50E heeft 3 x scart en 1 component ingang.

En dan heb ik nog 2 laptops die ik (niet beide tegelijk natuurlijk) aan de plasma wil hangen (af en toe eens om een filmpje in Divx te kijken of foto's te tonen... niet bepaald om te surfen of te gamen). Welke manier van connecten is hier 't interessantst? Beide (Dell Latitude D620 en D610) hebben ze natuurlijk VGA output maar enkel de D600 heeft ook een S-Video output. Die D610 heb ik al paar keer met een S-Video naar Scart kabel aangesloten en dat zag er acceptabel uit wat betreft foto's en filmpjes.
Ik heb ook geen flauw idee of deze laptops het VGA signaal al op de goede manier doorsturen om door de plasma te aanvaard worden... je merkt 't... ik ben nogal noob wat dit allemaal betreft :o

PS: Zo'n VGA convertor bakje daar ga ik niet voor... is me wat te duur :+

... misschien kan 't wel beter dan 't nu is, vandaar dus deze post.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je laptops gewoon via VGA, dan kun je namelijk de max. res. van je scherm benutten (scherpst).

Wat betreft je DVD speler, die heeft geen RGB over SCART? Dan S-Video, dat is beter dan composiet.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 15:18
Aha..

en ben je vrij zeker dat de laptops hun VGA 't beeld erop krijgen zonder omvormer toestanden? (VGA in RGB enzo...?)...?